LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
dutch2007
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 nov 2007 04:00

Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door dutch2007 »

Geachte Union,

Mijn naam is Paul_H en woon in Oudbeijerland.Ik ben op 23 April 1999 in Oudbeijerland komen wonen. Ik heb nooit problemen gehad ivm buren etc etc.

In 2006 is er een man naast mij komen wonen uit Rotterdam en woont begeleid.De problemen zijn begonnen al in Januari 2006 toen hij mijn tuin stoelen naar beneden gooide vanaf de gallerij en een vuilnis zak die ik even had neergezet om daarna weg te doen..Mensen in de buurt hadden gezien dat hij dat gedaan had en waarschuwde mij hierover.

November 2006

Vorig jaar kwam ik thuis van even weggeweest en kwam rond 23:30 thuis en de man die naast mij woont op .......straat had de Muziek hard aan staan zo hard,dat de hele buurt kon mee genieten.Ik ben er naar toe gegaan om te vragen dat hij de Muziek wat zachter wilde zetten maar werd niet open gedaan en heb eeh halfuur gestaan bij zijn voordeur en geen respons.Uit eindelijk heb ik de Politie gebeld en de Muziek is daarna zachter gezet en meneer was behoorlijk dronken.

September 2007

Op 19 September werd er door de man die naast mij woont keiharde Muziek gedraaid en dat ging door tot diep in de nacht en erg luidruchtigheid zodat de hele buurt kon meegenieten.Dit duurde dagen achter elkaar tot 25 September zonder op onthoud.

Door man die naast mij woont genegeerd,


Op 24 September kwam ik thuis na weggeweest rond 22:15.Toen ik thuis kwam hoorde ik de Muziek zo hard dat ik zelfs mijn eigen Televisie niet meer hoorde,Ik heb even gewacht van,wat kan ik doen en wat zal ik doen.Ik ben naar de man gegaan die naast mij woont rond 0:30 op 25 September ,ik heb geklopt en aangebeld en er werdt niet gereageerd en ben vervolgens weer naar binnen gegaan.10 Minuten later ben ik weer aan de deur geweest die man die naast mij woont en werdt niet opengedaan en ik werd genegeerd.Het heeft bij elkaar een halfuur geduurd voordat ik de Politie belde omdat hij niet opendeed.

Politie gebeld,

Een halfuur later heb ik de Politie gebeld omdat meneer mij negeerde etc etc.De politie kwam aan de deur bij hem en er werdt eerste instantie niet open gedaan,de Politie bleef kloppen etc.Er werdt opengedaan de deur door een vriend van de man die naast mij woont en de Politie vroeg om zijn ID kaart wat hij liet zien.Die vriend van de man die naast mij woont zei:'Sorry ik zet de Muziek zachter.De man die naast mij woont kwam naar beneden naar de woonkamer omdat hij boven was in zijn slaapkamer.

Bedreiding met de dood en discriminatie,Terreur

De man die naast mij woont kwam naar beneden en zei tegen zijn vriend van:'Ga weg jij,want ik ben hier de baas en die vriend zei:'Doe dat nou niet,want anders krijgen we ruzie.De man die naast mij woont werd kwaad op mij en zei:'Ik trek je kop eraf en maak je dood vuile vieze gorre Homo dat je er bent.Je bent een gorre vuile viezerik jij kanker Homo *******,ik maak je dood.De Politie zei tegen mij:'Ga maar naar binnen en ben toen naar binnen gegaan.
De Politie is weggegaan,en ik was binnen.

Weer Politie gebeld

De Politie was net weg en er werd bij mij aan de deur gebeld en geramd door de man die naast mij woont en door zijn vriend die daar op bezoek was.Hij riep bij de voor deur waar ik woon:'Kom dan naar buiten laffaard,ik maak je dood en trek je kop eraf.Ik ben naar de deur gelopen en heb opengedaan en naar hem gekeken,hij stond daar tegen de railing van:'Kom dan,kom dan,ik heb de deur dicht gesmeten heb toen de Politie weer gebeld.Ondertussen was de man die naast mij woont nog steeds bezig om mij deur in te rammen.

De Politie is gekomen,

De Politie kwam ongeveer 10 minuten later terug met 2 Politie vrouwen en 3 Politie mannen en zijn mijn huis ingegaan.Eerst was het even rustig,later begon het weer en de Muziek stond ondertussen steeds hard aan.

