LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] annuiteithypotheek met levensverzekering inbegrepen

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
comenencia
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2015 01:15

annuiteithypotheek met levensverzekering inbegrepen

Ongelezen bericht door comenencia »

Ik heb een annuiteiten hypotheek waarbij de levensverzekering begrepen is in het maandelijks bedrag. Nu blijkt dat er geen levensverzekering is en mijn partner is nu overleden. De bank heeft pas aangegeven dat er geen verzekering is maar heeft wel jarenlang het afgesproken annuiteiten bedrag gekregen/geint.

Kunt u mij vertellen wat mijn rechten zijn, heeft de bank het recht om mijn huis te verkopen omdat ik het annuiteit niet meer betaal??

Ik hoor het wel.

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: annuiteithypotheek met levensverzekering inbegrepen

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Comenencia, wat een verdrietig bericht, allereerst gecondoleerd.
Ik wens je heel veel sterkte, ook voor de financiële probllemen nu.

Weet je zeker dat die verzekering is afgesloten? Weet je ook zeker dat je de premie daarvoor hebt betaald? En wat zegt de bank als je hen daarmee confronteert?

comenencia
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2015 01:15

Re: annuiteithypotheek met levensverzekering inbegrepen

Ongelezen bericht door comenencia »

Bedankt voor de medeleven.
Nee ik weet niet zeker dat de verzekering is afgesloten. Ik heb alleen een mail ontvangen met de mededeling dat ze ermee bijna klaar zijn maar verder geen bericht ontvangen dat het definitief afgerond is. Ook geen tegenbericht.
Punt blijft wel staan dat ik "premie" heel lang heb betaald en nu dat ik aanspraak wil maken op de verzekering de bank zegt oeps foutje bedankt dus ik heb geen verzekering.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: annuiteithypotheek met levensverzekering inbegrepen

Ongelezen bericht door kweenie »

Weet je zeker dat je werkelijk premie hebt betaald voor een verzekering? Bij een annuïteitenhypotheek betaal je gewoonlijk alleen een bedrag voor de rente en voor de aflossing. Als je daarnaast een uitkering bij overlijden zou willen, dan moet je daar expliciet een aparte verzekering voor afsluiten.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: annuiteithypotheek met levensverzekering inbegrepen

Ongelezen bericht door Xpert »

Kan je op een of andere manier aantonen dat de bank of een tussenpersoon dit risico van overlijden van je partner zou regelen?

Je moet dan een polis van een verzekeraar moeten hebben ontvangen. Daarnaast had je buiten de hypotheeklast apart een premie voor een overlijdensrisicoverzekering moeten betalen.

Gesloten