Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Ysssvrolijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2022 15:08

Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Ysssvrolijk »

Nu heb ik vrijdag de sleutels van m’n nieuwe woning gehad (sociale huur Ymere) ik moest de sleutels ophalen. Bij het betreden van m’n appartement viel toch ook dat vele dingen onder de maat waren.

Dat de muren groen waren wist ik, maar de muur heeft heel veel oneffen heden.. onmogelijk mooi te maken met verf of behang over… moet echt gestuct worden.

Daarnaast in keuken op de grond een gleuf van 2 cm op de vloer (precies boven de vloer) en zelfs n stuk soort wit schuim. Daarnaast wat scheurtjes in badkamer tegels. Nu heb ik maandag een gesprek met Ymere hierover maar wil me goed voorbereiden. Wat zijn mijn rechten? Is het niet redelijk als nieuwe huurder dat ze het saus klaar opleveren ?

https://i.postimg.cc/DfBZk6DW/FCDFF991- ... 7-BB78.jpg
Laatst gewijzigd door Radar op 26 mar 2022 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd voor duidelijkheid

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Als ik de gelinkte foto zie, zie ik eigenlijk niets geks. Dat kan je verwachten van een bestaand huis. Zou wat zijn als een woningbouwverenging eerst alle muren moet laten stucen voordat er nieuwe huurders in een huis kunnen. Dan worden de wachtlijsten nog langer. Dan kan er zomaar weken per huis overheen gaan voordat een stukadoor tijd heeft, je hebt de extra kosten voor het stucen en de misgelopen inkomsten omdat het huis niet verhuurd kan worden.

Gewoon de muren verven en genieten van je nieuwe huis. En als het mooier moet, dan moet je dat zelf betalen.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het is met woningbouwverenigingen maar net hoe het met vraag en aanbod is. Kunnen ze de huizen niet kwijt, dan maken ze zo mooi mogelijk, kunnen ze de huizen makkelijk kwijt dan doen ze alles.
Ik denk dat je dat allemaal zelf niet fixen helaas.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door 16again »

Morganlefay schreef:
26 mar 2022 17:40
Voor u 10 anderen.
Dat lijkt me geen vrijbrief zijn om eea ondermaats op te leveren.

Ysssvrolijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2022 15:08

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Ysssvrolijk »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ysssvrolijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2022 15:08

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Ysssvrolijk »

Hier nog wat fotos, daarnaast waren alle verwarmings in de woning wit.. maar is de hele coating eraf... half wit .. half zonder coating nu.
Laatste foto is n raar iets boven de spiegel. Meerdere spleten in tegels in douche.

en muur aan alle kante oneffen.. maar dat is dus een verlies dat ik moet nemen als ik iedereen begrijp?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Jablan »

Sorry, ik zie geen spannende dingen op de foto's.

Verwarming ... informeer wanneer cv/radiatoren aan vervanging toe zijn. Of hoeveel huur je meer gaat betalen als je daar iets beters wilt.

De spleten in de tegels betreft het voegwerk. Daar kun je wel naar vragen: is het opnieuw voegen (of repareren) voor de huurder of verhuurder?

Oneffen muur is inderdaad zelf aan de slag. Tip: Koop muurvuller/stuclaag in een emmer van 5 of 10 liter. Dat is veel goedkoper en werkt uiteindelijk makkelijker.

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ysssvrolijk schreef:
26 mar 2022 19:02
(...) Laatste foto is n raar iets boven de spiegel. (...)
Dat is een lichtpunt voor een lamp boven de spiegel.

Verder zie ik geen heel bijzondere dingen. De kieren in de voegen zijn niet fraai, maar kunnen eigenlijk ook niet veel kwaad, zolang ze niet vaak en langdurig nat worden (bv in de douche).

