Twee geweigerde valse geadverteerde woningen op Frieslandhuurt woningbedrijven site resulteren in onterechte blokkade

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.

Ben je ook door een woningbedrijf opgelicht?

Peiling eindigde op 06 sep 2021 19:06

Ja, te hoog geschatte m2 woonoppervlakte
0
Geen stemmen
Ja, woningbedrijf doet gene of onvoldoende onderhoud
1
5%
Ja, misleidende advertentieinhoud
1
5%
Ja, op andere wijze
0
Geen stemmen
Nee
17
89%
 
Totaal aantal stemmen: 19

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Twee geweigerde valse geadverteerde woningen op Frieslandhuurt woningbedrijven site resulteren in onterechte blokkade

Ongelezen bericht door Sannietje »

Ja, ik heb er ook mee te maken gehad. Eenmaal onze woning opgezegd omdat we ingeschreven stonden voor een nieuwbouw woning. We hadden deze bezichtigd en waren tevreden. Of we het contract wilden tekenen. Het bleken 2 contracten...een voor huis, voor en achtertuin en schuur..en.eentje apart voor de parkeerplaats die aan de woning grensde (voortuin).

Nergens bij stil gestaan tot er een jaar later een buurvrouw uit een ander blok (zelfde huis), aan de deur kwam en hierop wees. Bij nader inzien bleek dat er in zowel het eerste als het tweede contract hetzelfde stond. Bij de eerste werd er gesproken over tuinEN en bij de tweede over parkeerplaats.

3 jaar hebben we geprobeerd te communiceren met de jurist aldaar maar zonder resultaat. 1 bijstandsmoeder met huursubsidie had de zaak gewonnen maar het excuus was dat dat een ander huis was want hun hadden een extra doorgang tussen de keuken en de woonkamer waarbij ons een inloopkast zit. Verder hetzelfde.

Ik heb me er even bij neergelegd tot ik ergens in contact kwam met de rijdende rechter...jawel. Ik heb het verhaal uitgelegd en kreeg na een week een uitnodiging om bij de Woningcorporatie langs te komen. Ze vertelden mij dat de rijdende rechter niet nodig was geweest ... Maar dat ik gelijk had en alles van de 5 jaar hebben wij een maand later terug ontvangen en het tweede contract is vernietigd.

Echter zijn er de afgelopen 4 jaar regelmatig nieuwe buren gekomen die ook weer 2 contracten hebben.

Dartan
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2022 17:14

Re: Twee geweigerde valse geadverteerde woningen op Frieslandhuurt woningbedrijven site resulteren in onterechte blokkade

Ongelezen bericht door Dartan »

frieslandhuurt is een vage organisatie, ik reageer op een huis en sta op nummer 4 ik krijg dan de vraag via mail of ik geïnteresseerd ben en ik klik op ja, daarna spannend steeds kijken of ik nog kans heb, maar helaas de kandidaat voor mij heeft het huis geaccepteerd helaas voor mij en maar weer verder zoeken.
nu zit ik zoals iedere dag weer te neuzen op de site en kijk even waar ik op gereageerd heb de laatste tijd en tot mijn verbazing word bij het huisje waar ik zo`n zin had vermeld dat ik geen interesse had en dus het huis heb geweigerd ???????? hoe dan het was verzegt dus ik bellen (schiet je dus helemaal niks mee op want je kan niks niks bewijzen) ze zijn al met de 11e kandidaat bezig WAT PARDON waarom heb ik niks gehoord, tja mevrouw u had geen interesse u heeft niet gereageerd (ECHT WEL) huilend en boos teleurgesteld en alles wat erbij komt hang ik aan de telefoon en dan klik word er opgehangen, de mevrouw reageerde alsof ik een gratis ballon had gemist, maar geloof mij ik ben er helemaal kapot van dit heeft echt wel impact, een beetje begrip zou leuk zijn of de gang van zaken uitleggen, zou ik misschien een 2e mail moeten hebben ontvangen heb ik niet gehad dus zeg het maar. huis is trouwens nog steeds niet verhuurd ik snap niet als deze hem weigert ik hem alsnog zou kunnen krijgen tja het systeem hè daar hebben wij geen inkijk in en kunnen niks veranderen maar wie dan wel (FOUTJE BEDANKT) :cry:

Gesloten