LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassomoment Florius

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
bourgeois
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2010 17:37

Incassomoment Florius

Ongelezen bericht door bourgeois »

Hallo,

Ik heb in 2010 een spaarhypotheek afgesloten bij ASR (spaardeel en aflossingsvrij deel). Tussen 2010 en 2017 is de spaarverzekering bij ASR gebleven (ik betaal netjes maandelijks premie) maar het leningdeel via NIBC Direct bij Florius uitgekomen. ASR en NIBC Direct incaseerden altijd netjes op de eerste werkdag van de maand. Florius echter op de laatste werkdag van de maand voorafgaand.

Dat laatste stoort mij nog altijd mateloos, en Florius geeft geen medewerking. Ik wil gewoon dat Florius de eerste werkdag van de maand handhaaft. Immers bij het overnemen van de portefeuille van NIBC kan Florius de polisvoorwaarden niet wijzigen. Florius vindt van wel.

Nu vraag ik me af: wie heeft hier nu gelijk? Is het incassomoment geen onderdeel van de polisvoorwaarden?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Incassomoment Florius

Ongelezen bericht door sylvesterb »

bourgeois schreef: Nu vraag ik me af: wie heeft hier nu gelijk? Is het incassomoment geen onderdeel van de polisvoorwaarden?
Dat kunt u toch simpel vaststellen door de polisvoorwaarden te lezen? Als het er niet in staat is het geen onderdeel. Maar waarom moeilijk doen over 1 dag verschil (uitgezonderd waarbij de laatste dag van de maandag op een vrijdag valt).

NeoDutchio
Berichten: 12328
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Incassomoment Florius

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik denk niet dat Florius voor 1 klant de procedures gaan aanpassen. U moet betalen en op welke dag van de maand is eigenlijk niet relevant.

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incassomoment Florius

Ongelezen bericht door Moneyman »

bourgeois schreef:Hallo,

Ik heb in 2010 een spaarhypotheek afgesloten bij ASR (spaardeel en aflossingsvrij deel). Tussen 2010 en 2017 is de spaarverzekering bij ASR gebleven (ik betaal netjes maandelijks premie) maar het leningdeel via NIBC Direct bij Florius uitgekomen. ASR en NIBC Direct incaseerden altijd netjes op de eerste werkdag van de maand. Florius echter op de laatste werkdag van de maand voorafgaand.

Dat laatste stoort mij nog altijd mateloos, en Florius geeft geen medewerking. Ik wil gewoon dat Florius de eerste werkdag van de maand handhaaft. Immers bij het overnemen van de portefeuille van NIBC kan Florius de polisvoorwaarden niet wijzigen. Florius vindt van wel.

Nu vraag ik me af: wie heeft hier nu gelijk? Is het incassomoment geen onderdeel van de polisvoorwaarden?
Waarom stoort je dat mateloos? Klinkt alsof er veel meer achter zit dan dit enkele feit, want dat mag normaal gesproken toch geen reden voor een dergelijke irritatie zijn.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Incassomoment Florius

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Dit klinkt inderdaad wat overdreven. Welke gevolgen heeft dit voor u? Lijdt u schade?

Gesloten