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ysssvrolijk schreef:
26 mar 2022 19:00
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit zijn gewone gebruikssporen.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of plak op de muren renovlies behang.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ook ik zie geen grote gebreken. Zelfs bij nieuwbouw kan dit voorkomen. Misschien dat dit zelfs zo is gemaakt.

Wat belangrijk is om de foto's door te sturen (per mail) naar Ymere zodat duidelijk is wat de status is van je woning is. Niet voor reparatie, maar voor als je de woning verlaat.

Eventueel kan je met www.juridischloket.nl overleggen of je naar www.huurcommissie.nl kunt, maar het lijkt mij niet verstandig in deze situatie. Op www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/woning ... ud-aanpakt staat informatie.

witte angora
Berichten: 30809
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou TS, ik zit anderhalf jaar in mijn huidige woning. Als je wilt kunnen we ruilen, van mijn kant uit graag zelfs.

Denk er maar even over na waarom ik dat zeg. :wink:

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door 16again »

PeterPeters1966 schreef:
26 mar 2022 20:01
...
Dit zijn gewone gebruikssporen.
Woning is alleen nog nooit gebruikt.

Tegelwerk is slecht: Beschadigde tegels, en gevoegd in een hoek. Dat laatste geeft vaak scheuren (zoals al gebeurd), vocht achter de tegels wordt het volgende probleem

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Woning is nog nooit gebruikt? Waar baseert u dat op?

Ysssvrolijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2022 15:08

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Ysssvrolijk »

Precies dat! Ik heb nog geen dag in woning geslapen en nu al is het voegwerk in de douche in deze staat, zijn de muren zo, is er in een keuken een muur die 2 cm (ongeveer 1,5 meter breed) boven de vloer uitsteekt en zit er in een hoek een hele berg kit
.. wat vraagt om muizen dus.

Vandaar dat ik toch heb … tja ik huur t net voor t eerst mag ik niet een betere start staat verwachten

@lady het is oud bouw. Maar ik huur t pas sinds kort en kreeg t zo opgeleverd

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U bent een spekkoper dat u iets kunt huren. U kunt geen paleisje verwachten. U moet zelf aan de bak.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nou ik vind wel dat ze het netjes moeten opleveren. Dus de muren in orde en zo, je moet het zelf ook netjes achterlaten als je weg gaat. Dus je mag wel wat verwachten vind ik.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb gekocht en de muren waren behangklaar. Behangklaar betekent niet dat er niets moet gebeuren, maar dat er kleine dingen moeten worden gedaan voordat er helemaal kaarsrechte muren staan. In mijn geval was dat schuren en gronden. Daarna kon ik er met de stucroller overheen.

J. Deltoer
Berichten: 3091
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Mijn zoon was enige tijd geleden na 7 jaar wachtlijst redelijk bovenaan om een sociaal huurwoning te bekomen. Voor hem alleen nog een zogenaamde statushouder met voorrang. Die stelde eisen m.b.t. renovatie anders wilde hij hem niet.
De woningbouwvereniging heeft het huis mijn zoon toegewezen. Wat klussen en verder niet overal beren zien.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik snap soms ook niet waarom de ene woning hier, van de woningstichting, helemaal opgeknapt en behangklaar opgeleverd wordt en de andere niet.
Mijn nieuwe buurvrouw heeft vorig jaar alles zelf moeten opknappen, de muren waren zwart geschilderd en de kozijnen grijs toen ze er in kwam. De douche- en wastafelkranen waren grijs van de kalkaanslag en de tegels gewoonweg smerig en sommigen gebarsten.
Een achterbuurvrouw is laatst overleden, het huis is helemaal opgeknapt, nieuwe keuken, douche en toilet, helemaal gestript en opnieuw gestuct en geschilderd. De nieuwe huurders konden er zo in.

Ik zou even een gebrekenlijstje opmaken en dat bespreken. Meestal willen ze best e.e.a. opknappen, zeker als u ook nog een abonnement huurdersonderhoud bij uw huurcontract hebt.

Gesloten