Ongelijkheid tussen kopen en langdurige huur

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Berteman

Re: Ongelijkheid tussen kopen en langdurige huur

Ongelezen bericht door Berteman » 11 dec 2017 18:16

Ik huur ook al járen een woning, omdat ik destijds vanwege een sterke inkomensdaling gedwongen was mijn toenmalige woning te verkopen.

Jammer natuurlijk maar huren heeft ook (grote) voordelen waar TS aan voorbij gaat. Voor kleine reparaties bel je de verhuurder en - zonder de portemonee te trekken - worden de reparaties verholpen.

De afgelopen jaren is het onderhoud weliswaar minimaal geweest maar inmiddels wordt hard gewerkt om achterstallig onderhoud weg te werken. Het toilet is geheel vernieuwd (inclusief tegel- en stucwerk), de badkamer idem dito, nieuwe keukens, elektra (nieuwe groepenkast, extra groepen, alle wandcontactdozen zijn geaard), binnenmuren worden, waar nodig, opnieuw gestuct, binnendeuren worden vervangen, hang- en sluitwerk wordt vervangen volgens de laatste veiligheidseisen en nog veel andere, kleinere werkzaamheden. En, dat allemaal zónder extra huurverhoging.

Ik ben er natuurlijk blij mee. Maar het allermooiste: tijdens de werkzaamheden kan in een hotel hier vlakbij van de sanitaire voorzieningen en het onbijtbuffet gebruikt gemaakt worden, voor de avondmaaltijd is iets geregeld en dat allemaal zonder kosten: is geregeld door de verhuurder, vanwege het ongemak. En er hoeft twee weken geen huur betaald te worden.

Voor sommige bewoners is het niet genoeg (daar walg ik van! en was voor mij reden uit de 'huurders klankbordgroep' te stappen) aan hen én TS stel ik de vraag: als u in uw eigen woning grote werkzaamheden laat uitvoeren, woont u dan twee weken gratis? En laat u de aannemers regelen dat u in een hotel eet en hen voor de kosten laat opdraaien?

Jesa H

Re: Ongelijkheid tussen kopen en langdurige huur

Ongelezen bericht door Jesa H » 11 dec 2017 18:22

Je kan ook gewoon sparen zodat je veel minder hoeft te lenen voor een huis. Hebben wij ook gedaan. Niemand dwingt je om langdurig te huren.

Iedereen dwingen om te kopen middels huurkoop kan natuurlijk niet en schendt het eigendomsrecht van verhuurders. Dat is niet OK. En studenten dwingen kamers van huisjesmelkers te kopen is ook niet OK.

Plaats reactie