LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oversluiten DSB

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Delicate
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:57

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door Delicate »

Hoi petri,

Hebben jullie het huis kunnen verkopen?

Bij mij is het zo dat de hypotheek verhoogd is, door al die verzekeringen enzo. Ik zou dus met een restschuld zitten.
Vreselijke situatie.

petri
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2007 09:20

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door petri »

Ja wij moesten ons huis verkopen. Door de steeds stijgende rente, nu variabel 6,4 en zijn begonnen met 2 % is de maand last zo enorm gestegen dat het voor ons niet meer is op te brengen. En inderdaad de hypotheek wordt steeds verhoogd door de bijkomende verzekeringen.
dusssssssss voor mij nooit geen dsb meer

Heinzz
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2007 09:38

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door Heinzz »

Triest om te lezen wat sommige mensen is overkomen bij de DSB bank. Binnenkort verschijnt mijn ervaring met deze 'behulpzame bank' op het internet.
Dan komen wij er nog goed vanaf wanneer ik lees dat er huizen verkocht moeten worden om aan de verplichtigen van de DSB bank te kunnen voldoen.
Ooit deden ze ons een aanbod om onze hypotheek over te sluiten. Van € 100.000 naar € 138.000 zouden we gaan om ook die verplichte verzekeringen mee te financieren. Gelukkig ben ik er niet ingetrapt.

Wil je een hypotheek: ga naar een 'vertrouwde bank' en sluit een hypotheek af waarbij je weet wat je gaat betalen (ook na 5 jaar, 10 jaar etc.) ZONDER BIJKOMENDE FLAUWEKULVERZEKERINGEN.

Geloof nooit de telefonische of mondelinge toezeggingen van hun drie-delig-pak-dragende 'adviseurs'.
Gaat u wel met de DSB in zee: over niet al te lange tijd schijft óók u een slecht-ervaring-verhaal hier op deze site.
De variabele rente; de restschuld; Cardif. Allemaal smerige trucs van de DSB bank om u financiëel uit te kleden.

Eén groot moeras!

Mellie1074
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2007 17:04

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door Mellie1074 »

Wat erg om te lezen dat er mensen zijn geweest die hun huis hebben moeten verkopen....
Schrik hier erg van! Ik wens iedereen het beste daarin en hopelijk komt het ooit zover dat dit soort praktijken aangepakt gaat worden!

Wij hebben inmiddels 1 gesprek gehad met "de hypotheekadviseur" (als iemand hier iets over weet, meldt het me dan aub!) :!: en hebben volgende week een gesprek met nog een andere adviseur.

Wij hebben zelf besloten de DSB bank hartelijk te bedanken voor de o-zo-mooi-voorgeschotelde-offerte en zien ervan af.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door kweenie »

Goed om te lezen dat je niet met DSB in zee bent gegaan, met hun hoge bijkomende kosten en de korte rentevasttijd van de offerte.

Ik hoop wel voor je dat andere aanbieders je wel willen hebben. want je wilt natuurlijk wel een erg hoog hypotheekbedrag vergeleken met de waarde van je woning.

Als het niet lukt, dan is het misschien een idee om te proberen een andere, goedkopere, 'gewone' lening af te sluiten. Misschien dat daar nog mogelijkheden voor zijn.

petri
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2007 09:20

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door petri »

hey mellie.
goed om te horen, dat je niet naar dsb bank bent gestapt. Heb ik toch met mijn ervaring iemand kunnen redden van de ondergang.
en ik heb mijn geluk inmiddels terug gevonden. Heb een ander huis gekocht en de hypotheek bij een kleine dorps bank afgesloten.
Heeft wel lang geduurd voor ik het vertrouwen weer terug had.
Maar met behup van lieve vrienden en familie heb ik de juiste persoon gevonden, die mij kan helpen in de jungle van de hypotheek verstrekkers de weg te kunnen vinden. en inmiddels ben ik door schade en schande wijs geworden.
en die dsb ga ik nog eens aanpakken........... weet niet hoe maar er moet een manier zijn.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door D1RK »