Ramen eruit,Terreur

De Politie was ondertussen binnen en de man met die naast mij woont en die vriend die op bezoek was begon tegen de zijraam bij de voordeur te rammen.De man die naast mij woont kwam ongeveer om de 10 minuten terug om op de zijruit te rammen,Het heeft een uur geduurd voordat die zijruit eruit lag.Ik zei tegen die Agenten,nu gaat mijn woonkamer ruit eruit en dat gebeurde ook na een uur van rammen op de woonkamer ruit.De Politie bleef binnen en heb de M.E gebeld.Ze zijn mee genomen naar bereau in Dordrecht.

Volgende ochtend heb ik Union gebeld,

Ik heb 45 Minuten geslapen,want de Politie ging om 7:00 weg op Dinsdag ochtend 25 September.Ik heb Union gebeld en die vertelde dat ik nog naar het Politie Bureau moest gaan om de aangifte te bevestigen en heb dat gedaan.Zij stuurde me naar slachtofferhulp en heb dat gedaan en heb met ene Trudy gesproken van slachtofferhulp.En die vertelde ook tegen mij dat dit niet kan en niet getollereerd kan worden en dat hij eruit moet.

De Begeleider van de man dienaast mij woont.

De begeleider van de man die naast mij woont kwam die middag langs op 25 September en was geschrokken en was erg onder de indruk van wat er gebeurd was.Hij vertelde mij dat hij een hartig woordje met ging praten.Ik vertelde hem dat het niet helpt omdat meneer aan de Coke en Alcohol zit en praten niet mogelijk was.De begeleider is een uur bij mij geweest en ik vertelde hem dat de man die naast mij woont van het Politie Bureau strak thuis komt en dan!,Ook tegen de Politie heb ik dat gezegd.De begeleider ging weg.

Weer Bedreing aan de deur met de dood.

De man die naast mij woont kwam rond 16:00 thuis met die vriend die op bezoek was bij de man die naast mij woont.De deurbel ging en ondertussen had ik mijn moeder aan de telefoon toen de deurbel ging.Ik deed open en de vriend van de man die naast mij woont zei:'Weet je wel wat je gedaan heb.Ik heb op het Bureau gezeten met mijn vriend door jou schuld en de volgende keer trek ik je kop eraf en maak je dood *******.Hoor je mij, vertelde hij.Ik smeet de deur voor zijn gezicht dicht.Mijn moeder zei door de Telefoon:'Hij bedreig je weer hoor je dat.En heb de Politie gebeld.

De ruit is nog steeds niet gemaakt en het is nu 5 weken geleden en ben nog steeds bang en de buurman maakt nog steeds overlast op..... straat .Ik ben zelf niet gezond met ivm met Kanker wat ik heb en dit is niet goed voor mijn gezonheid.De man die naast mij woont is een tijdbom.Ik heb het RIBW gebeld en de begeleider van de man die naast mij woont en telkens krijg ik te horen van ja hij krijgt begeleiding we doen wat we kunnen.

Vandaag of morgen barst de bom en dan krijg je weer te horen van:'We wisten niet dat het zo erg was.Hoelang gaat dit duren,Hoelang kan dit doorgaan.Moet er eerst doden vallen voor men beseft wat er werkelijk aan de hand is.Ik woon hier 8 en half jaar en moet ik dan wijken voor die man.Hij moet eruit,want hij kan hier niet wonen.Vandaag barst de bom en dan kan het gebeuren dat ik het ook zat word.Ik durf niet naar buiten,bang dat de bom barst.Beseffen jullie dat.Beseffen jullie dat echt?Wat gebeurd er als hij met de feestdagen weer aan de Alcohol gaat en aan de Coke.Het gaat hier wel om mijn leven.

Ik stel jullie en het RIBW en de Begeleider Phameijer verantwoordelijk voor,als er wat met mij gebeurt en met mijn katten,want het glas van de woonkamer is nog steeds niet gemaakt.

Ook wil ik Ongeriefd toeslag voor wat mij is aangedaan.Ik heb hier niet omgevraagd.Ik weet nog goed toen ik hier kwam wonen,dat jullie alles van mij moest weten,van of ik geen Huurschuld heb etc etc.Nu lijkt dat er niet toe te doen als iemand die zich asociaal gedraagt en bedreigd hier kan blijven wonen,no matter what.Ik accepteer het niet,want ik ga dan echt stappen ondernemen ivm met veilligheid hoe dan ook.Ik ben niet veillig en voel mij niet veillig .Er moet hier stappen tegen gezet worden zodat hij niet de mensen in de buurt met zijn gedrag en Muziek en agressie de stuipen op het lijf jaagt.

