LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
peter=t
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2011 20:14

Re: zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Ongelezen bericht door peter=t »

Leo The Emperor schreef:
in de volmacht hebben ze er in gezet dat niet IK maar mijn EX (niet woonachtig op mijn adres)voor overlast zorgt. in hoeverre is overlast veroorzaakt door een derde een huurder aan te rekenen?
Overlast is overlast. U bent ook verantwoordelijk voor de overlast die uw bezoekers veroorzaken.
Het lijkt me echter dat u niet zit de wachten op de bezoekjes van uw ex.

Persoonlijk zou ik in uw situatie 2 dingen doen.
1. Proberen een straatverbod te krijgen voor uw ex , zodat hij u thuis niet meer kan lastig vallen.
2.Een gesprek met Wbv te organiseren, waarin u bovenstaande toelicht, en aangeeft dat u verwacht dat het bij toekenning van een straatverbod weer rustig zal worden, en hun verzoekt om deze procedure af te wachten alvorens onomkeerbare maatregelen te nemen.

hoi ts,

ik ben het helemaal met Leo eens,

Goed huurderschap (zich als een goed huurder gedragen) (art. 7:213 BW): Dit betreft een open norm en is uitgewerkt in diverse bepalingen, zoals overlast door andere huurder(s). Dit levert een gebrek op aan de huurovereenkomst in de zin van art. 7:204 BW. De huurder is hierbij ook aansprakelijk voor overlast die door anderen in zijn gehuurde ruimte wordt veroorzaakt (art. 7:219 BW).

als je verhaal klopt en je heb een goede rechtsbijstand, dan hoef je je geen zorgen te maken, je heb immers al duidelijk gemaakt geen prijs te stellen op bezoek van je ex door een aangifte te doen bij de politie...

een brief sturen naar de directie kan een goed idee zijn maar net als hier gezegd ook averechts werken. valt en staat een beetje met de sociale instelling van het bestuur en directie. om daarvan een idee te krijgen zou je de jaarcijfers kunnen zoeken op het internet van je woningbouwvereniging. deze staan in het jaarverslag, dat iedere zichzelf respecterende stichting openbaar maakt.
hierin staan staan vermeld wat het beleid is mbt bijv. ontruimingen.. via google kan je een heel eind komen door in te vullen naam verhuurder jaarverslag 2010

groet, peter

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Ongelezen bericht door witte angora »

@sil.m:
Ik had dus niet in doodsnood om hulp mogen roepen? daar hadden de buren last van, het is te gek voor woorden hoe ik door de woningbouw nog een keer slachtoffer gemaakt wordt. Hoeveel kans loop ik mijn huis te verliezen?
Je geeft dit als enige reden aan dat de wbv je op straat wilt zetten. Blijkbaar is dit twee keer gebeurt. Eerlijk gezegd denk ik dat er meer aan de hand is, iedere wbv weet dat een huisuitzetting op grond van één of twee gebeurtenissen geen enkele kans maakt bij welke rechter ook. Zeker als je schriftelijk/mondeling verteld wat er aan de hand was, dan heeft de wbv geen poot om op te staan, en dat weten ze heus wel. Daarbij, het kost hen ook nog eens ontzettend veel tijd, moeite en geld om een huisuitzetting geregeld te krijgen.

Dus ik denk dat je niet het hele verhaal verteld. En misschien vertel je wel het echte verhaal niet. Maar dat weet je zelf het beste, en je ex weet het ook.

Gesloten