Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Marihuana roken is an sich niet verboden in Nederland. Als de WBV dit niet verboden heeft in hun huurhuizen kunnen deze huurders er dus op dit punt niet uit gezet worden. Tenzij het overlast geeft bij de andere buren. Bijvoorbeeld stank in huis. Dan kan de WBV wel een waarschuwing geven en eventueel een gang naar de rechter (als de huurder niet wil meewerken). Dat is echter een lange procedure.

Als u er al 3 jaar woont heeft u in de tussentijd dus 1 kind bij gekregen terwijl het met 2 volwassenen en 2 kinderen al krap was. Dat kunt u natuurlijk niemand kwalijk nemen. Het is ook niet zo dat u door meer kinderen te maken voorrang krijgt. Op dit moment wonen jongeren al langer thuis, tot hun 30e is niet zo’n uitzondering meer.
Ellenlange wachtrijen zijn er op dit moment en om dus voorrang te krijgen worden de regels steeds meer aangescherpt.

Voor de stank zou ik dus ramen en deuren dichthouden en zorgen voor een goede ventilator bij hitte. Verder gewoon afwachten op bericht als u al ingeschreven staat.

Nachtelijk geluidsoverlast is nooit toegestaan. Probeer dit regelmatig op te nemen en dit bij de politie melden. Dan heeft u bewijs, anders komen ze steeds voor niets.
Verder maar proberen er het beste van te maken met uw buren, vaak hebt u dan meer kans op begrip en medewerking dan steeds klagen en boos doen. Dat werkt averechts.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Marihuana roken is an sich niet verboden in Nederland. Als de WBV dit niet verboden heeft in hun huurhuizen kunnen deze huurders er dus op dit punt niet uit gezet worden. Tenzij het overlast geeft bij de andere buren. Bijvoorbeeld stank in huis. Dan kan de WBV wel een waarschuwing geven en eventueel een gang naar de rechter (als de huurder niet wil meewerken).
Stank in huis/balkon/tuin door roken, of dat nou door een sigaret, een sigaar of een jointje komt, is geen reden voor een gang naar de rechter. Landelijk is er nog maar een enkel appartementencomplex opgeleverd waar roken absoluut verboden is.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Ivo.w »

WeerIemandanders schreef:
20 jun 2023 14:40
Marihuana roken is an sich niet verboden in Nederland.

Het bezit van Marihuana is verboden in Nederland.

Het gedoogbeleid betekent slechts dat het bezit van kleine hoeveelheden verboden middelen geen strafrechtelijke gevolgen heeft. Maar dat het geen strafrechtelijke gevolgen heeft, betekent niet dat het geen civielrechtelijke gevolgen heeft.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

ZeerPrivé schreef:
20 jun 2023 14:51
Marihuana roken is an sich niet verboden in Nederland. Als de WBV dit niet verboden heeft in hun huurhuizen kunnen deze huurders er dus op dit punt niet uit gezet worden. Tenzij het overlast geeft bij de andere buren. Bijvoorbeeld stank in huis. Dan kan de WBV wel een waarschuwing geven en eventueel een gang naar de rechter (als de huurder niet wil meewerken).
Stank in huis/balkon/tuin door roken, of dat nou door een sigaret, een sigaar of een jointje komt, is geen reden voor een gang naar de rechter. Landelijk is er nog maar een enkel appartementencomplex opgeleverd waar roken absoluut verboden is.
Geurhinder is ook overlast. En overlast wordt niet gedoogd. Als de buren bijvoorbeeld onder de afzuigkap roken zal je er minder last van hebben dan dat je in de slaapkamer of woonkamer of in de hal of in het portiek van een flat doet. Aangezien TS kleine kinderen heeft en ook huurbescherming (net als de buren), is daar best wat te proberen.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hal en portiek is een ander verhaal, daar is het verboden. Dus als het in mijn woning naar de spruitjeslucht of knoflook van de buren stinkt, kan ik naar de rechter stappen? Hou toch op.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

ZeerPrivé schreef:
20 jun 2023 15:24
Hal en portiek is een ander verhaal, daar is het verboden. Dus als het in mijn woning naar de spruitjeslucht of knoflook van de buren stinkt, kan ik naar de rechter stappen? Hou toch op.
Kookgeuren zijn maar tijdelijk en niet schadelijk voor de gezondheid (van kinderen). Dat is appels met peren vergelijken.
Ik zou mijn kleine kinderen ook niet bloot willen stellen aan wiet of marihuanageuren of andere drugs.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, sommige kookgeuren zijn ook niet weg te krijgen endaar moeten buren ook genoegen mee nemen.

Het zou wat zijn dat je in je eigen huis niet zou mogen roken. Onder de wasemkap gaan staan, het moet niet gekker worden,

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

WeerIemandanders schreef:
20 jun 2023 15:27
ZeerPrivé schreef:
20 jun 2023 15:24
Hal en portiek is een ander verhaal, daar is het verboden. Dus als het in mijn woning naar de spruitjeslucht of knoflook van de buren stinkt, kan ik naar de rechter stappen? Hou toch op.
Kookgeuren zijn maar tijdelijk en niet schadelijk voor de gezondheid (van kinderen). Dat is appels met peren vergelijken.
Ik zou mijn kleine kinderen ook niet bloot willen stellen aan wiet of marihuanageuren of andere drugs.
Je schreef: Geurhinder is ook overlast. En overlast wordt niet gedoogd.

Dus jouw buren mogen in eigen tuin van jou niet roken?

