LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn huis trilt en schudt

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Mijn huis trilt en schudt

Ongelezen bericht door luna01 »

Beste Lezers,

ik heb een ernstig probleem hier in huis en staat onafhankelijk van mijn vorige topic.

Vanaf 17 augustus trilt en schudt mijn huis. Ook is er een LFG zo erg dat ik meestal ontstoken oren heb, of zoals nu is het, alsof ik onderwater duik. Ik heb bij de WB geklaagd omdat ik er doodziek van word, darmen, hoofd en oorpijn, stotteren, rug en nekklachten enz. enz...Op 8 september was het zo erg dat ik naar buiten ging of er nog buren wakker zijn. Tot mijn schrik kon ik niet meer rechtdoor lopen, maar ik zwaaide maar wat rond alsof ik stuiter dronken was. Ik heb de politie gebeld dat ik doodsbang ben, alle leidingen ontploffen zo dadelijk nog. Tot mijn grote verbazing voelden die 2 agenten niets. Ze gingen op de bank zitten waar ik vanaf trilde en ik zag het al ''nee'' ? Nee alleen ik neem dat waar. Maar een agent zei dat het om wellen gaat/aardstralingen. Dat kan wel een bouw 50 km verderop zijn dat via het water hier naar toe geleid. Ik vroeg en nou dan moet ik iemand met een wichelroede laten komen of zo ? Ik deed er ook vrij lacherig over. Ja en een piramide laten plaatsen zei die. Hij heeft geluidsmetingen gedaan, maar hij kon mij er g.z.d. wel alles over uitleggen. Na een uur kregen ze helaas een nieuwe oproep, maar wel dat ik niet gek ben en naar aardstralingen moest googelen.

Daar was ik wel even zoet mee. De WB heeft die agent achterhaald en ze kunnen maar een ding voor mij betekenen. En dat is verhuizen. Ik wil helemaal niet verhuizen !!! Zo mooi als ik hier woon dan zou ik ja mooi gek zijn. Ik ging naar de dokter, want al mijn klachten vooral mijn oren, dat is geen grap meer. Ik kreeg een zalfje en gelijk een psychologisch medewerker op bezoek. Ik ben begonnen met Risperidon, een antipsychoticum. Ik dacht misschien helpt het wel, maar ik kan aan het laminaat en verschoven platen aan het plafond aantonen dat het hier verdorie echt trilt. Sommige mensen horen dat vreselijke brom geluid ook en voelen zich hier zwaar worden en moe. Maar die trillingen voel alleen ik. Bij de gemeente gevraagd om metingen te doen. Doen ze niet. Bij de WB gevraagd, doen ze niet. De politie heeft alleen een geluidsmeter, maar ik kon zo'n ding downloaden. Ja leuk, ik heb geen smartphone.

Ik wil tenminste huurverlaging of iets van schadevergoeding dat ik hier bijna gek word, mijn ontstoken oren en dat stomme plafond waar stof/rotzooi van af dwarrelt. Ik heb contact gehad met een aannemer die ik in het verdacht had. Maar die waren daar niet meer aan het werk. Toch zei ook hij meten is weten. Ja maar waar krijg ik een seismograaf vandaan ? Iemand hier een idee ? Op het internet vind ik alleen geldkloppers en ik ben ten einde raad...

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Mijn huis trilt en schudt

Ongelezen bericht door luna01 »

Oh ja mijn buren in dit pand uit 1880 horen en voelen niets....... :twisted:

Moneyman
Berichten: 30123
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn huis trilt en schudt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als ik eerst dit lees...:
luna01 schreef:Ik wil helemaal niet verhuizen !!! Zo mooi als ik hier woon dan zou ik ja mooi gek zijn.
... en dan dit:
luna01 schreef:Ik ging naar de dokter, want al mijn klachten vooral mijn oren, dat is geen grap meer. Ik kreeg een zalfje en gelijk een psychologisch medewerker op bezoek. Ik ben begonnen met Risperidon, een antipsychoticum.

