LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na 3 jaar rekening stookkosten Woningstichting Maassluis!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
NathalieKool

Na 3 jaar rekening stookkosten Woningstichting Maassluis!

Ongelezen bericht door NathalieKool »

Hallo allemaal,

Wie kan ons helpen? Mijn vriend heeft samen met zijn ex-vriendin t/m ongeveer begin 2001 in een flat gewoond van de Woningstichting Maassluis. Nu 3 jaar later krijgen ik en mijn vriend een afrekening stookkosten van 90 euro over de periode 2000/2001 op ons nieuwe adres op naam van mijn vriend en zijn ex.

De afrekening stookkosten seizoen 2000/2001 is voor de Vereniging Bewonersbelangen Maassluis in 2001 aanleiding geweest het bureau TNO opdracht te geven de kostenstijging in dit seizoen te onnderzoeken. Maar uiteindelijk bleek de tariefstijging voor een gemiddelde kostenstijging te zorgen. In 2001 is mijn vriend hier niet van op de hoogte gesteld, nooit iets van gehoord en nu opeens 3 jaar later krijgt hij een rekening opgestuurd?

De Woningstichting geeft aan dat ze zo lang op het onderzoek van TNO moesten wachten. Maar is zonder enig bericht dit niet na 3 jaar al verjaard??? Dat is wel heel makkelijk geld verdienen als je het nodig hebt. Mensen opeens een rekning sturen.

Wie o wie kan ons helpen???????????????Alvast bedankt!!!

Vriendelijke groet,

Nathalie Kool

moniro

Re: Na 3 jaar rekening stookkosten Woningstichting Maassluis!

Ongelezen bericht door moniro »

Hoi

Wij hebben hetzelfde probleem!!!!!!! Zijn in sept 2001 verhuisd uit de flat en hebben tot 2 x toe geld terug gekregen van stook en service kosten In juli dit jaar weer een brief dat we naar aanleiding van het onderzoek waar je het over hebt nog een keer 42 eruo terug zouden krijgen Omdat het lang duurde voordat dit werd uitbetaald (ik moet per slot van rekening ook altijd op tijd betalen) een mail gestuurd en tot onze stomme verbazing vandaag een brief dat we nog een nota open zouden hebben staan van € 64,12 waarop die 42 euro in vermindering is gebracht en of we maar even voor 4 oktober 21,96 willen betalen

Mijn man heeft gelijk gebeld maar de mevrouw aan de telefoon komt niet verder als verhalen over het onderzoek van TNO We hebben gevraagd om een gespecificeerde rekening van het bedrag dat nog open zou staan want ik heb echt nog nooit een rekening over dat bedrag gehad Wij laten het er niet bij zitten!!!

Chico88
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2005 10:52

Re: Na 3 jaar rekening stookkosten Woningstichting Maassluis!

Ongelezen bericht door Chico88 »

In het wetboek staat meen ik dat de afrekening van de servicekosten in het kalenderjaar volgend op het jaar waarop de kosten betrekking hebben plaats moet vinden. Dus servicekosten over 2002 dienen uiterlijk december 2003 aan de huurder te zijn doorgegeven.
Zo niet; dan niet betalen (en een jurist even het artikel op laten zoeken) :wink:

abo
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2005 21:45

Re: Na 3 jaar rekening stookkosten Woningstichting Maassluis!

Ongelezen bericht door abo »

klopt wat Chicco zegt. ik heb dit ook gehad met woningstichting dudok. kwamen in 2004 met een rekening van 600 euro !!! over 2001 en 2002. Helaas voor hun, want servicekosten mogen uiterlijk tot 12 maanden na opmaak eindafrekening in rekening gebracht worden. Dit betekent voor 2002 (stel dat de opmaak 31-12-02 is) dat de eindafrekening 31-12-03) helder moet zijn. daarnaast moet je binnen een termijn van 4 maanden over het afgelopen kalenderjaar een overzicht van de verhuurder hebben ontvangen.

Gesloten