LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kamerbewoning

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
honest
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:15

kamerbewoning

Ongelezen bericht door honest »

Een vriendin van mij woont op kamers, nu heeft zij het volgende probleem:

-Mede huisbewoners draaien nogal graag harde bonkende muziek (subwoofers etc.) Zij heeft hier geen problemen mee als het maar op normale tijden is (8.00-22.00). Echter meestal begint dit rond 23:00 en eindigt rond 01:00 a 02:00.
Hiervan is al meerdere malen met de medebewoners over gesproken door haar, echter probleem blijft.
Huurbaas is ook al enkele malen een klacht ingediend echter deze doet niets.

Wat kan zij nu doen??
En aub geen oplossingen als verhuizen want ze verkeert niet in de positie om te verhuizen.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: kamerbewoning

Ongelezen bericht door MLF »

Politie helpt

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: kamerbewoning

Ongelezen bericht door Big-V »

Als je vriendin altijd om 10 naar bed wil kan ze denk ik überhaupt beter niet in een studentenhuis gaan wonen.
Maar als er onderling niks te regelen valt en het loopt werkelijk de spuigaten uit, dan kun je natuurlijk de politie bellen. Ik vraag me dan wel weer af of dàt nou wel zo bevorderlijk voor de sfeer is.
In onderling overleg tot een oplossing komen lijkt me in dit geval toch echt het beste.

honest
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:15

Re: kamerbewoning

Ongelezen bericht door honest »

Het is geen studentenhuis.
Zijn een aantal werkende mensen, en een aantal niet werkende medelanders.

Mroosje
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 sep 2005 10:39

Re: kamerbewoning

Ongelezen bericht door Mroosje »

qAls er echt geen afspraken te maken zijn met de lawaaierige huisgenoten kan uw vriendin nog proberen om via de huurcommissie huurverlaging af te dwingen vanwege verminderd woongenot. Meestal is deze financiele factor een reden voor een verhuurder om toch iets te doen.
Het is dan wel belangrijk dat uw vriendin een 'logboek' bij houdt over de geluidsoverlast: wanneer, hoe laat, hoe lang enz. daarbij ook bijhouden wanneer de politie gebled is en wanneer deze overlast gemeld is bij de huurbaas [zowel mondeling als schriftelijk!!!!]. Correspondentie hierover bewaren.

Het blijft lastig en het is een kwestie van lange adem, maar als verhuizen geen optie is dan kan bovernstaande tactiek soms wel voor een oplossing zorgen.

groet,
MR

Gesloten