Ik moet gehuurde woning door omstandigheden eerder verlaten helaas

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ik moet gehuurde woning door omstandigheden eerder verlaten helaas

Ongelezen bericht door kuklos »

@jeanne-veghel, de belangrijkste vraag is nu: wat ligt er wel op papier vast?

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Ik moet gehuurde woning door omstandigheden eerder verlaten helaas

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

kuklos schreef:
28 dec 2023 21:25
@jeanne-veghel, de belangrijkste vraag is nu: wat ligt er wel op papier vast?
Eigenlijk ligt er alleen op papier vast dat ik nooit geen huurverhoging hoef te betalen. De reden heeft hij vergeten te vermelden helaas. Bij indexering staat alleen NVT

De mensen die vanavond zijn komen kijken willen alles overnemen en zorgen dat het vakkundig wordt verwijderd zodat
het in de oude staat wordt teruggebracht.

Ze hebben een eigen bedrijf en ik ben al bijna 30 jaar met ze bevriend, dus ik kan ze vertrouwen.
Ik heb de huisbaas nog een mail gestuurd dat ik het jammer vind dat we het niet op een fatsoenlijke manier hebben kunnen oplossen.
Alle rekeningen staan op mijn naam van de aangebrachte verbeteringen en er staat dus blijkbaar niets op papier dat ik nog iets zou moeten betalen aan de huisbaas. Het huurcontract was dus niet helemaal volledig en in zijn nadeel doordat
hij NVT heeft ingevuld.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ik moet gehuurde woning door omstandigheden eerder verlaten helaas

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De huisbaas zegde de afspraak af wegens ziekte. Zijn vrouw kon zich iets niet herinneren en u klimt meteen in de hoogste boom.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Ik moet gehuurde woning door omstandigheden eerder verlaten helaas

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Lady1234 schreef:
28 dec 2023 22:39
De huisbaas zegde de afspraak af wegens ziekte. Zijn vrouw kon zich iets niet herinneren en u klimt meteen in de hoogste boom.
Ik snap dat het allemaal eenvoudig lijkt, maar er is veel voorgevallen de afgelopen weken en ik hoopte dat de lucht wat zou opklaren vandaag met het gesprek. Mijn broer wilde erbij zijn, maar ik waarschuwde hem al dat ze waarschijnlijk het
gesprek op het laatste moment zouden afzeggen met een of andere reden en hij zich de 2 uur rijden naar mij kon besparen en ik kreeg gelijk. 10 minuten voor de afspraak belde ze af.
Ik klim echt niet in de hoogste boom, maar ik ben nu wel klaar met ze.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ik moet gehuurde woning door omstandigheden eerder verlaten helaas

Ongelezen bericht door kweenie »

Je hebt verschillende aanpassingen gedaan die jij noodzakelijk vind en die voor jou veel waard waren. Maar dat betekent niet dat anderen daar ook zo over denken. Als ik zie wat je hebt veranderd, dan zou voor mij bijvoorbeeld alleen een hekwerk meerwaarde hebben en zou een zonnescherm een leuke 'nice to have' zijn, maar zou ik daar absoluut geen 3000 euro voor over hebben. En sommige zaken zouden voor mij eerder negatief dan positief zijn (bv kunstgras). Ik vind het dus niet vreemd dat een verhuurder niet betaalt voor aanpassingen die je als huurder aanbrengt. Het is al heel wat dat je zaken niet hoeft te verwijderen.

Daarnaast verliezen een hoop dingen na korte tijd al een hoop van de waarde. Vaak genoeg bv verhalen gehoord van mensen die voor 5000 euro een traplift hebben gekocht, die een jaar later nog maar 1000 euro of minder waard is De aanschafprijs is vaak ook van een heel andere orde van grootte dan de waardevermeerdering.

Dus fijn dat je de woning hebt kunnen aanpassen, mooi dat de verhuurder er mee akkoord gaat dat je het niet allemaal weg hoeft te halen, maar niet vreemd dat de verhuurder je er niet voor wil betalen.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Ik moet gehuurde woning door omstandigheden eerder verlaten helaas

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

kweenie schreef:
29 dec 2023 06:43
Je hebt verschillende aanpassingen gedaan die jij noodzakelijk vind en die voor jou veel waard waren. Maar dat betekent niet dat anderen daar ook zo over denken. Als ik zie wat je hebt veranderd, dan zou voor mij bijvoorbeeld alleen een hekwerk meerwaarde hebben en zou een zonnescherm een leuke 'nice to have' zijn, maar zou ik daar absoluut geen 3000 euro voor over hebben. En sommige zaken zouden voor mij eerder negatief dan positief zijn (bv kunstgras). Ik vind het dus niet vreemd dat een verhuurder niet betaalt voor aanpassingen die je als huurder aanbrengt. Het is al heel wat dat je zaken niet hoeft te verwijderen.

