Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Wij hadden mijn opa nog in huis. Paps en mams sliepen in de de woonkamer op een slaapbank.
Toen kind nr2 kwam is opa naar Boekenrode verhuisd.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wij hadden zelfs beide opas en omas in huis. Plus tante Toos en tante Bep. En dat met zeventien kinderen op tweekamer flatje op zeshoog zonder trap in Helmond. Geen douche geen centrale verwarming en maar kolen slepen over die trap naar dat kombuisje
Zo zie je maar Sandra, jij zit er nog best luxe bij.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Nevyn »

BreejKC schreef:
05 mar 2023 21:39
Alleenstaande mama, met twee kinderen en een derde op komst. Misschien niet zo'n aardige reactie, maar wel iets om eerlijk onder ogen te zien.

Uw twee kinderen en de derde op komst komen niet van de ooievaar, daar geloof ik niet meer in. U weet toch waar die kinderen wel vandaan komen? Ligt daar ook niet een belangrijk stuk verantwoordelijkheid voor uw kinderen?

Mogelijk dat u niet zo vriendelijk uit elkaar gegaan bent. Denk nu echter alleen nog in het belang van uw kinderen. Zet uw mogelijke boosheid naar de verwekker van uw kinderen opzij en ga keihard werken, al dan niet met ondersteuning van één of andere hulporganisatie, aan een duurzame oplossing waarin beide partijen zich tot het uiterste inspannen voor het welzijn van uw beider kinderen en ook van uzelf.
Dit is nu ook altijd precies de vraag die ik mij stel als ik weer een moeder met tig kinderen zielig bij een voedsel bank zie staan.
Pak ook de verwekker aan, moeder weet wel wie het is of zijn en met DNA kunnen we een hele boel tegenwoordig.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door BL2 »

Met 3 kinderen als alleenstaande moeder wordt (en kan ?) er niet gewerkt worden. En dan een woning, ook betaald door de gemeenschap.
Sorry, dit is niet echt een concept waar ik vrolijk van wordt....... Dat je dan wat krapper moet wonen, en wat beter met de beschikbare ruimte en gemeenschapsgeld moet omgaan lijkt me een vanzelfsprekend. Neem aan dat er toch wel een regeling is met de vader(s) al waar (een van de) de kinderen ook bij toerbeurt kunnen wonen....

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door BL2 »

J. Deltoer schreef:
06 mar 2023 09:14
Wij hadden zelfs beide opas en omas in huis. Plus tante Toos en tante Bep. En dat met zeventien kinderen op tweekamer flatje op zeshoog zonder trap in Helmond. Geen douche geen centrale verwarming en maar kolen slepen over die trap naar dat kombuisje
Zo zie je maar Sandra, jij zit er nog best luxe bij.
:D

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Ruud.A »

witte angora schreef:
05 mar 2023 14:13
Vroeger hadden mijn ouders een woning met een kleine woonkamer, kleine achterkamer, kleine slaapkamer in de achterkamer en een kleine keuken. Daar werden, nadat we er met zijn drieën zijn gaan wonen (ik was er al) nog drie kinderen geboren.

Mijn vader haalde de slaapkamer weg, en maakte aan de andere kant van de achterkamer twee kleine slaapkamertjes. Die waren iets van 2-2.50 lang (stapelbed paste er tussen) en niet meer dan 1 1/2 meter breed, in mijn herinnering. De scheiding met de achterkamer bestond uit een kastenwand. Zelf sliepen ze in een opklapbed in de achterkamer. Eettafel opzij schuiven, bed naar beneden, en klaar. We hebben daar nog twee jaar met zijn zessen gewoond. Overigens, in de daaropvolgende woning, met drie slaapkamertjes, sliepen ze nog steeds op dat opklapbed in de achterkamer van die woning.

