Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door pedro714 »

Tjonge tjonge, je kunt van alles wel een probleem maken. Steek gewoon zelf de handen uit de mouw en los de storende zaken gewoon zelf op. I.p.v. dankbaarheid dat je een huurwoning krijg toegewezen krijg je dit geneuzel.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door sjohie »

"ondermaats" is een vrij sterk begrip, alsof er door een ondergrens is heen gezakt. Als ik deze foto's zie, komen termen als krot of onbewoonbaar niet meteen in me op moet ik zeggen.

Het is een eerder bewoonde woning, te zien aan oa de kleur op de muur, nieuwe "nieuwe" woningen worden nooit zo opgeleverd. Dus dit is de smaak van een vorige bewoner. en dat dien je zelf aan te passen met een lik muurverf. Gezien de kleur zal dat 2x worden, maar soit. Idem een opgevuld gaatje in een muur links of rechts.

Verder zie je een scheurtje tussen een paar tegels in wat een bestaand gebouw is. Iets wat ook legio valide redenen kan hebben. (staat dit huis toevallig ergens in Groningen, of in een gebied waar door klimaatverandering de grondwaterstand permanent lager is geworden?). Lijntje kit er in, even afsmeren, en klaar.

Ik zou wel eea met foto's per mail aangeven bij de verhuurder, zodat dit u niet later nog kan gaan achtervolgen, en misschien dat deze nog wat dingen zal fixen. Maar gezien de krapte op de woningmarkt, zou mijn persoonlijke keuze zijn, om hier wel te gaan wonen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
27 mar 2022 09:49
Lady1234 schreef:
27 mar 2022 00:09
Woning is nog nooit gebruikt? Waar baseert u dat op?
....de topic titel
Da's een overduidelijke verkeerde uitleg van de topictitel. Het gaat uiteraard niet over een nieuwe woning, maar over een voor TS nieuwe woning.

Ik zie overigens niets geks of schokkends. Gebruikssporen horen erbij, zowel in huur- als in koopwoningen. Denk dat het probleem vooral zit in het verkeerde verwachtingspatroon van TS.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door sjohie »

Moneyman schreef:
28 mar 2022 13:19
16again schreef:
27 mar 2022 09:49
Lady1234 schreef:
27 mar 2022 00:09
Woning is nog nooit gebruikt? Waar baseert u dat op?
....de topic titel
Da's een overduidelijke verkeerde uitleg van de topictitel. Het gaat uiteraard niet over een nieuwe woning, maar over een voor TS nieuwe woning.

Ik zie overigens niets geks of schokkends. Gebruikssporen horen erbij, zowel in huur- als in koopwoningen. Denk dat het probleem vooral zit in het verkeerde verwachtingspatroon van TS.
Het is gezien het installatiewerk een al wat oudere woning, en dat beetje roest in de badkamer bij de radiator is wel zozo, maar goed, dat krijgt bijna elke radiator naar verloop van tijd wel in zo'n vochtige ruimte. En zo'n groene wand is wel een griebel, dat vergt 2 lagen saus om te laten verdwijnen. Ik kan een beetje balen van TS wel begrijpen, je bent blij wat te hebben, en dan zie je die kleur. Maar goed, het is ook wat een kwestie van daar doorheen kunnen kijken.

Al met al, valt het ook volgens mij wel binnen wat je kan/mag verwachten van een huurwoning. In mijn eerste huurflatje trof ik het ook ongeveer zo aan, minus dat griebel-groen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

sjohie schreef:
28 mar 2022 12:15

Het is een eerder bewoonde woning, te zien aan oa de kleur op de muur, nieuwe "nieuwe" woningen worden nooit zo opgeleverd. Dus dit is de smaak van een vorige bewoner. en dat dien je zelf aan te passen met een lik muurverf. Gezien de kleur zal dat 2x worden, maar soit. Idem een opgevuld gaatje in een muur links of rechts.
En nu is het dan een, laten we zeggen, best wel opvallende kleur waar je van moet houden, maar dat geldt voor iedere kleur. Zelf als alles spierwit is zullen er huurders zijn die het een kleurtje willen geven. Het lijkt me dat muren verven gewoon bij een verhuizing hoort. Ik heb eerlijk gezegd nooit anders gedaan dan, nadat ik de sleutels had gekregen, eerst de muren verven.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door sjohie »

PeterPeters1966 schreef:
28 mar 2022 20:49
sjohie schreef:
28 mar 2022 12:15

Het is een eerder bewoonde woning, te zien aan oa de kleur op de muur, nieuwe "nieuwe" woningen worden nooit zo opgeleverd. Dus dit is de smaak van een vorige bewoner. en dat dien je zelf aan te passen met een lik muurverf. Gezien de kleur zal dat 2x worden, maar soit. Idem een opgevuld gaatje in een muur links of rechts.
En nu is het dan een, laten we zeggen, best wel opvallende kleur waar je van moet houden, maar dat geldt voor iedere kleur. Zelf als alles spierwit is zullen er huurders zijn die het een kleurtje willen geven. Het lijkt me dat muren verven gewoon bij een verhuizing hoort. Ik heb eerlijk gezegd nooit anders gedaan dan, nadat ik de sleutels had gekregen, eerst de muren verven.
Ik noem die strak witte huizen altijd de abattoir-look, brr. Niet dat ik nou meteen voor kermit groen zou gaan, alhoewel ik wel een muppets fan ben, maar behang/verf is ter aanpassing voor een nieuwe huurder. Een oude huurder dient wel fysieke dingen te repareren/in oude staat te herstellen, denk aan gaatjes in de muur waar iets hing enzo, maar men hoeft niet alles weer helemaal origineel te maken. Tenzij dit zo minutieus opgenomen is in een huurcontract tegenwoordig, het laatste wat ik tekende was net na de millenniumwisseling.

