LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan dit zomaar????

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Anneke3354
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2017 16:57

Kan dit zomaar????

Ongelezen bericht door Anneke3354 »

Juni 2016 overleed mijn vader. Wij hebben zijn huurhuis op 31 augustus bij het verhuurbedrijf opgezegd.
Een keer per jaar kreeg mijn vader een afrekening wat betreft de service kosten en verwarming etc.
In de bevestiging stond dat er binnen een maand alles afgerekend zou worden.
Dus ik vroeg na een maand waar de afrekening bleef.
Nou mevrouw dat kunnen we niet handmatig voor 1 persoon doen, u zult daar helaas mee moeten wachten tot april 2017.
Balen... maar ok.
Maar ik heb begin mei maar eens gebeld waar een en ander bleef.
En nu komt het:
Maar mevrouw wij hebben als beleid (wat overigens nergens openbaar beschreven en ook niet in de opzegbevestigingsbrief) dat als er iemand overleden is de erfgenamen niet meer te confronteren met een rekening.
Een heftige discussie volgt. Maar omdat dit (denk ik ) juridisch niet juist is, want ik kan daar nergens iets over vinden, wil ik perse een afrekening.
Ik heb geen zin om later alsnog bij te moeten betalen. Maar door fusie hadden ze hun zaakjes niet op orde, maar in juni zou ik dan die afrekening krijgen.
Ok ik wachten. Het is vandaag 30 juni en nee hoor ...... geen afrekening.
Ik bellen. O nee hoor dat is nog niet in orde en bovendien de erven bla bla bla weer dat verhaal.
Ze beweren nu zelfs dat dat in de bevestigings brief staat.
Nou echt niet. Ik heb de bevestigings brief nog eens extra goed doorgelezen.
Maar ze hebben de datum nu maar verschoven naar 1 augustus.
Ik mag maar hopen dat het dan wel in orde is, maar heb er geen vertrouwen meer in.
Maar ik heb toch heel sterk het gevoel, omdat mijn vader elk jaar een behoorlijk bedrag terugkreeg, dat ze het in hun eigen zak steken.
Kan dit nou zomaar ???? of en ik nou zo wantrouwens.
Graag hoor ik andere meningen.
Alvast bedankt

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Kan dit zomaar????

Ongelezen bericht door olaf79 »

U heeft uiteraard recht om de afrekening te krijgen en wel binnen een bepaalde tijd nadat het jaar is afgesloten. E.e.a. staat in de av van de verhuurder. Als u geld terug krijgt kunt u wettelijke rente vorderen (al zal dit een paar euro belopen)

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Kan dit zomaar????

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Anneke3354 schreef:Maar ik heb toch heel sterk het gevoel, omdat mijn vader elk jaar een behoorlijk bedrag terugkreeg, dat ze het in hun eigen zak steken.
Maar wat nu als u dadelijk bij moet betalen?

Anneke3354
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2017 16:57

Re: Kan dit zomaar????

Ongelezen bericht door Anneke3354 »

Dan doen we dat ook want dan is het in ieder geval rechtsgeldig afgehandeld . En loop ik ook niet het risico dat er over een paar jaar iemand eens flink gaat spitten en ziet .... hè daar moet nog wat betaald worden. En dan een naheffing.

Anneke3354
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2017 16:57

Re: Kan dit zomaar????

Ongelezen bericht door Anneke3354 »

Maaar mogen ze zomaar zo'n regeling achter de schermen maken??

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Kan dit zomaar????

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Anneke3354 schreef:Maaar mogen ze zomaar zo'n regeling achter de schermen maken??
Iets, wat je niet weet/niet kunt weten, is niet van toepassing; dat zijn wel de Algemene Voorwaarden, zoals al hierboven al genoemd.

Gesloten