Dus ik zou zeggen: kijk eens of je je ruimte slimmer in kunt delen. Koop voor jezelf een goede slaapbank in de woonkamer, en leg de drie kinderen in de slaapkamer. Dan ben je volgens mij al een heel eind.
Ik ken het verschijnsel.
Ik heb een aantal jaren met 5 man in een kamertje met een opklapbed en een stapelbed mogen slapen.
Twee in het opklapbed, twee in het onderste bed van het stapelbed.
Zonder verwarming, alleen een kolenkachel in de woonkamer.
Dat was overigens onze betere tijd, in de woning daarvoor vroor het 's winters binnen.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ruud.A schreef:
06 mar 2023 09:37
Ik heb een aantal jaren met 5 man in een kamertje met een opklapbed en een stapelbed mogen slapen.
Twee in het opklapbed, twee in het onderste bed van het stapelbed.
Het is dat mijn ouders er niet meer zijn, dus ik kan het niet precies navragen. Maar mijn moeder sliep als kind met haar 8 jaar oudere zus in één bed. en mijn vader? Die sliep, als ik het me goed herinner, als kind met zijn broer in één bed in de kelder of zo. Of dat mijn tante daar lag. Geen idee meer precies. Maar ik kan me de woning nog wel herinneren, althans de 'woonkamer' en het keukentje. De woonkamer was best wel klein, de slaapkamer heb ik nooit gezien. En van de keuken moest je je ook niet al teveel voorstellen.

Dan ben ik eigenlijk nog in een ongekende weelde opgegroeid, met een eigen helft van een stapelbed in een minuscuul slaapkamertje.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Lowieze »

Fijn voor Sandra501, die behulpzaamheid…..

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door BL2 »

Lowieze schreef:
06 mar 2023 11:21
Fijn voor Sandra501, die behulpzaamheid…..
Tsja, vroeger was eenvoudig wonen zo gewoon. Nu is dat een enorme "urgentie".
Had vroeger wel een eigen bedje, maar die ijsbloemen op de ruiten in de winter staan mij nog goed in herinnering. Gelukkig had het huis in de woonkamer wel een kachel....

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb thuis altijd wel een eigen bed gehad, zeker vanaf vijf jaar. Maar toen ik zelf inwoonde met man en kind heb ik nog twee keer een tijdje inwoning gehad, omdat die op straat kwamen te staan.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door jonis »

BL2 schreef:
06 mar 2023 12:03

Tsja, vroeger was eenvoudig wonen zo gewoon. Nu is dat een enorme "urgentie".
Had vroeger wel een eigen bedje, maar die ijsbloemen op de ruiten in de winter staan mij nog goed in herinnering. Gelukkig had het huis in de woonkamer wel een kachel....
Oh....je bedoelt die tijd dat ze een bril nog deden repareren met wat hansaplast.
Ik denk dat jij nergens meer vrolijk van word tegenwoordig.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door BL2 »

jonis schreef:
06 mar 2023 13:10
Ik denk dat jij nergens meer vrolijk van word tegenwoordig.
Maar inderdaad, die ijsbloemen van de ruiten krabben was niet mijn hobbij om 6 uur sochtends.....
Als je het niet deed stroomde het water later over het vensterbankje....

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Sandra501 schreef:
03 mar 2023 23:53
kan iemand ons helpen waar wij het beste kunnen kijken voor urgentie of hulp!
Urgentie enkel vanwege een te krappe woonruimte zal niet gaan lukken. Er zijn heel veel mensen die om uiteenlopende redenen hopen op urgentie. Scheiding, nieuw werk, gezinsuitbreiding, enz. Door de krapte op de woningmarkt word urgentie niet zomaar meer gegeven. Heel veel gescheiden ex geliefden wonen nog in 1 huis en werk verder van huis is ook een persoonlijke keuze waar anderen niet voor hoeven te bloeden.
Wat in uw geval de oorzaak is word niet genoemd en gaat ons ook niets aan, maar kan onderdelen bevatten die kunnen helpen in hulp. Zijn de 3 kinderen een bewuste keuze geweest zijn en bent u vrijwillig niet bij een partner, dan is dat enkel uzelf aan te rekenen. Zijn er andere omstandigheden, dan zijn er een hoop instanties die u op dat gebied verder kunnen helpen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door moederslink »

Lowieze schreef:
06 mar 2023 11:21
Fijn voor Sandra501, die behulpzaamheid…..
😁, maar het zet het e.e.a wel in perspectief.
In Turkije, Syrië en Oekraïne liggen ze buiten tussen de puinhopen🤔.
Sandra heeft een dak boven haar hoofd.
Ik snap desalniettemin goed dat het moeilijk is voor haar!

