Slechte ervaring met kamer-delft.nl (van Huurwoningen Nederland) (pas op! oplichting?)

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
gebruikersnaampje
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2010 13:42

Slechte ervaring met kamer-delft.nl (van Huurwoningen Nederland) (pas op! oplichting?)

Ongelezen bericht door gebruikersnaampje »

Beste dames en heren,

Een tijd geleden was ik op zoek naar een kamer in Delft. Hiertoe kwam ik op de website kamer-delft.nl terecht. Op die site kunnen verhuurders hun kamer aanbieden. Om een bericht te mogen sturen naar een verhuurder, moet je een abonnement afsluiten bij kamer-delft.nl. (na betaling ontvang je een e-mail van Huurwoningen Nederland met een factuur).

Na op diverse kamers gereageerd te hebben, maar geen enkele reactie te hebben ontvangen (ook niet in de zin van "deze kamer is al verhuurd" o.i.d.) begon mij iets anders op te vallen. Kamers waarop ik had gereageerd, maar geen enkele reactie had ontvangen, stonden na +/- een maand wel gewoon nog op kamer-delft.nl. Dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk aangezien Delft een studentenstad is er sprake is van woningschaarste. Hierop heb ik enkele verhuur-makelaars gebeld in Delft. Die bevestigden mijn vermoeden en gaven aan dat een kamer bij hun meestal binnen enkele dágen is vergeven.

Voor de absolute zekerheid heb ik op kamer-delft.nl op diverse kamers gereageerd met de enkele vraag of de achterliggende verhuurder even wilde aangeven of de kamer nog beschikbaar was. Wederom 0 reacties.

Ik heb sterk het idee dat de kamers op kamer-delft.nl niet echt beschikbaar zijn en dat via de website alleen abonnementsgeld wordt geïnd. Deze slechte ervaring wilde ik toch even delen. Valt dit onder oplichting?

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Slechte ervaring met kamer-delft.nl (van Huurwoningen Nederland) (pas op! oplichting?)

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Als de kamers niet beschikbaar zijn, is het m.i. oplichting. Ook als je had kunnen bedenken dat het waarschijnlijk niet waar is.

Gesloten