Ik wil tenminste huurverlaging of iets van schadevergoeding dat ik hier bijna gek word, mijn ontstoken oren en dat stomme plafond waar stof/rotzooi van af dwarrelt.
Dan denk ik: je wilt dus niet van je probleem af, maar je wilt wel geld van de WBV die je een oplossing aanbiedt?

Waarom zou een WBV jou schadeloos moeten stellen? Zij kunnen er in ieder geval niets aan doen, en jij wilt de aangeboden oplossing niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 dec 2015 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Uitlokkende uitingen verwijderd

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Mijn huis trilt en schudt

Ongelezen bericht door luna01 »

Ik wil niet verhuizen maar ik wil dat er een redelijke isolatie komt, dat mag voor de gemeente en WB en die aansprakelijke aannemer toch geen probleem zijn ? Tenminste die andere aannemer vertelde me dit zo met dit ''meten is weten''.

Oh ja sorry klopt, ik leg het wat onhandig uit.....

Moneyman
Berichten: 30123
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn huis trilt en schudt

Ongelezen bericht door Moneyman »

luna01 schreef:Ik wil niet verhuizen maar ik wil dat er een redelijke isolatie komt, dat mag voor de gemeente en WB en die aansprakelijke aannemer toch geen probleem zijn ?
Welke aansprakelijke aannemer?
luna01 schreef:Maar een agent zei dat het om wellen gaat/aardstralingen. Dat kan wel een bouw 50 km verderop zijn dat via het water hier naar toe geleid. Ik vroeg en nou dan moet ik iemand met een wichelroede laten komen of zo ?
(...)
Ik heb contact gehad met een aannemer die ik in het verdacht had. Maar die waren daar niet meer aan het werk.
En zelfs als je wél weet welke aannemer blijkbaar trillingen veroorzaakt: dat maakt nog niet dat die aannemer direct gehouden is om jouw huis te isoleren (gesteld dat dat zou kunnen).

En de gemeente? Die biedt jou een oplossing, maar die accepteer je niet... en de middelen die er zijn om meer te weten te komen, gebruik je evenmin. Een smartphone kost niets meer tegenwoordig, of je leent er een van iemand...
Laatst gewijzigd door Radar op 09 dec 2015 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic en uitlokkende bijdragen verwijderd

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Mijn huis trilt en schudt

Ongelezen bericht door luna01 »

Ja dat is wel zo, ik woon hier ook veel te mooi. Maar dan kunnen ze via metingen de richting bepalen, vlg. mij gewoon 2 straten achter mij. En dat is wel te isoleren, ze zullen ja wel een keer klaar zijn. Ik woon hier nu sinds 2008 en wil idd. liever niet verhuizen....

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Mijn huis trilt en schudt

Ongelezen bericht door luna01 »

Een smartphone kost niets meer ? Nou, waar kan ik die voor niets krijgen dan ? :wink:
Laatst gewijzigd door Radar op 09 dec 2015 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder verwijderd offtopic bericht weggehaald

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mijn huis trilt en schudt

Ongelezen bericht door sjohie »

luna01 schreef:Beste Lezers,

ik heb een ernstig probleem hier in huis en staat onafhankelijk van mijn vorige topic.

Vanaf 17 augustus trilt en schudt mijn huis. Ook is er een LFG zo erg dat ik meestal ontstoken oren heb, of zoals nu is het, alsof ik onderwater duik. Ik heb bij de WB geklaagd omdat ik er doodziek van word, darmen, hoofd en oorpijn, stotteren, rug en nekklachten enz. enz...Op 8 september was het zo erg dat ik naar buiten ging of er nog buren wakker zijn. Tot mijn schrik kon ik niet meer rechtdoor lopen, maar ik zwaaide maar wat rond alsof ik stuiter dronken was. Ik heb de politie gebeld dat ik doodsbang ben, alle leidingen ontploffen zo dadelijk nog. Tot mijn grote verbazing voelden die 2 agenten niets. Ze gingen op de bank zitten waar ik vanaf trilde en ik zag het al ''nee'' ? Nee alleen ik neem dat waar. Maar een agent zei dat het om wellen gaat/aardstralingen. Dat kan wel een bouw 50 km verderop zijn dat via het water hier naar toe geleid. Ik vroeg en nou dan moet ik iemand met een wichelroede laten komen of zo ? Ik deed er ook vrij lacherig over. Ja en een piramide laten plaatsen zei die. Hij heeft geluidsmetingen gedaan, maar hij kon mij er g.z.d. wel alles over uitleggen. Na een uur kregen ze helaas een nieuwe oproep, maar wel dat ik niet gek ben en naar aardstralingen moest googelen.