Ook ga ik een brief sturen naar instantie's zodat ze weten van wat er zich hier heb afgespeeld ,zodat het niet in de doofpot wordt gestopt.Ik slaap slecht en ben zo moe en angstig.Ook ga ik desnoods naar het Kompas van wat er zich hier heb afgespeeld.

Daders worden geholpen,in de watten gelegd heb ik het idee.Slachtoffers moeten het zelf maar uitzoeken en dan zeggen ze sommigen van:'Ja ik begrijp het,maar je heb er niets aan.Jullie hebben de mogelijkheid om hem eruit te zetten.Geen over en weer met instantie's van RIBW en Phameijer en Union want dan is het gewoon tijd rekken en pappen en nat houden.Ondertussen ga ik er aan onderdoor.Pas ik voor
Dit heb ik naar de woonstichting gestuurd
Vriendelijke groet Paul _H
Laatst gewijzigd door dutch2007 op 03 nov 2007 01:58, 3 keer totaal gewijzigd.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door mylo1 »

Dutch 2007..ik kan niets voor je betekenen [heb hier namelijk geen verstand van] maar wil je alle sterkte van de wereld wensen!
Vreselijk ook dat de woningbouw nog steeds geen nieuwe ramen heeft geplaatst :evil:
Heb echt met je te doen :(

groetjes mylo1

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Burenoverlast

Even een opmerking terzijde; Plaats geen privégegevens zoals uw adres e.d. zo vrijelijk op het internet.
------------------------------------
Maar nu;
Schrijf naar uw huisbaas een aangetekende brief met bericht van ontvangst waarin u ongestoord woongenot eist.
Waarin u ook eist een onmiddelijke reparatie van uw ramen en wel zodanig dat inslaan vrijwel niet meer mogelijk is (plexiglas ramen voorlopig en van voldoende dikte)
Eis ook dat de huisbaas onmiddelijk contact opneemt met de begeleidende instantie van uw buurman.
Verwijs ook naar de vele incidenten die ook geregistreerd staan bij de plaatselijke politie.
Naast dit zult u ook van uw huisbaas moeten eisen dat zolang er geen beveiliging is aangebracht aan deur(en), raam(en) en dergelijke dat uw huisbaas moet zorgen voor een tijdelijke veilige verblijfplaats.

Maak een copie van die brief en stuur dat kopie ook naar de begeleidende instantie van uw buurman.

Een verdere steun zou u kunnen hebben aan WWW.woonbond.nl die u zo snel mogelijk zult moeten bereiken.
Eventueel zou u nog een keer naar het politiebureau kunnen gaan om daar te vragen of men daar een verklaring wil afgeven van de ernst van de zaak en dit rechtstreeks communiseren met uw huisbaas.
Vraag ook naar de mogelijkheden voor een kort geding bij de rechtbank waarin u vordert dat uw buurman uit het huis wordt gezet.
De kosten daarvan kunt u op die buurman c.q. die begeleidende instantie verhalen die in dit geval al veel eerder had moeten ingrijpen.

Sterkte!

Grootvader.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door tinne »

dutch2007, het is absoluut een probleem voor je schijnbaar. alleen, waarom blijf je het adres noemen? Om het op google zo hoog mogelijk op de lijst te krijgen?

sorry, maar ik vertrouw je post niet.

dutch2007
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 nov 2007 04:00

Re: Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door dutch2007 »

Jammer dat je mij niet gelooft maar goed,ik kan er niet van wakker liggen.Ieder zijn eigen mening.Er zijn vrienden van mij op bezoek geweest en die hebben de schade gezien.Maar goed,ik ga je niet aanvallen personelijk,want dat heeft geen enkele zin.

Maar het ga je goed

dutch2007
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 nov 2007 04:00

Re: Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door dutch2007 »

Ik wil u bedanken voor de Informatie die u mij heeft gestuurd over de woonbond.Hier kan ik wat mee.En inderdaad,het was niet slim om mijn adress hier in te typen.Ook wil ik u even bedanken voor dat u mij heeft geadenteerd hierover.

Bedankt Grootvader.

dutch

dutch2007
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 nov 2007 04:00

Re: Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door dutch2007 »

Ook wil ik jou bedanken mylo1 voor het begrip en het lezen hierover.Ik weet dat er mensen kunnen zijn die dat niet geloven en denken van:'Het zal wel.Maar ik wil u nogmaals bedanken voor uw medeleven.Soms kan je niets opzeggen,maar als iemand luistert naar hetgene wat er gezegd word steunt dat al genoeg.

