Voorschot G/E/W: plots 1000 euro 'terugbetalen' voor afgelopen jaar

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
nuuudy
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mei 2021 22:39

Voorschot G/E/W: plots 1000 euro 'terugbetalen' voor afgelopen jaar

Ongelezen bericht door nuuudy »

Ik ben een student, en ik huur woning voor meer dan een jaar.

Afgelopen week, is mijn verhuurder langsgekomen om mij te vertellen dat mijn stroomkosten verhoogd zijn, en dat ze hoger zijn dan mijn voorschot voor G/W/E. Wat er eigenlijk bleek, is dat mijn kosten al jaar geleden zijn gestegen, en hij bleef dat voor mij betalen.

Nu hoor ik opeens, dat ik hem terug moet betalen, voor afgelopen jaar. Dat is namelijk rond 1000e terugbetalen. Dit is ook mijn eerste huurwoning, dus op voor nu weet ik totaal niet wat ik moet doen. Mijn contract is ook voor 6 maanden, en ik hoorde eerder niks over voorschot. Extra 70e per maand betalen is nog wel te doen, maar als ik opeens 1000e extra moet betalen is dat net te veel

Ben ik verplicht om dat te betalen, als ik niks eerder van wist?

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Voorschot G/E/W: plots 1000 euro 'terugbetalen' voor afgelopen jaar

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Vraag eerst maar eens om de berekening en de bewijzen. En als dat allemaal zou kloppen, is een betalingsregeling op zijn plaats.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Voorschot G/E/W: plots 1000 euro 'terugbetalen' voor afgelopen jaar

Ongelezen bericht door 16again »

1000 lijkt me vrij veel als extra verbruik
Huurdertje wegpesten om beter opnieuw te verhuren denk ik dan.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Voorschot G/E/W: plots 1000 euro 'terugbetalen' voor afgelopen jaar

Ongelezen bericht door jonis »

16again schreef:
27 mei 2021 09:57
1000 lijkt me vrij veel als extra verbruik