Daar was ik wel even zoet mee. De WB heeft die agent achterhaald en ze kunnen maar een ding voor mij betekenen. En dat is verhuizen. Ik wil helemaal niet verhuizen !!! Zo mooi als ik hier woon dan zou ik ja mooi gek zijn. Ik ging naar de dokter, want al mijn klachten vooral mijn oren, dat is geen grap meer. Ik kreeg een zalfje en gelijk een psychologisch medewerker op bezoek. Ik ben begonnen met Risperidon, een antipsychoticum. Ik dacht misschien helpt het wel, maar ik kan aan het laminaat en verschoven platen aan het plafond aantonen dat het hier verdorie echt trilt. Sommige mensen horen dat vreselijke brom geluid ook en voelen zich hier zwaar worden en moe. Maar die trillingen voel alleen ik. Bij de gemeente gevraagd om metingen te doen. Doen ze niet. Bij de WB gevraagd, doen ze niet. De politie heeft alleen een geluidsmeter, maar ik kon zo'n ding downloaden. Ja leuk, ik heb geen smartphone.

Ik wil tenminste huurverlaging of iets van schadevergoeding dat ik hier bijna gek word, mijn ontstoken oren en dat stomme plafond waar stof/rotzooi van af dwarrelt. Ik heb contact gehad met een aannemer die ik in het verdacht had. Maar die waren daar niet meer aan het werk. Toch zei ook hij meten is weten. Ja maar waar krijg ik een seismograaf vandaan ? Iemand hier een idee ? Op het internet vind ik alleen geldkloppers en ik ben ten einde raad...
Seismisch onderzoek laten doen door een bedrijf kost geld, idem geluidsonderzoek. Het ingenieursbureau waar ik werk doet beide, maar niet gratis uiteraard. Het is niet mijn afdeling, maar in beide gevallen kost 24h onderzoek inc rapportage een duizend euro per stuk gok ik, en bij langer meten wordt dat alleen maar meer.

Overigens, als jij van een bank aftrilt, wat ik lees/vertaal als in er van af trillen en vervolgens op je krent op de vloer terecht komen, terwijl er een agent naast je zit, en die merkt niks, zou er misschien ook wel iets aan jezelf kunnen mankeren. Ben je met deze klachten al eens bij een huisarts geweest?

16again
Berichten: 16110
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mijn huis trilt en schudt

Ongelezen bericht door 16again »

woon je vlak bij gasopslag?

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Mijn huis trilt en schudt

Ongelezen bericht door luna01 »

@ Sjohie daar was ik al bang voor, voor die kosten. Natuurlijk ben ik bij de huisarts geweest, nemen aardstralingen ook heel serieus want zit al aan de antipsychotica en krijg een psychiatrisch medewerker. Dat die agenten niets voelden maakt niet uit, ik neem dit waar en zie dat het laminaat tegen elkaar opdrukt en de plafondplaten verschuiven (systeemplafond). Daar heb ik wel foto's van, en dit geluid is voor heel weinig mensen wel waarneembaar.

@ 16again voldends mij niet. Ik heb wel gelezen dat ze de rioleringen schoonspuiten, groot onderhoud. Maar bij de gemeente werd dit nog niet bevestigt.

Die agent bedoelde gratis software die ik nu download. Ik heb nl. wel verteld dat ik geen smartphone heb. Maar ja, ook al kan ik het meten, vlg. mij bijt ik op graniet..... :( Trouwens die software moet ik ook nog eens zien als een goed uitgevoerde trillings meting zo duur is...
Laatst gewijzigd door luna01 op 20 nov 2015 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Mijn huis trilt en schudt

Ongelezen bericht door tijger1 »

En zien die agenten het opgekrulde laminaat en de verschuifende plafondplaten ook niet?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Mijn huis trilt en schudt

Ongelezen bericht door Brahms »

tijger1 schreef:En zien die agenten het opgekrulde laminaat en de verschuifende plafondplaten ook niet?
U moet in een ernstig aardbevingsgebied wonen, anders geloof ik het echt, maar dan ook echt niet !
Voorzichtige vraag: Zijn uw medicijnen niet wat te sterk ?

