Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Aygulf »

Lowieze schreef:
06 mar 2023 11:21
Fijn voor Sandra501, die behulpzaamheid…..
In eerste instantie lijken de reacties misschien niet zo meevoelend maar ik kan me voorstellen (met alle respect) dat als je al als alleenstaande moeder kinderen hebt en er komt er weer een (als alleenstaande moeder!) bij, dat het gemengde reacties en vragen oplevert. Je weet dat je klein behuisd bent, je weet je inkomen, "overkomt" je dan zomaar weer een zwangerschap? Ik wil absoluut niet de moraalridder uithangen maar waar is de eigen verantwoordelijkheid en die van de vader(s)? En anders dan maar inderdaad de voorbeelden en adviezen van de reageerders eens doornemen. Als oudere ben ik vaak verbaasd over het gemak waarmee mensen menen een beroep op de gemeenschap (toeslagen, uitkeringen, een huis, urgentie enz.) te kunnen doen voor situaties waar ze zelf voor kiezen. Ieder bepaalt zelf zijn leven maar deal dan ook met de gevolgen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Laat ik dit zeggen: ik kom dergelijke situaties in mijn werk als gerechtsdeurwaarder heel vaak tegen. En veel vaker dan sommigen lijken te denken, valt er helemaal niets aan te doen door degene die het is overkomen. Als jij bijvoorbeeld de niet-werkende ouder was, en je werkende partner er ineens vandoor gaat met een ander (uiteraard met medeneming van zo'n beetje alles wat geld waard is), dan kan het héél hard de verkeerde kant op gaan. En dat is helaas zeker niet uitzonderlijk. Oordelen over hoe iemand in een bepaalde situatie is gekomen, gebaseerd op nul kennis, is dan ook behoorlijk ongepast wat mij betreft. En zeker als je, zoals Angel terecht opmerkte, naar de andere reacties van sommigen kijkt.

De tips die ertoe leiden dat TS met andere ogen naar de eigen situatie gaat kijken, en daar misschien méér uit kan halen, vind ik een stuk waardevoller. De reactie zoals die van Witte Angora is dan wat mij betreft een perfect voorbeeld.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Poezenmand wordt zo ook te klein.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Moneyman schreef:
06 mar 2023 17:15
Laat ik dit zeggen: ik kom dergelijke situaties in mijn werk als gerechtsdeurwaarder heel vaak tegen. En veel vaker dan sommigen lijken te denken, valt er helemaal niets aan te doen door degene die het is overkomen. Als jij bijvoorbeeld de niet-werkende ouder was, en je werkende partner er ineens vandoor gaat met een ander (uiteraard met medeneming van zo'n beetje alles wat geld waard is), dan kan het héél hard de verkeerde kant op gaan. En dat is helaas zeker niet uitzonderlijk. Oordelen over hoe iemand in een bepaalde situatie is gekomen, gebaseerd op nul kennis, is dan ook behoorlijk ongepast wat mij betreft. En zeker als je, zoals Angel terecht opmerkte, naar de andere reacties van sommigen kijkt.

De tips die ertoe leiden dat TS met andere ogen naar de eigen situatie gaat kijken, en daar misschien méér uit kan halen, vind ik een stuk waardevoller. De reactie zoals die van Witte Angora is dan wat mij betreft een perfect voorbeeld.
Het enige wat TS schrijft, is dat ze vindt dat de woning waar ze woont te klein is, hoe klein vertelt ze niet, behalve 2 kamers.
Nergens een woord over armoe.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Inderdaad, dat wordt er weer allemaal makkelijk bijgefantaseerd, waarschijnlijk omdat het zo heerlijk deugend is. Ik zie vooral iemand die gaag ruimer wil wonen, maar deze luxe willen zoveel mensen

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ruud.A schreef:
07 mar 2023 11:33
Het enige wat TS schrijft, is dat ze vindt dat de woning waar ze woont te klein is, hoe klein vertelt ze niet, behalve 2 kamers.
Nergens een woord over armoe.
Je maakt zo wel heel mooi duidelijk enorm het punt te missen. Het gáát helemaal niet over armoede.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Alleen nadat topic is geplaatst is er geen reactie meer gekomen van Ts.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik TS zou zijn, zou mij de lust om te reageren inmiddels wel zijn vergaan. Gelukkig hebben Cro, witte angora en ivo.w zinvolle reacties gegeven; hopelijk zijn die voldoende om haar in de goede richting te wijzen.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Moneyman schreef:
07 mar 2023 13:05
Ruud.A schreef:
07 mar 2023 11:33
Het enige wat TS schrijft, is dat ze vindt dat de woning waar ze woont te klein is, hoe klein vertelt ze niet, behalve 2 kamers.
Nergens een woord over armoe.
Je maakt zo wel heel mooi duidelijk enorm het punt te missen. Het gáát helemaal niet over armoede.
Dat is toch ook precies wat ik zeg?