Een offerte van de DSB groep met lage rente en 10, 15 of 20 jaar vast en dan naar Rabo of Fortis, vaak gaan ze mee, en is de rest ook beter...
Uitspelen, want niet hun hypotheek maar offerte is belangrijk, zo krijg je bij plaatselijke bank vaak goedkopere lening dan normaal want ze mogen van de dure Adviesrente afwijken!

konin525
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2007 19:39

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door konin525 »

Vind het heel lullig om te zien dat mensen in de problemen komen. Kijk ook naar het leen bedrag als je iets af/omsluit.. Je lening verhogen om goedkoper uit te zijn... Zo werkt het vaak, maar... Dat is lenen van de toekomst, en dan kom je jezelf later tegen.

Daar kun je de dsb of zoveel andere banken de schuld van geven, maar kijk ook naar jezelf. "Voor niets gaat de zon op". Als de rente voor hypotheken gemiddled 5% is, dan heeft een hypotheek van 3 of 4 % (en zelfs 4.5 %) een addertje onder het gras... Dan kun je nog een extra vakantie of een platte tv kopen... later krijg je de rekening.

Daarentegen: Als je meer dan 6 of 7% rente betaald op (persoonlijke/doorlopende) leningen en je kunt dit in een hypotheek onderbrengen, dan is dat in theorie goedkoper, maar let wel goed op... hypotheek rente staat tussen de 5 en 6% momenteel.. als het voor 3 of 4% gebeurd, dan betaal je dat op een andere manier.. (een hogere lening, en een paar jaar later problemen)..

Het klinkt zo vanzelfsprekend, maar veel mensen lijken te vergeten dat lening terug betaald moeten worden.. Als je schulden maakt, dan moet je het niet steeds omsluiten, maar heeeeeeel erg zuinig doen en hard sparen zodat je het later terug kan betalen.. Zorg dat je een onderpand tegenover je hypotheek houdt, dus niet steeds bijlenen als je wat overwaarde hebt, dan blijf je uit problemen, want kun je later altijd naar een ander.. Als je veel en veel te veel leent, kun je nergens anders naartoe dan de dsb.. Dan kun je boos op ze worden, maar het je het wel zelf uit gegeven.

looking-g
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2007 11:54

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door looking-g »

super dat je niet met de dsb in zee gaat helaas heb ik geen onderzoek gedaan voordat ik mijn handtekening gezet had 2 jaar geleden en nu een drama gelukkig ben ik financieel bij machte om mijn hele dsb hypotheek pijlsnel om te zetten geintje heeft mij 34500 aan waardeloze koopsomverzekeringen gekost mensen let op als je gebeld wordt door hypothekers met namen als becam dsb lenen.nl frisia enz enz als je ergens wognum ziet staan nooit tekenen en krijg je een telefoontje van deze boeven gooi de hoorn er gelijk op vul nooit een bon in uit een tijdschrift als je een hypotheek nodig hebt of wil oversluiten benader dan een goede adviseur van een gerenomeerde bank en lees alles door en laat het je goed uitleggen voordat je iets tekent.een door schade wijzer geworden dsb-slachtoffer :!: :oops:

Silesto
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 dec 2007 17:08

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door Silesto »

Hallo,

Wat altijd goed werkt is bij vrienden of kennissen vragen bij welk intermediair of adviseur zij de hypotheek hebben afgesloten. met name de service van het advieskantoor, nadat de hypotheek is gesloten lijkt mij van belang. Rente vergelijken kunnen we ook via internet.
Ik ben destijds via een vriend terechtgekomen bij een financieel adviseur waar ik nu al jaren tevreden over ben en zeker ook iedereen heen zou sturen.
Zij maken overigens nergens reclame of stuntacties, want dat zijn kosten die wij met zijn alleen weer betalen.

Goede tip: Vraag de adviseur altijd naar zijn opleidingsniveau.
Er zijn duidelijk verschillen.
De meeste zijn Erkend Hypotheekadviseur.
Een hogere vakopleiding is Hypothecair Planner (LHP) of Financieel Planner (FFP).
Deze adviseurs zijn vaak serieuzer met hun vak bezig en eerlijker in de advisering.

mvg,

een tevreden eigen woning bezitter

Gesloten