Vriendelijke groet dutch

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door Nita »

,
19 keer "de man die naast me woont" .

Beetje verwarrend ook.

Ik hoop in ieder geval dat het goed afloopt voor je.

Gr. :wink:

Ronaldm
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jun 2005 21:22

Re: Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door Ronaldm »

Laat even weten hoe het afloopt, ben wel benieuwd namelijk.

Zelf heb ik ook vrij veel last van een buurman die te asociaal is om de muziek op een normaal niveau aan te zetten.
En afgelopen week heb ik gemerkt dat hij ook harddrugs gebruikt, waarna hij tegen de muren gaat bonken en z'n hele huis overhoop haalt.

dutch2007
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 nov 2007 04:00

Re: Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door dutch2007 »

Hallo Ronaldm

Dat vind ik rot om te horen dat je ook last heb van die buurman.Je zou de Politie kunnen bellen.Ik denk dat je ook bang bent omdat te doen,omdat je dan weet dat hij weet,dat jij dat gedaan heb.Momenteel ben ik bezig om hem eruit te krijgen via de Woonstichting en begeleid wonen.Ik ga in iedergeval een aangetekende brief sturen naar instantie's.Meneer mag geen bezoek krijgen meer van begeid wonen omdat die vriend bij hem op bezoek was en ook aan de Coke en Alcohol zit.Gisteravond kwam ik thuis en zag de wagen van zijn vriend staan,dus Maandag ga ik weer de Woonstichting bellen.HIJ GAAT ER UIT,Hoe dan ook.Zo zie je,dat hij de boel in de maling neemt,de stichting het RIBW en Phameijer en de woonstichting,dat hij het met een zak zout neemt.Ik weet Ronaldm dat het ook niet eenvoudig is voor je,maar neem stappen hier tegen.Want ik ben bang dat het niet alleen bij bonken op de muur blijft,met mensen die aan de Drugs zitten diep aan de Alcohol kan je moeilijk een gesprek voeren.Maar ik denk dat je dat ook wel weet.Ik wil je niet onnodig ongerust maken,maar neem de onzekere voor zekere.

Ik kan ook begrijpen dat je je soms alleen voelt in deze kwestie en denkt:'Is er dan niemand die mij kan helpen of begrijpt.Reken er maar op dat er mensen met meningen komen die niet altijd even positief zijn.Maar goed,dat zijn dan maar woorden,moet je maar denken,want het is niet anders.Soms geven mensen raad en positieven dingen aan en doe er wat mee en slaat dat op,want er zijn echt wel mensen die je willen helpen en willen luisteren.

En Ronald,ik wil je ook bedanken dat je mijn verhaal hebt gelezen,zodat jij ook weet en begrijpt wat er door mij heen gaat.
Ik hou je op de hoogte van de situatie

En kom op,je staat er niet alleen voor want er is iemand in Nederland en misschien nog wel meer die met dit probleem te kampen heb.

Vriendelijke Groet:

Dutch

dutch2007
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 nov 2007 04:00

Re: Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door dutch2007 »

Bedankt Nita,je hebt gelijk dat ik 19 keer de man die naast mij woont zeg.Maar ja,hier leer ik ook weer van.
Maar bedankt voor je reactie.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Grootvader heeft gelijk. Spreek de verhuurder aan op zijn verantwoordelijkheid. Mocht hij niet luisteren dan kan je een civiele actie beginnen. Geloof me maar dat er dan wel actie wordt ondernomen. De verhuurder zal dan gedwongen worden de buurman via een gerechtelijke procedure tot ontruiming te dwingen. Wel zal dat weer op zijn typisch Nederlands gaan: er zullen dus maanden overheen gaan!

Neem contact op met rechtsbijstand of met een rechtswinkel. Geef ook aan dat de situatie onhoudbaar dreigt te escaleren en neem bewijsstukken mee.

Ik heb zelf eerlijk gezegd het gevoel dat deze meneer al verschillende "gedwongen verhuizingen" achter de rug heeft en dat ook de woningbouwstichting geen idee heeft wat ze met deze meneer aanmoeten. Een google-actie leert me dat RIBW een stichting is voor woonbegeleiding van mensen met psychische problemen. De woningbouwvereniging durft natuurlijk niet "iemand met psychische problemen" te hard aan te pakken.