U hebt het over armoede, niet ik: "Als jij bijvoorbeeld de niet-werkende ouder was, en je werkende partner er ineens vandoor gaat met een ander (uiteraard met medeneming van zo'n beetje alles wat geld waard is)"
Dat sluit volstrekt niet aan over de klacht van een kleine woning.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ruud.A schreef:
07 mar 2023 15:00
U hebt het over armoede, niet ik: "Als jij bijvoorbeeld de niet-werkende ouder was, en je werkende partner er ineens vandoor gaat met een ander (uiteraard met medeneming van zo'n beetje alles wat geld waard is)" Dat sluit volstrekt niet aan over de klacht van een kleine woning.
Ik heb het niet over armoede. Ik heb het over de onmogelijkheid om iets aan je situatie te kunnen veranderen.

Daarom zeg ik: je mist evident het punt.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Moneyman schreef:
07 mar 2023 15:02
Ruud.A schreef:
07 mar 2023 15:00
U hebt het over armoede, niet ik: "Als jij bijvoorbeeld de niet-werkende ouder was, en je werkende partner er ineens vandoor gaat met een ander (uiteraard met medeneming van zo'n beetje alles wat geld waard is)" Dat sluit volstrekt niet aan over de klacht van een kleine woning.
Ik heb het niet over armoede. Ik heb het over de onmogelijkheid om iets aan je situatie te kunnen veranderen.

Daarom zeg ik: je mist evident het punt.
Quote: uiteraard met medeneming van zo'n beetje alles wat geld waard is

Wat iemand dus berooid achterlaat.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Probeer eens begrijpend te lezen. Ik heb je nota bene al uitgelegd waarom ik dat schrijf.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Je zou ook eens een keer gewoon kunnen toegeven dat een ander gelijk heeft in plaats van altijd maar om de brei heen praten en jezelf bewieroken.

Faruk915
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2023 22:12

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Faruk915 »

Goedendag
Ik woon in Vlaardingen centrum
Met 5 mensen 1 slaapkamer mijn huis is 50 vierkante meter slaapkamer en woonkamer is echt kleine Mijn oudste zoon is nu 8 jaar en mijn dochter 3 jaar in en kleine zoon is 3 maanden oud
Ook Buurman en buurvrouw is echte slechte mensen altijd roken marijuana en bier drinken middernacht door hard music en schreeuwen Kinderen door de onder invloed van geluid kan niet slapen ook kan niet buiten spelen
Ik heb dit probleem krijgt nu al 3 jaar ik heb ook bij woningcorporatie door gegeven ook bij politie. Ook bij buuren samen praten bij buurtbemiddeling maar dat ook helpt helemaal niet .
Nu Om deze redenen heeft mijn oudste zoon een probleem met een psycholoog omdat nachts kanniet slapen ochtend naar school slapen ook thuis kan niet raam open door de In de stank

Wie kan dit probleem oplossen? Waar ik moet je gaan wat ik moeten doen? Wie kan bij ons helpen? Ik heb 1 keer urgentie aangevraagd maar gaat niet lukken ze zei. Zeggen: jij krijgen geen urgentie omdat jij gebruikt geen medicijnen zeggen. Ik ben kapot door de stress

DvdVK
Berichten: 110
Lid geworden op: 24 feb 2023 08:19

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door DvdVK »

Faruk915 schreef:
19 jun 2023 22:59
Goedendag
Ik woon in Vlaardingen centrum
Met 5 mensen 1 slaapkamer mijn huis is 50 vierkante meter slaapkamer en woonkamer is echt kleine Mijn oudste zoon is nu 8 jaar en mijn dochter 3 jaar in en kleine zoon is 3 maanden oud
Ook Buurman en buurvrouw is echte slechte mensen altijd roken marijuana en bier drinken middernacht door hard music en schreeuwen Kinderen door de onder invloed van geluid kan niet slapen ook kan niet buiten spelen
Ik heb dit probleem krijgt nu al 3 jaar ik heb ook bij woningcorporatie door gegeven ook bij politie. Ook bij buuren samen praten bij buurtbemiddeling maar dat ook helpt helemaal niet .
Nu Om deze redenen heeft mijn oudste zoon een probleem met een psycholoog omdat nachts kanniet slapen ochtend naar school slapen ook thuis kan niet raam open door de In de stank

Wie kan dit probleem oplossen? Waar ik moet je gaan wat ik moeten doen? Wie kan bij ons helpen? Ik heb 1 keer urgentie aangevraagd maar gaat niet lukken ze zei. Zeggen: jij krijgen geen urgentie omdat jij gebruikt geen medicijnen zeggen. Ik ben kapot door de stress
Ik weet niet wat u denkt te krijgen hier i.i.g. geen andere woning.
Uw oudste kind is 8 dus u had al 8 jaar op zoek kunnen gaan naar een grotere woning.
Om welke reden ook, u heeft in die 8 jaar geen grotere woning maar wel 2 extra kinderen.
Dat heeft u echt zelf gedaan.

