LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flexxvermogensplan -> KEW van box 3 naar box 1

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Sjaak14
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2013 19:36

Flexxvermogensplan -> KEW van box 3 naar box 1

Ongelezen bericht door Sjaak14 »

Van de Goudse heb ik een brief gekregen dat ik tot 1 maart de tijd heb om mijn polis om te zetten naar een zogenaamde KEW, zodat de waarde van de polis wordt overgehevelt naar box 1, omdat dit financieel gunstiger zou kunnen uitpakken. Mijn adviseur/tussenpersoon is faillet dus ik stel de vraag maar hier.

In 10 jaar tijd is er voor mijn partner en ik een fiscale waarde van € 4700-, per persoon opgebouwd. Dit is nog minder dan wat ik aan premies heb betaald. :)

Is het wel verstandig om de polis om te laten zetten ? Gezien de huidige vrijstelling van € 21000 in box 3 verwacht ik met dit tempo pas na 20 jaar de vrijstellingsgrens overschreden zal zijn.

Ik zou graag willen weten wat de nadelen zijn van een KEW t.o.v een losstaande kapitaal verzekering in box 3. Stel ik verkoop mijn huis binnen 10 jaar en ga huren, ben ik dan inderdaad veel beter af met een losstaande kapitaal verzekering in box 3, dan een KEW in box 1?

stofzuigertje

Re: Flexxvermogensplan -> KEW van box 3 naar box 1

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vermoed dat je betaalde voor opbouw vermogen en overlijdensrisico....

En als je die bedragen zou splitsen is er vermoedelijk wel opbouw vermogen geweest.

Dus kijk eens naar de onderliggende bedragen of je elders niet goedkoper kunt verzekeren...
En dat beleggen, alleen in Box 1 belastingvrij en als er geen kosten aan zitten zou ik het doen.

Gesloten