Dat gezegd hebbende moeten andere mensen natuurlijk geen last hebben van een dergelijke figuur. Het is werkelijk buiten proporaties wat er is gebeurd, en partijen hadden hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Ik wens je veel sterkte!

dutch2007
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 nov 2007 04:00

Re: Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door dutch2007 »

Vanmiddag ben ik gebeld door de woonstichting naar aanleidng de situatie van buurman en mij.De woonstichting wil een uitnodeging opstellen om ever deze questie te praten met de RIBW en Phameijer.
ook vroeg de woonstichting of ik een vertrouwens persoon mee wil nemen.Ik ben op de uitnodeging ingegaan en heb gezegd,dat ik een van mijn vrienden of te wel mijn ouders bij dit gesprek betrekken.

Ik wil mijn verhaal doen van wat er 6 weken geleden is gebeurd op Maandag Dinsdag 24/25 September 'snachts en de angsten wat het met zich mee heeft gebracht met mij en wat het nu nog doet.:cry:

En inderdaad wat Bor Komorovski zegt heb ik ook het gevoel van:'Al weken dat hij eerder in deze situatie heb gezeten en dat ze niet weten wat ze met hem aan moeten.


Ik ben ook niet van plan om aan er toe te geven om hem naast mij te laten wonen,hoe hard het ook mag klinken,na 5 uur terreur op mijn zijruit van de voordeur en op mijn woonkaner ruit,terwijl Politie in mijn huis was en de M.E buiten om het huis was gegaan om hem te omsingelen met zijn vriend die op bezoek was bij hem.

Aan de enekant kan je medelijden hebben met zo'n persoon en dat heb ik enigzins wel,hoe stom het ook overkomt en klinkt.Maar aan de andere kant heb ik toch zoiets van:'Ja,je bent te ver gegaan en wat ga er nog van komen als je hier blijf wonen.

Mijn ouders zijn bezorgd,en mijn vrienden ,dat zou ik ook zijn voor diegene die in mijn situatie zit zoals ik.

Nou,nu maar afwachten hoe het gesprek verloopt

Ik hou hier op deze Site jullie op de hoogte

Ook wil ik diegene bedanken voor hulp en begrip die mij aangeboden is en reactie's die mensen gaven en nog gaan geven :

Bijvoorbaat dank.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik ben natuurlijk geen waarzegger, maar ik vermoed dat het een gesprek wordt in de trend van "deze meneer heeft ernstige psychische problemen, hij is al meerdere malen uit een woning verwijderd en ook al een paar keer opgenomen geweest. Wij begrijpen ook wel dat dit vervelend is, en we betalen alle schade. We zouden alleen willen vragen of u nog heel even geduld zou kunnen hebben. Een medewerker van RIBW heeft hierover met meneer gepraat en hem duidelijk gemaakt dat dit onacceptabel is. Meneer heeft gezegd dat hij ook klachten over u heeft, maar dat hij inderdaad buiten iedere proportie heeft gereageerd. Hij heeft toegezegd zijn leven te beteren, en RIBW wil hem ook extra goed in de gaten houden. We dachten erover om hem nog een kans te geven. Mocht het weer misgaan dan gaat hij er meteen uit, of dan krijgt u vervangende woonruimte. Toe, laten we hem nog 1 kans geven..."

Ik heb eveneens medelijden met dit soort mensen, maar vind ook dat anderen daar niet onder mogen lijden. Ik betreur dat het dan ook vrijwel onmogelijk is om mensen tegen hun zin te behandelen of te interneren voor geestesziekten, tenzij het een TBS-er is. En we weten allemaal hoe "goed ons TBS-systeem werkt".

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door SJZ »

En we weten allemaal hoe "goed ons TBS-systeem werkt".
Best wel goed. De overgrote meerderheid van de TBS'ers is na behandeling op z'n minst beheersbaar.

Vergelijk dat eens met landen die geen TBS hebben en waar een pschychisch totaal verknipt figuur jarenlang in een cel wordt opgesloten en dan vrijgelaten wordt, da's uiteindelijk toch riskanter.

dutch2007
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 nov 2007 04:00

Re: Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door dutch2007 »

Sommigen onders ons kunnen makkelijk van een afstand een mening geven en praten.Maar ik zeg u:',Als er iemand zo naast je komt wonen dan praat men heel anders.Die mensen hebben niet voor niets TBS gekregen

Meer dan de helft valt terug van hen,dat is meerdere malen bewezen..Ik kan hier best wel pissig om worden dat iemand hier makkelijk op die manier wat van zeg van Goed toch.Sorry maar dit gaat mij te ver.Soms moet je radicaal zijn,want zachte heel meesters maken stinkende wonden

Ik accepteer geen bemiddeling op die manier van:'Geef hem een kans,dat accepteer ik niet.Hij heeft zijn kans gehad en daarmee uit.
Het is niet meer pappen en nat houden.