U beticht uw buren van het gebruik van middelen die gewoon in Nederland zijn gedoogd/toegestaan.
V.w.b. geluidsoverlast van uw buren: meld het bij de wijkagent maar verwacht geen wonderen.
V.w.b. het feit dat uw kinderen niet buiten kunnen spelen: join de club van velen in Nederland.

U gaat voorbij aan het feit dat ú en úw gezinsleden ook overlast kunnen veroorzaken.
Uw instelling en opstelling jegens uw buren zal deze kwestie niet oplossen.
En voor dit soort zaken, ondanks uw inzet van uw oudste kind, krijgt u geen urgentie: dan had >90% van hurend Nederland recht op een urgentie.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door witte angora »

Faruk915 schreef:
19 jun 2023 22:59
Met 5 mensen 1 slaapkamer mijn huis is 50 vierkante meter
Ik heb tot mijn 10e met mijn ouders, twee broers en een zus in een woning gewoond die nog kleiner was.... En burenoverlast, dat hou je overal. En als het ergens nu prima is, dan is het over een paar jaar niet meer prima.

Het probleem is gewoon, en ik noem het feit gewoon zoals het is: er komen veel te veel mensen naar Nederland voor wie er helemaal geen woningen zijn. En die woningen komen er ook voorlopig niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door moederslink »

Faruk915 schreef:
19 jun 2023 22:59
Ik heb dit probleem krijgt nu al 3 jaar ik heb ook bij woningcorporatie door gegeven ook bij politie.
[...]
Ik ben kapot door de stress
Begrijpelijk, maar woont u daar dan pas 3 jaar?
En staat u nu ook pas 3 jaar ingeschreven dan?
Dat is echt te weinig inschrijftijd voor nu .... in 2023.
Er zijn geen woningen genoeg.
Het enige is dat u kunt proberen is urgentie bij de Woningbouwvereniging vragen en maatschappelijk werk bij de Gemeente Vlaardingen inschakelen
( en geen baby.s meer maken :oops: )
U kunt met uw vrouw in de woonkamer ruimte maken voor een slaapbank en dan de kleine van 3 mnd er voorlopig bij.
Die 2 oudere kinderen kunnen voorlopig makkelijk met zn tweeën in die slaapkamer.

En zet overdag het raam open, dan kan het .snachts dicht blijven en kan uw zoon, denk ik, wél slapen.

Burenoverlast kun je overal treffen.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
20 jun 2023 09:57
.....Het probleem is gewoon, en ik noem het feit gewoon zoals het is: er komen veel te veel mensen naar Nederland voor wie er helemaal geen woningen zijn. En die woningen komen er ook voorlopig niet.....
De spijker op zijn kop. Nederland is overvol, je ziet het overal, de samenleving staat op springen. Honderdduizenden huizen worden bezet door mensen waar nooit op gerekend was, waardoor de wachttijden compleet uit de hand lopen. In het Westen is de wachttijd al 10 jaar voor iemand zonder urgentie. En wie zijn dat, juist de kinderen welke hier geboren zijn en op hun 23 ste nog steeds thuis wonen.
Het land is veel te vol en dat gaat op vele gebieden gewoon escaleren, de woningmarkt is er helaas slechts één van...

DvdVK
Berichten: 110
Lid geworden op: 24 feb 2023 08:19

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door DvdVK »

Drie kids i.c.m. alleenstaande moeder.
Klinkt hard maar dat wordt een sociale huurwoning.
Per 1 januari 2023 is de maximale netto huurprijs voor een sociale huurwoning € 808,06.
Het maximale jaarinkomen (=toetsingsinkomen van het huishouden, kinderen niet meegerekend) waarmee er op een sociale huurwoning kan worden gereageerd is vastgesteld op € 44.035,-. voor alleenstaanden.
Wellicht heeft u recht op Huurtoeslag (naast zorgtoeslag, kinderopvangtoeslag en kindgebonden budget e evt.alimentatie).

Het hebben van (3) kids geeft niet zondermeer recht op urgentie.
Hetgeen hier meermaals is geopperd: met slim inrichten (hoeft niet nieuw hè) kunt u heel veel winnen.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Geluidsoverlast is moeilijk aan te pakken. Op www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geluid ... enoverlast staan tips en hoe u kunt handelen. Bel met of ga naar www.juridischloket.nl voor hulp.
Nogmaals, dit soort overlast is heel moeilijk aan te pakken.


Urgentie krijgt u alleen als u geen woning hebt of dakloos dreigt te worden. Ik begrijp uw problemen, maar helaas niet ernstig genoeg om urgentie te krijgen.

Plaats reactie