Hoe hard zijn de eisen bij woningruil?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
legendarypitbull
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2023 22:15

Hoe hard zijn de eisen bij woningruil?

Ongelezen bericht door legendarypitbull »

Hoi ik wilde mijn huidige woning( vrije sector) ruilen met de woning van mijn ex vrouw(woningbouw). Alleen woon nog geen jaar in dit huis. Woon er vanaf April in. Is het mogelijk dat ze bij de woningbouw toch coulance kunnen tonen, aangezien ik daar eerder dus woonde en mijn beide kinderen in Venlo op school zitten en ik ze dagelijks op en neer moet rijden vanuit Roermond.

Er staat dat een van de eisen is,u woont al minstens 1 jaar in de te ruilen woning. Staat niet bij dat dat voor beide ruilers verplicht is eigenlijk. Dit staat er;

Te groot of te klein. Te veel onderhoud. Er zijn allerlei redenen waarom uw woning niet meer voldoet aan uw wensen. Terwijl iemand anders graag met u zou ruilen! Dan kan woningruil uitkomst bieden. Hiervoor gaat u zelf op zoek naar een partij die met u wil ruilen.
Voor woningruil gelden de volgende voorwaarden:
• U moet aantonen dat u een zwaarwichtig belang heeft bij woningruil. Daarom vragen wij van u om uw belang goed te motiveren
• U woont minstens een jaar in de woning die u wilt ruilen
• Geen van beide aanvragers hebben huurachterstanden
• Uw woning verkeert in goede

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Hoe hard zijn de eisen bij woningruil?

Ongelezen bericht door Jablan »

Maak samen met je ex-vrouw een afspraak bij de woningbouw om dit te bespreken. Het gaat om de motivatie en zo te lezen, hebben jullie meerdere redenen om van woning te willen ruilen.
Voor je eigen woning zou ik de term 'contractovername' gebruiken.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe hard zijn de eisen bij woningruil?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, de enige manier om daar achter te komen is door het gesprek aan te gaan.

Belangrijk daarbij is goede voorbereiding én een constructieve houding. En wat Jablan zegt: doe het gezamenlijk.

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe hard zijn de eisen bij woningruil?

Ongelezen bericht door witte angora »

legendarypitbull schreef:
14 nov 2023 22:26
• U woont minstens een jaar in de woning die u wilt ruilen
Probeer er achter te komen waar deze regel voor bedoeld is. Vaak is het om te voorkomen dat mensen die nog lang niet aan de beurt zijn voor een woning, of anderszins, op deze manier voordringen. Misschien kun je met de juiste argumenten/bewijzen aantonen dat dit bij jullie niet het geval is. Zeker niet als er voor jouw woning geen wachtlijst was, of dat je ex op eigen kracht dezelfde woning had kunnen krijgen.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Hoe hard zijn de eisen bij woningruil?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ik lees dat u in de vrije sector huurt en uw ex partner bij de woningbouw.
Denk dat 2 verschillende verhuurders, verschillende ideeën hebben omtrent ruiling.
Dus u zult met 2 verschillende verhuurders in conclaaf moeten.

Plaats reactie