LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woningnet ergernissen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Zuen1234
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2015 01:21

Woningnet ergernissen

Ongelezen bericht door Zuen1234 »

Ik zou willen dat woningnet direkt de evt. voorrangsregelingen en inschrijfduur vermeldt, van de eerste tien kanshebbers op een gegeven sociale huurwoning. Zo kunnen andere ingeschrevenen beter bepalen of zij hun reageerkans voor de week willen verspillen aan betreffende advertentie of juist niet. Nu maakt het ongewisse veel ruimte over voor speculatie. Bijvoobeeld; Krijgen woningzoekenden in Amsterdam met 'stadsvernieuwings urgentie' juist veel voorrang? En hoe zit dit met wachttijd in Purmerend. Is dit echt maar 9 jaar gemiddeld. Of kun je met 19 jaar inschrijfduur (ik) nog fluiten naar een kans?

Ook de nieuwe o"voor uw bestwil" overheidsregel moet ik van kokhalzen. De zogenaamde gepast verhuren wet. Hierdoor zie ik de laatste weken het aanbod met de helft tot tweederde voor mij verminderen waar ik op mag reageren. Mijn kans op een leuke woning in een leuke straat zie ik hierdoor nog verder verkleinen op het al karige aanbod. En ik zit al zo in de stres door peraoonlijke omstandigheden. Huurprijzen worden steeds hoger. En wat overblijft zijn de shitwoningen in shitstraten waar ik mijn rust niet kan vinden.


(vlucht voor een kwaaie antilliaanse buur waarvan ik zijn shyt al 8 jaar lang heb gepikt en nu bedreigt hij mij fysiek, maar kan door overheidsbenoeienis met de dociale huur niet makkelijk een andere woning vinden).

Gesloten