In slechte staat opgeleverd: Lekkage en brandgevaar

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
RenskeR
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2023 12:11

In slechte staat opgeleverd: Lekkage en brandgevaar

Ongelezen bericht door RenskeR »

Wij hebben recent een huis gehuurd van een verhuurder met niet zulke goede reviews. Het zou kaal opgeleverd worden, wat wij okay vonden. Toen wij er kwamen ontdekten wij een aantal gebreken. Het hele huis hing vol behang waar meerdere keren overheen geschilderd is, de badkamer is in oude staat (vorige bewoners hebben er erg lang gewoond) en de toilet is nieuw, betegeling niet. Het toilet lekt echter aan de onderkant, net zoals de keuken en wasmachine aansluiting. Daarnaast zijn de electrische bedradingen zeer onveilig, met plekken waar de draden geknipt zijn en er open koper te zien is (brandgevaarlijk). Ik heb ook achter wat behang in een kamer een simpele geperste houten plaat gevonden in plaats van een normale muur. De muur is op een aantal plekken enorm slecht afgewerkt en alles in het appartement was vies (plafond en muren). Verder doet de radiator in een van de kamers het niet. We zijn al bezig met lampen aansluiten, verven en laminaat leggen, maar hebben gelukkig nog geen waterschade van onze eigen spullen opgelopen.

Er is ons wel een halve maand zonder huur aangeboden, en die is dus nu al een weekje ingegaan. Er is ook al vandaag iemand langsgekomen om te kijken naar alle schade. Nu zal een ander bedrijf ons bellen om met een camera de buizen te bekijken waar het probleem ligt. Worst case scenario moet alles er uit gesloopt worden en opnieuw aangelegd worden.

Nou is mijn vraag, wat kunnen onze volgende stappen zijn hierin?

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: In slechte staat opgeleverd: Lekkage en brandgevaar

Ongelezen bericht door riddert »

Even afwachten wat het probleem nu werkelijk is. Ik begrijp dat de verhuurder prima werkt aan een oplossing, wat wil je nog meer?

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: In slechte staat opgeleverd: Lekkage en brandgevaar

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

riddert schreef:
08 nov 2023 12:49
Even afwachten wat het probleem nu werkelijk is. Ik begrijp dat de verhuurder prima werkt aan een oplossing, wat wil je nog meer?
Ik lees dat er een aantal zaken achterstevoren gaan.
Eerst de prik in orde daarna het water, of andersom.
De rest vies, vuil oid is niet van belang kwestie van schouders eronder zetten.
Behangen en vloer leggen zou ik even mee wachten :mrgreen:

Plaats reactie