Daarnaast verliezen een hoop dingen na korte tijd al een hoop van de waarde. Vaak genoeg bv verhalen gehoord van mensen die voor 5000 euro een traplift hebben gekocht, die een jaar later nog maar 1000 euro of minder waard is De aanschafprijs is vaak ook van een heel andere orde van grootte dan de waardevermeerdering.

Dus fijn dat je de woning hebt kunnen aanpassen, mooi dat de verhuurder er mee akkoord gaat dat je het niet allemaal weg hoeft te halen, maar niet vreemd dat de verhuurder je er niet voor wil betalen.
Het is goed zo. Ik heb alle zaken verkocht en de woning wordt in de oude staat teruggebracht. Ik heb 3 maanden de tijd om dat nu te doen tot mijn vertrek en het komt goed. Ik wens ze het allerbeste. Ik heb nooit gezegd dat ze alles gratis mochten hebben bij vertrek, hoewel ze dat wel zeggen. Het staat nergens en niemand geeft een vreemde na 3 jaar 28.000 euro cadeau. Ik niet althans. Ik heb wel gezegd geen huurverhoging in 10 jaar, dan is het na 10 jaar wonen van u.
Nu wordt er ook door hun gezegd dat dit nooit is afgesproken en dan vraag ik me af waarom er op het huurcontract bij huurindexering - NVT - staat. Eindeloze discussie die nu is afgelopen gelukkig.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ik moet gehuurde woning door omstandigheden eerder verlaten helaas

Ongelezen bericht door kuklos »

@jeanne-veghel, feit is dat je op papier niks hebt vastgelegd over hetgeen je zegt dat er is afgesproken, waardoor je zwak tot zeer zwak staat in hetgeen je wil.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Ik moet gehuurde woning door omstandigheden eerder verlaten helaas

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

kuklos schreef:
29 dec 2023 12:13
@jeanne-veghel, feit is dat je op papier niks hebt vastgelegd over hetgeen je zegt dat er is afgesproken, waardoor je zwak tot zeer zwak staat in hetgeen je wil.
Dat klopt wel, maar dat geldt ook voor hem. Er staat alleen dat er geen huurverhoging wordt toegepast voor onbepaalde tijd blijkbaar, maar de reden wordt ook niet vermeld in het contract.

Voor mij is het verhaal nu klaar en ik heb alles verkocht wat ik wilde verkopen, alleen niet aan de huisbaas en hij had er
best een hoop plezier van kunnen hebben tegen een zeer redelijke prijs.

Ik maak alles netjes in orde en ik heb er zelfs meer voor gekregen dan eigenlijk was bedoeld. Met de huisbaas had ik
met minder genoegen genomen en waren we allebei tevreden geweest, maar hij wil het gewoon gratis en daar begin ik
niet aan. De afgelopen jaren waren heel zwaar voor mij en ik kijk uit naar een nieuw begin bij mijn dochter.

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Ik moet gehuurde woning door omstandigheden eerder verlaten helaas

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Wat een zielig relaas.

De huisbaas doet helemaal niks verkeerd. Waarom zou hij ook maar 1 euro moeten betalen voor iets wat hij niet heeft heeft uitgekozen en misschien ook helemaal niet wil gebruiken?
Kunstgras? rolluiken? Het kan je keuze zijn, maar er zijn genoeg mensen die het helemaal niks vinden.

Je vertrekt vrijwillig na hier 3 jaar gewoond te hebben. Dat is je eigen vrije keuze maar daar hoeft een ander niet de dupe van te worden.

Enfin, veel geluk in ABC

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Ik moet gehuurde woning door omstandigheden eerder verlaten helaas

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Een Wiskunde Student schreef:
29 dec 2023 16:49
Wat een zielig relaas.

De huisbaas doet helemaal niks verkeerd. Waarom zou hij ook maar 1 euro moeten betalen voor iets wat hij niet heeft heeft uitgekozen en misschien ook helemaal niet wil gebruiken?
Kunstgras? rolluiken? Het kan je keuze zijn, maar er zijn genoeg mensen die het helemaal niks vinden.

Je vertrekt vrijwillig na hier 3 jaar gewoond te hebben. Dat is je eigen vrije keuze maar daar hoeft een ander niet de dupe van te worden.

Enfin, veel geluk in ABC
Wat een zielig relaas zegt u. Ik hoop voor u dat u nooit een dierbare vindt in de hal als u thuiskomst uit het leven gestapt.
Ik heb 2 jaar therapie gehad en het beeld raakte ik gewoon niet kwijt en elke dag zag ik hem hangen.
Natuurlijk vertrek ik vrijwillig, maar de bedoeling was geweest om er samen nog een aantal gelukkige jaren door te brengen. Ik had het fijn gevonden als er wat empathie aan de kant van mijn particuliere huisbaas was geweest, omdat er soms dingen in het leven gebeuren die iemand nooit had kunnen voorzien en dat de reden van vertrek een hele zware is. Ik hoop inderdaad dat mijn leven wat gelukkiger gaat worden na mijn verhuis en ik verder kan met mijn leven.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Ik moet gehuurde woning door omstandigheden eerder verlaten helaas

