In hoeverre heb je recht op een vergelijkbare huurwoning bij sloop?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Leva66
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mei 2017 15:11

Re: In hoeverre heb je recht op een vergelijkbare huurwoning bij sloop?

Ongelezen bericht door Leva66 »

Normaal is het zo dat je voorrang hebt bij woningtoewijzing en het moet een ‘gelijkwaardige’ woning zijn. Woningcorporaties hebben een kleine ruimte om niet volgens de regels van passend toewijzen toe te wijzen zodat een aanvaardbaar ‘gelijkwaardige’ woning mogelijk is.

Ee Bee
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2018 15:07

Re: In hoeverre heb je recht op een vergelijkbare huurwoning bij sloop?

Ongelezen bericht door Ee Bee »

Met urgentie vergelijkbare woning kunnen zoeken. Misschien … De uitkomst hiervan kan per gemeente verschillen.
Als u met 200 andere urgenten (in mijn gemeente) om 3 woningen moet concurreren, snapt u wel dat uw recht er is maar moeilijk te krijgen is.
Ten tweede kunnen er per gemeente aanvullende regels zijn. In mijn gemeente is na besluit van de gemeenteraad in de "Huisvestingsverordening" opgenomen dat "eigen volk eerst gaat" (maar wellicht bent u zo'n geluksvogel …) en dat bijv. alleenstaanden met een minimuminkomen náást de beperkingen van het Passend Toewijzen NOOIT in aanmerking komen voor een woning van meer dan 2 kamers. Ik zou dus niet in aanmerking komen voor mijn eigen type (= vergelijkbare) woning als ik er nu op zou willen/ moeten reageren per WoningNet, bijv. na sloop. U zult e.e.a. moeten uitzoeken ...

Gesloten