Het komt op mijn allemaal iets te ongeloofwaardig over dit topic, zeker als ik uw andere berichten op dit forum er even bij pak. U maakt net iets te veel gekkigheid mee.
Opkrullend laminaat, U heeft toch ook niet een overstroming.....? Verschuivende plafondplaten, het moet niet gekkker worden. Uw huis moet heftig schudden als een tierelier.
Plaaats eens een foto van dat laminaat hier.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mijn huis trilt en schudt

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik wil niet bagatelliseren, maar het is normaal dat het plafond en de laminaatvloer werken onder invloed van verandering in vochtgehalte en temperatuur. Daarom zijn ze ook niet vastgeschroefd, maar liggen ze los. Juist in het najaar krijg je veel verschillen daarin, door het veranderende weer en het al dan niet aan gaan van de verwarming.

Het kan goed zijn dat je huis een beetje scheef staat. Dat is voor een huis van meer dan een eeuw oud niet gek. Sommige mensen zijn daar heel gevoelig voor en kunnen daar zelfs een beetje een 'dronken', draaierig gevoel aan overhouden. Misschien dat je, vanwege bijvoorbeeld een kleine infectie of griepje, extra gevoelig bent en dat nu voelt terwijl je het eerst niet voelde. Dan heb je ook vaak juist wat last van je oren en dat kan een tijdje voortbroeien. Dat het steeds maar niet wil 'doorbreken' maar ook niet weg gaat. Of dat je vanwege drukte of stress er extra gevoelig voor bent.

AFS Purmerend
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 nov 2007 14:42

Re: Mijn huis trilt en schudt

Ongelezen bericht door AFS Purmerend »

Beste Luna01,
zoals je waarschijnlijk al tussen de regels door hebt kunnen lezen neemt "men" je niet erg serieus. Het is dan ook het meest waarschijnlijk dat jouw probleem geen fysiek probleem is, maar een mentaal probleem. Zeker gezien jouw medicatie is dat zeer waarschijnlijk......

M.b.t. jouw vraag om isolatie. Als ik je goed begrijp is het een laagfrequente trilling/vibratie waar je last van hebt. Dat is vrijwel niet te isoleren zonder zeer grote bouwkundige aanpassingen (zwevende vloeren etc.).
Dit is trouwens vrij simpel te controleren zonder dure metingen. Zet gewoon een pan met water op de vloer. Bij laagfrequente trillingen krijg je een steeds herhalend rimpelmotief in het water (als de trilling zo sterk is als jij denkt).

Ik wens je succes met de oplossing van jouw problemen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mijn huis trilt en schudt

Ongelezen bericht door olaf79 »

tijger1 schreef:En zien die agenten het opgekrulde laminaat en de verschuifende plafondplaten ook niet?
Zijn dat forensische onderzoekers dan? Dat je hiervoor het politiekorps laat uitrukken...

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Mijn huis trilt en schudt

Ongelezen bericht door luna01 »

Bedankt voor alle reacties, ik snap ook wel dat het een vreemd fenomeen is. Over die pan water, ik heb meest een fles water op tafel staan en dat water wiebelt ook mee. Een plastiek zakje laatst ook, en schilderijen aan de muur hangen steeds scheef. Dit gebouw staat op een heuveltje en ja ik ben er extra gevoelig voor geworden. Ik loop dronken te zwalken, mijn oren helen gewoon niet meer, ik stotter als het weer begint. Het laminaat en plafond zag ik pas recentelijk. En heb steeds rotzooi/stof en zo overal liggen van het systeem plafond. Het loopt synchroon met een lage frequentie brom die in de buurt aanslaat. Ja ik heb de politie aan laten rukken omdat ik bang werd. Goddank toen wist ik tenminste waar ik moest zoeken, nl. wellen/aardstralingen.

