LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhuurder gaat te ver! nu iemand bijna verkracht!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
nefchris
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2007 14:12

Verhuurder gaat te ver! nu iemand bijna verkracht!

Ongelezen bericht door nefchris »

Wij hebben grote problemen met onze verhuurder LIPS Capital Group uit Vught. Deze heeft sinds 1,5 jaar ons complex overgenomen en doet helemaal niets meer en na 1,5 jaar nu zo erg dat er van de 66 woningen staan er zo'n 30 leeg. Nu worden deze verkocht dus ze willen van ons af, maar wij als bewoners mogen niet ons huis kopen en dus wel dat van bijvoorbeeld onze buren. De inpandig afgesloten garage waarvoor we betalen is nu voor de 6e keer dit jaar kapot en staat al 5 dagen open. Ik bellen met bedrijf Besam voor deze klacht. Deze nemen klacht niet meer aan tenzij wij betalen als bewoners. Nu weer gevraagd aan hun of dan na 5 dagen onze verhuurder LIPS het gemeld heeft en het antwoord is weer nee! Ik bellen naar LIPS en krijg te horen dat ze wel zijn gekomen en nadat ik hem vertel ze gesproken te hebben is Besam niet de gene die het gaat doen, maar van Dorp installaties. Ik heb deze gebeld en deze weten ook van niets. Ik weer melden en na een paar minuten zegt de technische man tegen mij ik ga niet meer in discussie en u mag niet met hun bellen en ik ga nu ophangen en toen werd de verbinding verbroken.

Feit is dat dit nu al 1,5 jaar zo gaat en er dus nu echt een probleem is geweest. Een alleenstaande vrouw is in de garage aangerand doordat iedereen dus nu ons pand ik kan. Iedereen die we spreken zijn bang en willen weg. Oude mensen van 85 jaar en hier 23 jaar wonen willen weg en zijn bang. Dit kan toch niet? Ons huisvuil nu alweer 3 weken niet opgehaald en nu al 13 keer gemeld! Geen schoonmaak, dus nadat LIPS weer zegt van wel ik OCS gaan bellen het schoonmaak bedrijf en sprak met de manager die zei dat ze dus geen contract hadden of langs komen. Hij vroeg mij zelfs waarom het zo moeilijk is een contract te tekenen. Ik heb op dit moment 5 huizen naast mij leeg staan. Ik zit alleen op een hoek, en pas 5 huizen verder is mijn eerste medebewoner. De klachten lopen uit van geen schoonmaak, onderhoud, geen afzuiging woning,enorme lekkages, geen verlichting parterres, geen werkend alarm in lift enz de lijst is nog veel langer. We hebben gesprekken gehad met de technische man van LIPS, die zegt dat wij alles "te zwart wit zien" met zijn manager die niets doet en de asset manager van LIPS die alles beloofd maar niets doet. We doen ze bewoners die er nog zijn voor de rechter dagen omdat zij zo stom zijn geweest de huur in te houden.

De makelaar verkoopt echter wel deze huizen en die mensen weten niet wat ze dus kopen. De gebreken worden niet gemeld en het zijn er nogal wat. Dit moeten die mensen toch horen of niet? Kunnen wij hier iets aan doen zodat deze mensen dit weten en wij niet over de wettelijke lijn gaan en dingen doen die niet mogen.
--


Gesloten