LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanvraag Hypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Daniëlle T.
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2007 13:25

aanvraag Hypotheek

Ongelezen bericht door Daniëlle T. »

In oktober 2006 hebben wij een hypotheekofferte aangevraagd en in november leek alles rond en waren alle stukken ingediend.
We zijn echter nog steeds aan het wachten om te gaan tekenen bij de notaris.
Eerst kwam er van de bank een verkeerde offerte naar de tussenpersoon en vervolgens is hier niet addequaat op gereageerd.
Nu moeten we weer allerlei documenten opnieuw overleggen, omdat de eerder ingeleverde niet meer geldig zijn.
De eerste rekeningen moeten echter binnenkort betaald worden en we hebben nog steeds geen geld! :(
Wat kunnen we nu doen en wie is er aansprakelijk als ik mijn rekeningen niet kan betalen?
Ik ben nl. van mening dat wij de opdrachten ver genoeg vooruit geschoven hebben en redelijker wijze ervan uit hadden kunnnen gaan dat alles nu wel rond zou zijn! Er is ons nl. door de tussenpersoon verzekerd dat de hypotheek nog vóór januari geregeld zou zijn!!
wij hebben geen tophypotheek en verder ook geen leningen.
Wie kan mij helpen?[/i]

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: aanvraag Hypotheek

Ongelezen bericht door particulier »

Danielle,

Dit laat inderdaad wel erg lang op zich wachten. Ik zou verder geen hoop meer koesteren dat dit nog snel goed komt. Ik zou op zoek gaan naar een andere offerte. Je weet ongeveer hoe je huidige offerte eruit moet zien. Ik neem aan dat je een berekening hebt ontvangen? Je kunt vanavond nog online een hypotheekofferte aanvragen via http://www.moneyou.nl. Maar er zijn mogelijk andere alternatieven. Je kunt natuurlijk ook een andere adviseur zoeken of een bank proberen.

Daniëlle T.
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2007 13:25

Re: aanvraag Hypotheek

Ongelezen bericht door Daniëlle T. »

Dat is natuurlijk een optie, maar dan begint de trein weer van voren af aan en moet ik natuurlijk weer 6 weken wachten voor een en ander rond is.
Ik vraag me af of dat niet sneller kan.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: aanvraag Hypotheek

Ongelezen bericht door brenda229 »

de tussenpersoon tot dinsdag de tijd geven en anders komt alles te vervallen.
wedden dat ze haast maken.
of de bank direct benaderen waar je de hypotheek wil afsluiten.
vertel je het verhaal en doe je het rechtstreeks.
alle 2 de manieren kost de tussenpersoon geld, wedden dat die in actie komt

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: aanvraag Hypotheek

Ongelezen bericht door particulier »

Danielle,

Bij Moneyou heb je meteen een offerte. Het afhandelen van andere zaken kan binnen een week gebeurd zijn.

raadgever
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2007 17:42

Re: aanvraag Hypotheek

Ongelezen bericht door raadgever »

Danielle,

Mocht je nog hulp nodig hebben: ik beschik over zeer korte lijnen met diverse banken om eea snel geregeld te krijgen!

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: aanvraag Hypotheek

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Daniëlle,

Is dit je eerste hypotheek of een aanvullende (tweede?) hypotheek.

Raadgever zal toch iets meer van je moeten weten alvorens te beweren dat hij over korte lijnen beschikt en e.e.a. snel kan regelen. Een gemiddelde procedure neemt toch gauw minimaal twee tot drie weken in beslag.

Wanneer je een aanvullende hypotheek hebt aangevraagd is vaak een tweede hypotheek bij dezelfde geldverstrekker in negen van de tien gevallen het goedkoopst/het beste advies.

Laat op dit Forum je gegevens achter en laat je door meerdere mensen op dit Forum informeren en niet alleen door "raadgever"???

Bij wie is nu eigenlijk de fout gemaakt?
Bij de bank die het niet goed geadministrateerd heeft of bij je adviseur die erg laks is geweest. Je tussenpersoon heeft tenslotte beloofd dat alles op tijd geregeld zou zijn.

Dien een schriftelijke klacht in bij je tussenpersoon over de gang van zaken. Wanneer deze niet naar tevredenheid een schriftelijke reactie geeft kan je mogelijk je zaak voorleggen bij SEH, wanneer hij aangesloten is bij deze stichting. Deze klacht kan je natuurlijk ook na de overdrachtsdatum voorkeggen wanneer je schade hebt opgelopen door het handelen of juist niet handelen van je tussenpersoon.

http://www.erkendhypotheekadviseur.nl


.

raadgever
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2007 17:42

Re: aanvraag Hypotheek

Ongelezen bericht door raadgever »

Raadgever behoort tot de club van Erkende Hypotheekadviseurs, heeft een eenmanszaak en is gedurende 7 dagen per week beschikbaar. Ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen behoefte heeft om al z'n gegevens op dit forum achter te laten... Vandaar mijn insteek -om wie dan ook- bij problemen persoonlijk te willen assisteren en wellicht verder te helpen op een faire wijze.

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: aanvraag Hypotheek

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Toch riekt het iets van eigen gewin!
Laatst gewijzigd door hypotheekadviseurs op 11 mar 2007 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: aanvraag Hypotheek

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik vind dit nu zo leuk! Zitten ze elkaar weer af te jouwen!
Allemaal advies te geven maar een ware oplossing wordt er niet gegeven.
Kort maar krachtig Daniëlle T.
Stel een ultimatum aan uw tussenpersoon met de mededeling dat indien deze niet binnen de gestelde termijn tot resultaat komt u elders een hypotheek aanvraagt en de inmiddels geleden schade op hem/haar verhaald.
Natuurlijk riekt de voorlaatste opmerking naar eigen gewin.
De pot verwijt de ketel of niet hypotheekadviseur?

raadgever
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2007 17:42

Re: aanvraag Hypotheek

Ongelezen bericht door raadgever »

Wat houden mensen in dit land er soms een vervelende mentaliteit op na! Tuurlijk, als hypotheekadviseur je beroep is lijkt het me logisch dat je toch enigszins beloond wordt voor je oprechte prestaties! Wat is hier nou weer verkeerd aan... Gelukkig worden mijn klanten beloond voor hun loyliteit door een fikse korting op de afsluitkosten bij een hypotheek. Hoezo puur eigen gewin...

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: aanvraag Hypotheek

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Daar dit een Forum is om mensen te helpen met hun problemen zonder dat je probeert er financieel een graantje van mee te pikken,

Daarom.

raadgever
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2007 17:42

Re: aanvraag Hypotheek

Ongelezen bericht door raadgever »

Wat staat jij toch gefrustreerd in het leven blijkbaar...

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: aanvraag Hypotheek

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

zal wel.......jouw feestje

Gesloten