kessel45
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 aug 2017 10:04

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door kessel45 »

Ik kreeg afgelopen week een brief van de Belastingdienst waarin stond dat de huurvereniging heeft gevraagd
bij de Belastingdienst wat mijn inkomen was, om zó te kijken wat de huurverhoging a.s. juli mag zijn. Is dit normaal ?
Heb nog nooit zoiets gehad. Ik vond het héél raar.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

kessel45 schreef:
30 mar 2022 15:09
Ik kreeg afgelopen week een brief van de Belastingdienst waarin stond dat de huurvereniging heeft gevraagd
bij de Belastingdienst wat mijn inkomen was, om zó te kijken wat de huurverhoging a.s. juli mag zijn. Is dit normaal ?
Heb nog nooit zoiets gehad. Ik vond het héél raar.
Ja, dat is normaal. Wat vind je daar zo raar aan?

Overigens heeft je vraag niets te maken met dit topic. Je zou beter een eigen topic kunnen starten.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

kessel45 schreef:
30 mar 2022 15:09
Ik kreeg afgelopen week een brief van de Belastingdienst waarin stond dat de huurvereniging heeft gevraagd
bij de Belastingdienst wat mijn inkomen was, om zó te kijken wat de huurverhoging a.s. juli mag zijn. Is dit normaal ?
Heb nog nooit zoiets gehad. Ik vond het héél raar.
Zij hebben niet gevraagd wat uw inkomen is, maar of dat inkomen boven, of beneden een bepaalde grens is.

En dat is volgens de regels.

Lees eens hier.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... rverhoging

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ysssvrolijk schreef:
26 mar 2022 19:02
Hier nog wat fotos, daarnaast waren alle verwarmings in de woning wit.. maar is de hele coating eraf... half wit .. half zonder coating nu.
Laatste foto is n raar iets boven de spiegel. Meerdere spleten in tegels in douche.

en muur aan alle kante oneffen.. maar dat is dus een verlies dat ik moet nemen als ik iedereen begrijp?
Ga gewoon maandag met ze praten, van de reacties hier word je niet vrolijk.

succes.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
30 mar 2022 16:37
... van de reacties hier word je niet vrolijk.
Want? Rare conclusie.

De reacties hier verschaffen TS de duidelijkheid waar ze naar op zoek was en beantwoorden de topicvraag. Wat is je probleem?

Lowieze
Berichten: 6610
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
30 mar 2022 16:37


Ga gewoon maandag met ze praten, van de reacties hier word je niet vrolijk.

succes.
Die maandag is al geweest…..

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
30 mar 2022 16:53





Die maandag is al geweest…..
Laatst gewijzigd door reggie2 op 30 mar 2022 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door juliomariner »

snuffel1 schreef:
28 mar 2022 15:00
Als je niet veel te besteden hebt zou je de muur ook met rauhfaser behang kunnen behangen dat behang is wat dikker van structuur en kost per rol van 25 meter lang niet bijster veel geld. beter uit en is ook nog eens overschilderbaar.
Raufaser behang zou verboden moeten worden. Die rotzooi is bijna niet meer van de muren te krijgen. Het is zaagsel tussen 2 lagen papier. De onderlaag met het zaagsel laat zich alleen met grote moeite en veel vloeken verwijderen.

mimi12
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2021 18:19

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door mimi12 »

Mag ik zeggen dat ik de meeste reacties op een normale vraag ver beneden alle peil vind?
Ook al huur je een woning mag je verwachten dat het in een goede staat is tenzij anders vermeld.
Ook al is het een soc. huurwoning je betaald al gauw meer dan dat je een vergelijkbare woning zou kunnen wonen.
Ik zou met mijn klachten naar de verhuurder gaan en vragen de problemen op te lossen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door angel1978 »

mimi12 schreef:
31 mar 2022 13:55
Mag ik zeggen dat ik de meeste reacties op een normale vraag ver beneden alle peil vind?
Ook al huur je een woning mag je verwachten dat het in een goede staat is tenzij anders vermeld.
Ook al is het een soc. huurwoning je betaald al gauw meer dan dat je een vergelijkbare woning zou kunnen wonen.
Ik zou met mijn klachten naar de verhuurder gaan en vragen de problemen op te lossen.
Dat mag je natuurlijk zeggen, maar mogen anderen het daar dan niet mee eens zijn?
De woning is in de staat die je over het algemeen mag verwachten (leeftijd, mate van bewoning e.d. ).
Als je een andere vergelijkbare woning kan krijgen die wel goed is, waarom gaat men daar dan niet naartoe? Blijkbaar is die er dus niet en zou iemand zijn verwachtingen wellicht moeten aanpassen ( en de mouwen opstropen )?

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door juliomariner »

We leven in een vrij land dus mag u dat zeggen.
Wij mogen dan ook zeggen dat we vinden dat het verwachtingspatroon van TS waarschijnlijk wat te hoog ligt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door reggie2 »

juliomariner schreef:
31 mar 2022 14:11

Wij mogen dan ook zeggen dat we vinden dat het verwachtingspatroon van TS waarschijnlijk wat te hoog ligt.
Zo hoog liggen die eisen van TS niet.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik vind het punt van de kleur op de muur wel een te hoog verwachtingspatroon. Betreft de gescheurde tegels in de badkamer heeft TS wel een punt.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik terugdenk aan onze eerste woning, die we min of meer gekraakt hebben, denk ik nog aan ca. 24 lagen behang en kranten op de muren, die er af moesten.

Dus handen uit de mouwen en aan de slag.😁

De kamer werd wel stuk groter.

Gesloten