LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Binnen rottend buitenwerk

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
HuJuh
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 aug 2005 12:48

Binnen rottend buitenwerk

Ongelezen bericht door HuJuh »

Mijn vriendin heeft in mei een flat gekregen. Samen met een vriendin woont ze daar nu.
Het balkon is ooit dicht gemaakt door de woningbouw. Het is de bovenste verdieping en ze hebben boven het balkon een plexiglazen kap gemaakt en voor het balkon twee schuiframen.
De vorige bewoner heeft tijdens zijn huurperiode een gedeelte van de plexiglazen kap weggehaald om daar een antenne neer te zetten. Dat mocht van de woningbouw.
Doordat die antenne daar stond en de kap dus open was gemaakt kwam er regenwater naar binnen. Dit kwam in de ruimte wat vroeger balkon was. De wand tussen het balkon en de slaapkamer is een houtenframe met glas. Dit is gaan rotten als een gek.
Toen is de bewoner eruit gegaan en heeft de woningbouw het dak weer dicht gemaakt. Het rottende houtwerk zit er nog. Mijn vriendin wil dit natuurlijk gemaakt hebben, maar krijgt van de woningbouw te horen dat dit binnenwerk is. Binnenwerk valt onder de verantwoordelijkheid van de huurder.

Dat is toch onmogelijk? Dat mijn vriendin nu de dupe is van de acties die de vorige bewoner heeft uitgehaald mèt toestemming van de woningbouw?

We hebben meteen foto’s gemaakt van de wand en hebben deze bewaard. Als ze ooit verhuisd en er niks aan doet leveren we de flat weer af zoals het hoort: afleveren van de woning geschied in de staat waarin men hem heeft ontvangen. Rottend dus.

Sja....
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 mei 2005 19:43

Re: Binnen rottend buitenwerk

Ongelezen bericht door Sja.... »

huurcommissie inschakelen!!!

www.vrom.nl

Succes!!
Sja...

Gesloten