LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huursverhoging

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
john29
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 feb 2007 10:24

huursverhoging

Ongelezen bericht door john29 »

Ik heb al 4 jaar geen huursverhoging gehad mag de huurder dit nu verhogen met 20% of alleen de jaarlijkse indexering van dit jaar van 1,1 procent zoals in 2007 is voorgeschreven door vrom.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: huursverhoging

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Mag slechts met het indexpercentage mee omhoog gaan. Tenzij de verhuurder aannemelijk kan maken dat deze huursverhoging samenhangt met enerme geriefsverbetering. Maar dat laatste lijkt me sterk, dan had men je daarvan schriftelijk op de hoogte gesteld, en je was immers bij die werkzaamheden geweest. Indien er in het geheel geen geriefsverbetering is geweest, is 20 procent onredelijk.

Een verhoging van 20 procent zal geen enkele huurcomissie accepteren, dus ik zou er als ik jou was, zeker bezwaar tegen maken.

john29
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 feb 2007 10:24

Re: huursverhoging

Ongelezen bericht door john29 »

ok maar wat mag wettelijk wel??

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: huursverhoging

Ongelezen bericht door gravedigger »

waarom heb je eigenlijk 4 jaar geen verhoging gehad?

john29
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 feb 2007 10:24

Re: huursverhoging

Ongelezen bericht door john29 »

geen idee vergeten door de huisbaas???

huur particulier

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: huursverhoging

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Als je huur geliberaliseerd is, dan mag de verhuurder volgens mij vragen wat hij wil.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: huursverhoging

Ongelezen bericht door roro25 »

maar moet daarbij wel rekening houden met de redelijkheid en de billijkheid. Op grond hiervan moet het huis dus nu een paleis zijn met wat het hiervoor was. Is dit niet het geval dan kan je zeker aandringen op matiging van de huurverhoging.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: huursverhoging

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er mag niet meer dan 1,1% gevraagd worden. En zelfs die 1,1% huurverhoging hoef je niet te betalen als de huur niet schriftelijk en tijdig wordt gespecificeerd/verantwoord aan de hand van het puntensysteem. Huurverhoging met terugwerkende kracht is niet mogelijk (mag niet).

Zie ook www.woonbond.nl
www.vrom.nl

Voor monumenten en huren boven de liberalisatiegrens gelden weer andere regelingen.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: huursverhoging

Ongelezen bericht door roro25 »

1,1 % is voor de gewone huurwoningen (dus bij woningbouwverenigingen) en is niet van toepassing voor geliberaliseerde huurwoningen.
Ik ben ervanuit gegaan dat het hier niet om gewone huurwoningen gaat.

Zie je eigen link op de woonbondsite

Gesloten