LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huursubsidie

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Linn_83
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2006 11:07

Huursubsidie

Ongelezen bericht door Linn_83 »

in july 2004 was er (zoals gewoonlijk) een huursverhoging. Je moet dan opnieuw huursubsidie aanvragen en tot het moment dat ze je nieuwe aanvraag binnen hebben, houden ze je oude huursubsidie aan.
Indien je meer moest krijgen, krijg je het verschil nog uitbetaald.

Ik had ook opnieuw huursibsidie aangevraagd, en na 3 maanden kreeg ik bericht dat ik 240 euro terug moest betalen omdat ze geen her-aanvraag hebben ontvangen.
Toen ik hiervoor belde, adviseerde ze mij om opnieuw huursubsidie aan te vragen en een bezwaarschrift in te dienen.
Uiteraard heb ik dit advies netjes opgevolgd, en kreeg vervolgens gewoon iedere maand huursubsidie.

In februari 2005 kreeg ik 2 brieven van het VROM. in principe waren ze identiek, alleen moest ik volgens de ene brief een bedrag terug betalen en volgens de andere kreeg ik geld terug.

Ik snapte er niets van en belde op.
Vervolgens vraagt de vrouw die ik aan de telefoon had:
waarom ik in godsnaam 2 keer huursubsidie had aangevraagd

Blijkbaar hadden ze dus mijn eerste aanvraag wel ontvangen.

Wat ze nu gedaan hebben is het volgende:

- met de eerste aanvraag hebben ze een gedeelte van die 240 euro afgelost (die ik volgens hun onterecht zou hebben ontvangen en van de 2 aanvraag heb ik netjes iedere maand het bedrag op mijn rekening gestort, ik had dus geen idee dat ze 2 aanvragen hadden ontvangen en wist dus niets van die aflossing van die 240 euro.

Er stond nu nog een bedrag open van 120 euro.
Al met al moest ik ALLES wat ik vanaf july tm februari ontvangen had terug betalen omdat HUN een fout hadden gemaakt en mij nergens van op de hoogte hebben gehouden

Na een gesprek met een advocaat werd mij het volgende uitgelegd.

"als je onterecht geld ontvangt, om welke reden dan ook, moet je dat terug betalen, wiens fout het ook is"

Kortom: ik heb geen poot om op te staan!!!!!!!!

minime
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2005 22:21

Re: Huursubsidie

Ongelezen bericht door minime »

Met de huurverhoging hoef je niet opnieuw huursubsidie aan te vragen dat gaat allemaal automatische de woningcorperatie geeft de gegevens door aan VROM dus het betekent inderdaad dat je het 2 keer hebt aangevraagd conclusie fout ligt bij jezelf!

Gesloten