Psychologische gepraat is niet meer van deze tijd.Lik op stuk beleid is de beste oplossing.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik kan hier best wel pissig om worden dat iemand hier makkelijk op die manier wat van zeg van Goed toch.Sorry maar dit gaat mij te ver.Soms moet je radicaal zijn
Tja, als jij met radicaal zijn bedoelt dat een psychisch gestoorde geen behandeling krijgt en na 10 jaar in een cel bij jou als buurman mag komen wonen nou, dan maar liever geen radicale oplossingen. TBS is dan altijd nog beter dan iemand in de cel NOG verknipter maken en dan vrijlaten.
Meer dan de helft valt terug van hen,dat is meerdere malen bewezen..
Bron? Link? Informatie? Bewijs?

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Best wel goed. De overgrote meerderheid van de TBS'ers is na behandeling op z'n minst beheersbaar.

Vergelijk dat eens met landen die geen TBS hebben en waar een pschychisch totaal verknipt figuur jarenlang in een cel wordt opgesloten en dan vrijgelaten wordt, da's uiteindelijk toch riskanter.
Dat is niet wat ik bedoel. Het gaat mij om het feit of probleem dat aan problemen met verknipte mensen vaak wat gedaan wordt als er ongelukken gebeuren. En daarvoor wordt het door geitewollensokkentypes met de mantel der liefde bedekt.

dutch2007
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 nov 2007 04:00

Re: Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door dutch2007 »

Nee,niet op die manier,als iemand zijn problemen op een ander bot viert en bewust er niet aan mee wil werken.Er komt hulp aan zijn deur en meneer blijft boven in zijn slaapkamer staan achter zijn gordijn staan gluren en lacht.Die begeleiders bellen aan en denken dat hij niet thuis is.Ze pakken hun Mobiel en gaan iemand bellen.Toen dit gebeurde woonde hij nog maar 5 maanden naast mij.Meneer die liegt bewust.Dan kan je wel zeggen bijvb die man is ontoerekenings vatbaar,maar hij weet dat hij gewoon kan de boel manupileren.ik denk dan:'Het zijn pschycholgen ,dan moet je weten ongeveer waar die persoon toe in staat is.Die Pschychologen laten zich met een rietje in het kluit sturen.

SJZ,ik zou zeggen laat hem naast jou wonen als je dan zogenaamd begripvol bent.Ik wil dat wel voor je regelen,maar geef dan even je adress op en Telefoonummer,misschien kan je hem wel in huis nemen.

Ik wil dat graag voor je regelen,vandaag nog.Maar dat doe je natuurlijk niet ,let maar op,dat doe je niet

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door kanovaarder »

gestoorde buurman/vrouw.

Het is inderdaad een feit dat zulke gestoorde figuren heel goed weten te manipuleren.
Het meisje van Nulde?
Dat kind van Alphen
De Tokkie's
Vele voorbeelden!!

Het is jammer dat begeleidende instanties een overhead hebben van directies en kantoorregelaars die goede salarissen opsnoepen uit die grote pot.
De werkers "in het veld" worden gestuurd en verplicht maar de communicatie naar de hogere echolonen is er nauwelijks.
Hooguit komt er wat door naar andere instanties die ook uit die grote pot graaien en dan rollebollend over straat rollen wie nu de verantwoordelijkheid moet nemen.

Kijk, DAT maakt manipulatie dan ook mogelijk door die gestoorde die vaak gek zijn van slimheid.
Bescherming daartegen is door de tegenwerking van die begeleidingsinstanties ook al moeilijk want voor elke gek wordt de organisatie goed betaald.
Dat een buurman ernstige overlast heeft van zo'n gek is voor de organisatie van minder belang.

Nee, het zijn niet die geitenwollensokkenbegeleiders die te soft zijn!
Het is de organisatie zelf die dit soort gekken nodig heeft voor eigen vette salarissen, gouden handdrukken, feestjes en de eer van: "Wat zijn wij toch maatschappelijk bezig hè".
Terwijl het ordinair alleen maar om het geld gaat.

Een cynische grootvader

Gesloten