Ongelezen bericht door Nevyn »

Het is vreselijk wat u heeft meegemaakt, dat staat buiten kijf.
Echter u hebt samen toen der tijd besloten om zoveel geld in een huur woning te investeren.
U heeft samen dit niet goed met de huisbaas overlegt en schriftelijk dicht getimmerd.
En nu bent u verontwaardigd dat de huisbaas u niet wil compenseren en krijgen zij de roetveeg Piet toegespeeld.
Hoop voor u dat de huisbaas niks meer gaat eisen nu alles weg is en dat de overdracht vlekkeloos verloopt.
Wens u nog veel geluk en voorspoed op de ABC eilanden.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Ik moet gehuurde woning door omstandigheden eerder verlaten helaas

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@jeanne-veghel zo te lezen heb je het goed opgelost met hulp van je vrienden.
Ik ken je niet maar wens je het allerbeste.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Ik moet gehuurde woning door omstandigheden eerder verlaten helaas

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Nevyn schreef:
29 dec 2023 17:38
Het is vreselijk wat u heeft meegemaakt, dat staat buiten kijf.
Echter u hebt samen toen der tijd besloten om zoveel geld in een huur woning te investeren.
U heeft samen dit niet goed met de huisbaas overlegt en schriftelijk dicht getimmerd.
En nu bent u verontwaardigd dat de huisbaas u niet wil compenseren en krijgen zij de roetveeg Piet toegespeeld.
Hoop voor u dat de huisbaas niks meer gaat eisen nu alles weg is en dat de overdracht vlekkeloos verloopt.
Wens u nog veel geluk en voorspoed op de ABC eilanden.
Ik ben helemaal niet verontwaardigd, want mijn spullen zijn verkocht. Het gaat me alleen om het feit dat ik zou hebben gezegd dat ik ze alles gratis zou geven ongeacht de tijd van huren, zelfs al bleef ik maar 3 jaar en dat ontken ik ten stelligste. Het staat ook nergens. Wel na 10 jaar hadden ze alles mogen hebben, want dat was de insteek om er minimaal 10 jaar te verblijven. Mijn partner overleed op 59 jarige leeftijd en ik snap dat iemand ziek kan worden en daaraan kan overlijden. Maar dit had ik bij aanvang nooit kunnen bedenken. We woonden er pas een paar maanden.
Mijn fout is misschien dat ik wat begrip en empathie had verwacht en het bedrag wat ik wilde hebben stond niet in verhouding tot wat ik er voor heb betaald. De huisbaas was er flink wijzer van geworden met de deal, maar ik hoorde
alleen maar dat ze alles gratis wilden hebben. Dus niet.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Ik moet gehuurde woning door omstandigheden eerder verlaten helaas

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Bezorgdeburger schreef:
29 dec 2023 17:44
@jeanne-veghel zo te lezen heb je het goed opgelost met hulp van je vrienden.
Ik ken je niet maar wens je het allerbeste.
Dank je wel en de woning wordt netjes in de staat gebracht zoals ik het bij aanvang aantrof. Daar krijg ik hulp bij en dat
staat ook in het huurcontract. Opleveren zoals het aangeboden werd toen ik er kwam wonen.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Ik moet gehuurde woning door omstandigheden eerder verlaten helaas

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

jeanne-veghel schreef:
29 dec 2023 17:58
Bezorgdeburger schreef:
29 dec 2023 17:44
@jeanne-veghel zo te lezen heb je het goed opgelost met hulp van je vrienden.
Ik ken je niet maar wens je het allerbeste.
Dank je wel en de woning wordt netjes in de staat gebracht zoals ik het bij aanvang aantrof. Daar krijg ik hulp bij en dat
staat ook in het huurcontract. Opleveren zoals het aangeboden werd toen ik er kwam wonen.
Uiteindelijk hebben we vanmiddag samen rond de tafel gezeten en zijn tot een overeenkomst gekomen waar we allebei tevreden mee kunnen zijn en met een wat beter gevoel afscheid van elkaar kunnen nemen.
Er was wat meer gevoel en empathie voor mijn situatie en daar was ik blij mee. Alle afspraken gelijk op papier gezet en hebben we ter plaatse ondertekend. Eind goed al goed en ik dank jullie allemaal voor raadgeving en meedenken :)

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ik moet gehuurde woning door omstandigheden eerder verlaten helaas

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kijk, dat is een lekker(der) begin van het jaar. Fijn!

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Ik moet gehuurde woning door omstandigheden eerder verlaten helaas

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

ik ben blij dat het is opgelost.

Mijn empathie ligt echter wel bij de verhuurder die hier helemaal niks aan kan doen

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ik moet gehuurde woning door omstandigheden eerder verlaten helaas

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een Wiskunde Student schreef:
03 jan 2024 21:03
Mijn empathie ligt echter wel bij de verhuurder die hier helemaal niks aan kan doen
De verhuurder kon er wel degelijk iets aan doen. Die had de afspraken ook gewoon niet kunnen maken.

Plaats reactie