Woning onterecht geweigerd?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Woning onterecht geweigerd?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
14 jun 2023 09:41
Maar als je op zoek bent naar een huis, heb je die papieren al klaar liggen.
Ik had alle papieren ook niet klaar liggen. Omdat het allemaal plotseling ging. Iemand kan daar ook een goede reden voor hebben. 2 werkdagen zou redelijker zijn om de papieren bij elkaar te krijgen.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Woning onterecht geweigerd?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Bovenstaande opmerkingen zijn een herhaling van zetten. Behalve een foutief commentaar van moneyman op mijn mening zie ik niet echt nieuwe inzichten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Woning onterecht geweigerd?

Ongelezen bericht door moederslink »

Klaasje1961 schreef:
01 jun 2023 13:31
(...)Echter dat kón niet meer aangezien ik 2 dagen de tijd had en tot maandg middernacht (!)
de tijd had om deze te uploaden. Achteraf bleek ik deze niet eens nodig te hebben
aangezien ik al 13 (!) jaar lang van Woon- Frieland huur!
____
Ik huur nl. al 13 jaar een woning van Woon-Friesland
en zolang sta ik óól al ingeschreven! En dit enkel om een woonhistorie die je niet eens nodig hebt!
Aangezien TS al huurder ís van Woon-Friesland zijn haar/zijn gegevens al bekend bij deze woonvereniging.
Daarbij : de bewindvoerder kreeg zaterdags de mail, zondags las TS dat de woning was toegewezen en het eea moest uiterlijk maandags 0.00u aangeleverd worden.
Dat betekent dus één dag en géén twee.
Het lijkt mij toe dat hier het eea niet correct is verlopen en dat TS terecht boos is.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Woning onterecht geweigerd?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
14 jun 2023 11:42

Aangezien TS al huurder ís van Woon-Friesland zijn haar/zijn gegevens al bekend bij deze woonvereniging.
Daarbij : de bewindvoerder kreeg zaterdags de mail, zondags las TS dat de woning was toegewezen en het eea moest uiterlijk maandags 0.00u aangeleverd worden.
Dat betekent dus één dag en géén twee.
Het lijkt mij toe dat hier het eea niet correct is verlopen en dat TS terecht boos is.
Ten 1e werkt kantoorpersoneel van wbv's helemaal niet op zaterdag, ten 2e staat er op hun site niet dat er een uitzondering geldt voor woningzoekenden die al bij hun huren en ten 3e blijkt uit uittreksel BRP ook hoeveel mensen er op dat adres staan ingeschreven, die gegevens zijn niet bij wbv bekend.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Woning onterecht geweigerd?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb het ook niet over het personeel vd WBV .
De bewindvoerder heeft de toewijzing , kennelijk, op zaterdag pas gekregen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Woning onterecht geweigerd?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik schrijf ook niet dat er voor TS een uitzondering gemaakt moet worden.
Hij/zij was blijkbaar gewoon aan de beurt.
En de woonhistorie is dus ook bekend bij de WBV , dus bleek ook niet nodig te zijn.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Woning onterecht geweigerd?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Goede aanvulling, zo had ik het nog niet bekeken. Maakt de zaak voor TS nog sterker.

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Woning onterecht geweigerd?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Het opeisen van een, in iemand ogen onterecht toegewezen, woning lijkt mij niet te kunnen. Dat zou betekenen dat die mensen
die er nu wonen ook weer terug moeten naar hun oude woning, want anders staan die op straat. Kan nog best eens lastig worden
als die mensen uit een woning komen die inmiddels volkomen is gestript voor een totale renovatie. Of als dat een koopwoning was
moet ook zeker die koop ongedaan worden? De woningstichting hier hanteert de regel dat een reactie op een woning pas wordt
geaccepteerd als op met moment van reageren alle documenten daar aanwezig zijn, dus inclusief die inkomensverklaring.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Woning onterecht geweigerd?

Ongelezen bericht door BreejKC »

14 juni zou het kort geding dienen van TS. Inmiddels is het 15 juni, ruim 24 uur later en we horen niets meer van TS. Volgens mij levert een kort geding direct een uitspraak op. Dit doet me vermoeden dat TS bij de kort geding rechter bakzeil gehaald heeft. De enige die hier uitsluitsel over kan geven is TS. Ben benieuwd of we daar nog iets van vernemen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woning onterecht geweigerd?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een kort geding levert meestal niet direct een uitspraak op.

Plaats reactie