De dokter zegt over die medicijnen slikken slikken slikken. Ja wie is hier nu gek ? Het begint meest vrijdags tot zondag, dacht ook al aan winkels hier in de buurt. Koelingen of zoiets. Ik zoek het wel heel realistisch. Dat qua spoken en mentaal probleem is mij niet nieuw. Maar denk dat ik meer een wandelende seismograaf ben, ik voel het en een ander niet. So what ? Denk dit gebouw is zo oud en neemt alle trillingen op. Ik ben gewoon hoog gevoelig, niks grappigs aan. De tv begint dan ook te ''stotteren'', geluid valt weg, of het beeld slaat om in hokjes.

Wel grappig is dat ik toch werkelijk een smartphone cadeau kreeg. Nu moet ik het ding alleen nog leren te snappen, ben nog van eergisteren en kan al appen.... :wink:

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Mijn huis trilt en schudt

Ongelezen bericht door Brahms »

En het vervelende is dat aardstralen niet bestaan....... En de TV is er ook al gevoelig voor ?

Als ik uw topic zo lees beleeft u echt de vreemdste dingen. Ik geef als advies, ga ergens anders wonen in de hoop, ik kan het niet garanderen, dat u geen vreemde verschijnselen meer meemaakt......

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Mijn huis trilt en schudt

Ongelezen bericht door luna01 »

Brahms schreef:En het vervelende is dat aardstralen niet bestaan....... En de TV is er ook al gevoelig voor ?

Als ik uw topic zo lees beleeft u echt de vreemdste dingen. Ik geef als advies, ga ergens anders wonen in de hoop, ik kan het niet garanderen, dat u geen vreemde verschijnselen meer meemaakt......
Ja ik heb hiervoor 3 huizen gehad, maar dit heb ik inderdaad nog nooit mee gemaakt. Naast een kerkhof, dus grappenmakerij en dat ik betwijfeld word is ook voor mij een logische reactie. Dit is niet normaal. En de woningbouw moet mij ook helpen met verhuizenkosten ? Hier wil geen mens wonen, te mooi om waar te zijn....

Oh ja, de tv is er ook gevoelig voor, steeds is er iets mis. En mijn katten verstoppen steeds de oren en nemen de gekste houdingen aan, of ze worden heel onrustig. Ze zijn ook vaker misselijk en vervelend, naar buiten, naar binnen etc.
Laatst gewijzigd door luna01 op 24 nov 2015 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Mijn huis trilt en schudt

Ongelezen bericht door luna01 »

Die achterbuurman is het niet, dacht natuurlijk eerst aan een plantage en de politie ook. Met geluidsmeters aan die muur en zelfs op de grond. Ben wel blij dat die mij serieus namen en van die wellen vertelden. Dat ik niet gek ben en dit bestaat. Alleen dat ik er gevoeliger voor ben. Het is alsof ik op stromend water zit en het gaat ook door alle leidingen.

Ik dacht later ook die agenten zullen in de auto wel hebben gelachen. Maar die ene heeft het bij de woningbouw bevestigd en dat het heel schadelijk voor mijn gezondheid is...ja jaah mentaal denken jullie nu :wink: Maar nee mijn fysieke gezondheid, daarom krijg ik voorrang op iets anders.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Mijn huis trilt en schudt

Ongelezen bericht door luna01 »

Vraag mij af wie hier vreemde fenomenen ziet, er is nl. niets vreemds aan. Die medicatie werd mij gegeven, omdat ze mij duidelijk ook niet serieus nemen. Natuurlijk heb ik dat wel geprobeerd, maar is niet zo mijn ding. Daar word ik echt zweverig van en de trillingen in de leidingen worden er niet minder om. Er zit maar een ding op en dat is inderdaad verhuizen. Verder erger ik mij eraan dat hele normale gevolgen van vibraties/trillingen als spoken en die flauwe kul afgedaan wordt. Trouwens dat met die pan met water werkt wel, daar kan ik een filmpje van maken, bedankt voor die tip.

Nog een fijne dag,
Luna

Gesloten