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Ik geef toe dat ik er zo nu en dan wel eens te hard in ga op topics die me triggeren, maar ik voel echt plaatsvervangende schaamte als ik sommige reacties hier lees. Ts vraagt om hulp, en vervolgens wordt ze even de les gelezen over dat ze zwanger is en dat het vroeger allemaal nog slechter was dus ze moet maar niet zo klagen.
Jullie moeten je schamen!
@sandra Ik heb helaas geen oplossing voor je, maar wens je toch sterkte de komende tijd. Wellicht is het een idee om je zoekgebied te vergroten.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Klopt, en in Ter Apel moeten vluchtelingen/ asielzoekers/ statushouders buiten op een stoel slapen. Hierdoor is besloten in Utrecht Amsterdam en nog andere steden dat deze groep absolute prioriteit heeft (in goed overleg met en onder applaus van onze minister van wonen dhr Hugo De Jonge) en dat andere urgentie, laat staan mensen die pas 10 jaar op de wachtlijst staan zonder urgentie, voorlopig niet aan bod komen.
Laatst gewijzigd door J. Deltoer op 06 mar 2023 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
06 mar 2023 14:10
Lowieze schreef:
06 mar 2023 11:21
Fijn voor Sandra501, die behulpzaamheid…..
😁, maar het zet het e.e.a wel in perspectief.
In Turkije, Syrië en Oekraïne liggen ze buiten tussen de puinhopen🤔.
Sandra heeft een dak boven haar hoofd.
Ik snap desalniettemin goed dat het moeilijk is voor haar!
Het zet vooral de mensen zelf in perspectief.
Beetje klagen over meermaals in moeten loggen en teveel keuze bij een bril, maar dan zo reageren op iemand die om hulp vraagt..

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Huizen hebben we hier niet en urgentie krijg je niet voor de reden van Ts.

De adviezen over een andere indeling van de woning zalzij nog het meeste aan hebben.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
06 mar 2023 15:32
Huizen hebben we hier niet en urgentie krijg je niet voor de reden van Ts.

De adviezen over een andere indeling van de woning zalzij nog het meeste aan hebben.
Exact. En hoe dat advies kan worden opgevolgd blijkt uit verschillende praktijkvoorbeelden. Eerlijk gezegd denk ik dat nog velen meer in die richting zullen moeten gaan denken. Juist omdat er gewoon geen woningen zijn, en voorlopig komt er nauwelijks tot niks bij. Wat mensen ook proberen.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Urgentie 4 personen 1 slaapkamer woning!

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
06 mar 2023 16:03
Lady1234 schreef:
06 mar 2023 15:32
Huizen hebben we hier niet en urgentie krijg je niet voor de reden van Ts.

De adviezen over een andere indeling van de woning zalzij nog het meeste aan hebben.
Exact. En hoe dat advies kan worden opgevolgd blijkt uit verschillende praktijkvoorbeelden. Eerlijk gezegd denk ik dat nog velen meer in die richting zullen moeten gaan denken. Juist omdat er gewoon geen woningen zijn, en voorlopig komt er nauwelijks tot niks bij. Wat mensen ook proberen.
Ik ken genoeg panden die al jaaaaaren leegstaan, soms zelfs een of meer decenniums. Was er maar een wil daartoe. Plus dat er genoeg volk is dat een tweede huis heeft of zelfs een derde... Mogelijkheden genoeg.

Plaats reactie