Middensegment: uit elkaar, mag ik blijven met kids?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Middensegment: uit elkaar, mag ik blijven met kids?

Ongelezen bericht door PGros »

@ Onkruid71
Als er een bepaald inkomen nodig is dan is er voor die woning dus een minimum inkomen. ;-)

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Middensegment: uit elkaar, mag ik blijven met kids?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

https://de-alliantie.helpjuice.com/2624 ... king-komen

Die huisbaas wil wel informatie over het inkomen omdat daaraan de hoogte van de huurverhoging is gerelateerd.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Middensegment: uit elkaar, mag ik blijven met kids?

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

TS woont al in de huurwoning. En zo lang zij geen huurachterstand gaat krijgen van maximaal drie maanden mag verhuurder niet de huur opzeggen wegens onvoldoende officiele inkomen. Hoe TS haar huur gaat betalen is haar verantwoordelijkheid. En daarover hoeft ze verhuurder niet in te lichten.
Ook niet bij tekenen van nieuw huurcontract.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Middensegment: uit elkaar, mag ik blijven met kids?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er komt geen antwoord op de vraag of zij medehuurder is, dus op het huurcontract vermeld staat. Zij was met ex niet getrouwd.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Middensegment: uit elkaar, mag ik blijven met kids?

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Lady1234 schreef:
27 sep 2023 18:59
Er komt geen antwoord op de vraag of zij medehuurder is, dus op het huurcontract vermeld staat. Zij was met ex niet getrouwd.
Dat kan dan heel misschien een probleem geven. Maar uit haar eerste bericht begrijp ik dat haar woningbouwvereniging op de hoogte was en is dat daar een gezin woont van twee volwassenen en 2 kinderen.

Ik denk dat bij heel veel gezinnen een huurcontract op 1 naam staat en niet op beider naam.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Middensegment: uit elkaar, mag ik blijven met kids?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja en dar kan dan dus rampzalig uitpakken als er niet getrouwd is of een geregistreerd partnerschap is aangegaan.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Middensegment: uit elkaar, mag ik blijven met kids?

Ongelezen bericht door BL2 »

Inderdaad, immers dan ben je compleet onbekend voor de verhuurder.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Middensegment: uit elkaar, mag ik blijven met kids?

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Als TS nu eens als hoofdhuurder vermeld staat? Dan hoeft er geen probleem te zijn. De WBV kan iemand er inderdaad niet uitzetten als later de inkomsten onder de grens komen zolang de huur netjes betaald wordt.
Is TS niet de hoofdhuurder, dan komt het op haar naam en komt er inderdaad weer een nieuw contract en inkomenstoets.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Middensegment: uit elkaar, mag ik blijven met kids?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

WeerIemandanders schreef:
28 sep 2023 06:15
Als TS nu eens als hoofdhuurder vermeld staat? Dan hoeft er geen probleem te zijn. De WBV kan iemand er inderdaad niet uitzetten als later de inkomsten onder de grens komen zolang de huur netjes betaald wordt.
Is TS niet de hoofdhuurder, dan komt het op haar naam en komt er inderdaad weer een nieuw contract en inkomenstoets.
Dan is er nog steeds het probleem dat de ex die nu waarschijnlijk één van de verantwoordelijke personen op het contract is, uit die verantwoordelijkheid ontslagen wil worden.
En dan moet dus het contract gewijzigd worden. Desnoods kan ex dat via juridische weg afdwingen.

En als het contract gewijzigd wordt, mag de verhuurder opnieuw toetsen of de huurder(s) voldoende financiële draagkracht hebben. Zo niet, dan mag de verhuurder de aanpassing weigeren, wat er op neer komt dat TS het contract moet opzeggen, omdat dat dan de enige resterende optie is om de ex van de aansprakelijkheid te ontslaan.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Middensegment: uit elkaar, mag ik blijven met kids?

Ongelezen bericht door witte angora »

In de link informatie van het Juridisch Loket. Ik denk dat het verstandiger is dat TS even contact opneemt.

https://www.juridischloket.nl/familie-e ... uurwoning/

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Middensegment: uit elkaar, mag ik blijven met kids?

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Ivo.w schreef:
28 sep 2023 20:42
WeerIemandanders schreef:
28 sep 2023 06:15
Als TS nu eens als hoofdhuurder vermeld staat? Dan hoeft er geen probleem te zijn. De WBV kan iemand er inderdaad niet uitzetten als later de inkomsten onder de grens komen zolang de huur netjes betaald wordt.
Is TS niet de hoofdhuurder, dan komt het op haar naam en komt er inderdaad weer een nieuw contract en inkomenstoets.
Dan is er nog steeds het probleem dat de ex die nu waarschijnlijk één van de verantwoordelijke personen op het contract is, uit die verantwoordelijkheid ontslagen wil worden.
En dan moet dus het contract gewijzigd worden. Desnoods kan ex dat via juridische weg afdwingen.

En als het contract gewijzigd wordt, mag de verhuurder opnieuw toetsen of de huurder(s) voldoende financiële draagkracht hebben. Zo niet, dan mag de verhuurder de aanpassing weigeren, wat er op neer komt dat TS het contract moet opzeggen, omdat dat dan de enige resterende optie is om de ex van de aansprakelijkheid te ontslaan.
Het zou slim zijn als de ex zich ook bij de WBV laat uitschrijven op dat adres. Of dat zo is, is hier niet vermeld. Daarom doe ik maar even een gok. Daar is nog niet vanuit gegaan namelijk.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Middensegment: uit elkaar, mag ik blijven met kids?

Ongelezen bericht door BL2 »

semmiekok schreef:
26 sep 2023 13:41
Hallo, Heeft iemand hier ervaring mee, of advies?
"We" kunnen nog lang allerlei vermoedens plaatsen, het lijkt erop dat TS haar topic al vergeten is.....

Plaats reactie