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Al ben je serieus ziek en je relatie gaat door je ziekte uit elkaar, heb je zelfs nog geen recht op urgentie, in verschillende gemeentes.
Het is zeer moeilijk om een woning te krijgen, en dat is het gevolg van jaren lang wanbeleid.
Ook hebben ze liever dat iedereen op leeftijd zo lang mogelijk thuis blijft wonen.

Dus het gaat en moeilijke zal voor je worden ben ik bang.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Lady1234 schreef:
20 jun 2023 15:39
Nou, sommige kookgeuren zijn ook niet weg te krijgen endaar moeten buren ook genoegen mee nemen.

Het zou wat zijn dat je in je eigen huis niet zou mogen roken. Onder de wasemkap gaan staan, het moet niet gekker worden,
Ik zal je vertellen dat ik persoonlijk niets tegen roken heb en mijn buren gewoon roken in huis. Ik ruik er niets van en rook zelf ook.
Toch staan ze zelf onder de afzuigkap omdat er overal rookmelders geplaatst zijn na de bouw (ook huurhuis, uit 2010).
Ze mogen zich van mij het lazarus roken als ze dat willen, alleen gaat de rookmelder dan vanzelf steeds af. Je kan de batterijen eruit halen maar dan zit er nog stroom op.

Ik ruik ook regelmatig kookgeuren, heerlijk hoor. Zal wat zijn als je buren je alles ontnemen.
ZeerPrivé schreef:
20 jun 2023 15:24
Hal en portiek is een ander verhaal, daar is het verboden. Dus als het in mijn woning naar de spruitjeslucht of knoflook van de buren stinkt, kan ik naar de rechter stappen? Hou toch op.
Kookgeuren zijn maar tijdelijk en niet schadelijk voor de gezondheid (van kinderen). Dat is appels met peren vergelijken.
Ik zou mijn kleine kinderen ook niet bloot willen stellen aan wiet of marihuanageuren of andere drugs.
[/quote]

Je schreef: Geurhinder is ook overlast. En overlast wordt niet gedoogd.

Dus jouw buren mogen in eigen tuin van jou niet roken?
[/quote]



Het gaat hier natuurlijk niet om alles wat je ruikt, hoort, voelt of ziet. Het gaat om het extreme en zo ik bij TS lees is het best extreme overlast. En daar heb ik het over.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
20 jun 2023 16:02
Al ben je serieus ziek en je relatie gaat door je ziekte uit elkaar, heb je zelfs nog geen recht op urgentie, in verschillende gemeentes.
Het is zeer moeilijk om een woning te krijgen, en dat is het gevolg van jaren lang wanbeleid.
Ook hebben ze liever dat iedereen op leeftijd zo lang mogelijk thuis blijft wonen.

Dus het gaat en moeilijke zal voor je worden ben ik bang.
Nou, jij hebt volgens mij niet te klagen zo snel als jij een andere woning had.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

ZeerPrivé schreef:
20 jun 2023 16:18
Onkruid71 schreef:
20 jun 2023 16:02
Al ben je serieus ziek en je relatie gaat door je ziekte uit elkaar, heb je zelfs nog geen recht op urgentie, in verschillende gemeentes.
Het is zeer moeilijk om een woning te krijgen, en dat is het gevolg van jaren lang wanbeleid.
Ook hebben ze liever dat iedereen op leeftijd zo lang mogelijk thuis blijft wonen.

Dus het gaat en moeilijke zal voor je worden ben ik bang.
Nou, jij hebt volgens mij niet te klagen zo snel als jij een andere woning had.
Is niet via een woningbouw vereniging je, dus kost ook nog al wat, als ik op straat kwam te staan was het einde verhaal, maar dat zit je dan ook met niks geen meubels enzo, dus niks te klagen? Dat weet ik zo net nog niet, maar voor dat het straks weer over mij gaat, het gaat niet over mij.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Tuurlijk verwees je weer naar jezelf
Al ben je serieus ziek en je relatie gaat door je ziekte uit elkaar, heb je zelfs nog geen recht op urgentie
Zal geen vrije sector zijn met een uitkering, dus krijg je huurtoeslag.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 20 jun 2023 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij de kringloop kan je je huis inrichten voor een paar euro’s.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

ZeerPrivé schreef:
20 jun 2023 16:29
Tuurlijk verwees je weer naar jezelf
Al ben je serieus ziek en je relatie gaat door je ziekte uit elkaar, heb je zelfs nog geen recht op urgentie
Zal geen vrije sector zijn met een uitkering, dus krijg je huurtoeslag.
Het is vrije sector, dus voeg komt er ook bij kijken dan. Maar ik verwees naar de situatie. Dat ik die heb meegemaakt is toch niet relevant. Het ging er dus om dat het moeilijk is voorrang te krijgen voor een woning.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vrije sector meteen bijstandsuitkering? Dat kan niet kloppen.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het gaat niet over mij.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Met een bijstandsuitkering krijg je geen vrije sector woning, inkomen is dan te laag en huurtoeslag krijg je niet bij een rekenhuur boven de 808 euro

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

WeerIemandanders schreef:
20 jun 2023 17:02
Met een bijstandsuitkering krijg je geen vrije sector woning, inkomen is dan te laag en huurtoeslag krijg je niet bij een rekenhuur boven de 808 euro
De huur zit er onder, maar het gaat niet over mij, die meneer heeft hulp nodig.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan is het dus geen vrije sector. En wij kunnen hier niets voor die mijnheer doen. Advies over wijzigen slaapplaatsen opvolgen.

Plaats reactie