LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek ING opbergen

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Hypotheek ING opbergen

Ongelezen bericht door e-chec »

Beste ING,

Sinds 1 oktober ben ik voor mijn hypotheek overgestapt naar ING. Deze week werd er bij mij een grote, oranje ING-map thuisbezorgd. De map is al voorzien van 9 tabbladen. In de toekomst kan ik daar al mijn correspondentie in kwijt. Ontzettend handig!

Bij de map zit een envelop met een brief. In die brief staan alle gegevens van mijn hypotheek op een rij. Hoogte hypotheek, looptijd, periode rente vast, rentepercentage, enz., enz. Bij uitstek dus een brief om in je nieuwe, oranje ING-map op te bergen.

Maar dan blijkt dat je uitsluitend alles in de oranje ING-map kunt opbergen als de op te bergen papieren zijn voorzien van maar liefst 4 perforaties. Voor 2 perforaties heb ik een apparaat, maar voor 4, nee, dat heb ik niet, net als waarschijnlijk het overgrote deel van de Nederlanders.

Er schiet mij gelijk een idee te binnen. ING, u kunt het leven voor uw nieuwe hypotheekklanten nog fijner maken. Vergroot daartoe de geste van een uitstekende, oranje ING-map, voorzien van veel tabbladen, met een eenvoudige perforator voor 4 gaten. De waardering van uw klanten zal heel groot zijn.

Mocht echter de uitgave daarvoor in deze barre tijden te groot zijn, dan is er toch nog een klein teken te bedenken, waarmee u uw goede wil toont. Zorg er in dat geval voor dat uw correspondentie steevast van de 4 benodigde gaten is voorzien.

Met vriendelijke groet,

e-chec

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Hypotheek ING opbergen

Ongelezen bericht door CB »

Wellicht een idee om dit verzoek naar de ING te sturen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Hypotheek ING opbergen

Ongelezen bericht door eleven »

Tip

Plaats de inlegmappen in een gewone klapper en het is opgelost.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hypotheek ING opbergen

Ongelezen bericht door angel1978 »

nog een andere tip: bijna elk perforatieapparaat heeft ook de mogelijkheid om 4 perforatiegaatjes te maken op de juiste plekken middels een schuifje. Hoe? RTFM...

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hypotheek ING opbergen

Ongelezen bericht door witte angora »

De Rabo biedt in ieder geval de rekeningafschriften aan mét 4 perforaties. Misschien een reden om over te stappen?

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Hypotheek ING opbergen

Ongelezen bericht door e-chec »

Leuk, al die reacties. Ik stel ze zeer op prijs en zal ook graag op elke reactie ingaan, tenzij het er teveel worden.

CB -Naar de ING sturen zou inderdaad kunnen. Maar ik ben er van overtuigd dat de ING dit bericht wel zal lezen. Ik zie op dit forum het profiel van het Ingwebcareteam. Het laatste bezoek is van zondag 20 okt 2013 11:36. Dus zelfs actief in het weekend.

En het onderschrift luidt: Het ING Webcare Team reageert op internet op vragen, klachten en problemen. Wij kunnen niet overal op reageren maar wij proberen zoveel mogelijk te lezen en actie te ondernemen.

eleven - Als ik de inlegmappen verplaats naar een andere klapper gebruik ik de ING map niet. Ik vind dat ik dat niet kan maken.

angel1978 – Alle mogelijkheden van de 2 – gats perforator benutten. Dat is inderdaad een mogelijkheid. Maar is het niet veel eleganter als ING dan zelf maar gaatjes aanbrengt in haar hypotheekcorrespondentie? Dus meedenkt met de klant? Ik vind van wel.

witte angora –Mijn schoonzoon werkt bij de Rabobank. Hij had me kunnen waarschuwen. Maar nu, binnen een maand, de hypotheek bij de ING al opzeggen omdat ik er geen gat in zie ? Nee, dat gaat me echt te ver.


Ik zie uit naar aanvullende suggesties.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Hypotheek ING opbergen

Ongelezen bericht door eleven »

witte angora schreef:De Rabo biedt in ieder geval de rekeningafschriften aan mét 4 perforaties. Misschien een reden om over te stappen?
Ja, een goede reden, als je pas een hypotheek hebt afgesloten! :lol:
eleven - Als ik de inlegmappen verplaats naar een andere klapper gebruik ik de ING map niet. Ik vind dat ik dat niet kan maken.
Daar heb je ook weer gelijk.
Ik zou nooit in een blanco klapper papieren van een bank doen. :lol:

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Hypotheek ING opbergen

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Er wordt wel om deze suggestie gelachen, maar ik vind 'm zo gek nog niet.
Betekent gewoon dat ING niet zo goed nadenkt over hetgeen ze doen.
En als intermediair wist ik dat natuurlijk al, vooral gezien de enorme hoeveelheid post
(portokosten), maar ook , mail waar ik mee opgezadeld word. Nergens voor nodig.
Laatst gewijzigd door een vraag, een antwoord op 22 okt 2013 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hypotheek ING opbergen

Ongelezen bericht door sjohie »

De apparaten waarmee ze volautomatisch die post de deur uit doen, kosten tonnen, en kunnen ze niet zo even aanpassen of vervangen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hypotheek ING opbergen

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, maar de mappen kunnen ze wel vervangen. Gewoon de oude voorraad bij de kringloop inleveren, geeft ze nog het blije gevoel dat ze aan liefdadigheid doen (alhoewel de kringloop er natuurlijk ook niks mee kan) en vervolgens mappen maken met 2 ringen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hypotheek ING opbergen

Ongelezen bericht door angel1978 »

e-chec schreef:Leuk, al die reacties. Ik stel ze zeer op prijs en zal ook graag op elke reactie ingaan, tenzij het er teveel worden.

CB -Naar de ING sturen zou inderdaad kunnen. Maar ik ben er van overtuigd dat de ING dit bericht wel zal lezen. Ik zie op dit forum het profiel van het Ingwebcareteam. Het laatste bezoek is van zondag 20 okt 2013 11:36. Dus zelfs actief in het weekend.

En het onderschrift luidt: Het ING Webcare Team reageert op internet op vragen, klachten en problemen. Wij kunnen niet overal op reageren maar wij proberen zoveel mogelijk te lezen en actie te ondernemen.

eleven - Als ik de inlegmappen verplaats naar een andere klapper gebruik ik de ING map niet. Ik vind dat ik dat niet kan maken.

angel1978 – Alle mogelijkheden van de 2 – gats perforator benutten. Dat is inderdaad een mogelijkheid. Maar is het niet veel eleganter als ING dan zelf maar gaatjes aanbrengt in haar hypotheekcorrespondentie? Dus meedenkt met de klant? Ik vind van wel.

witte angora –Mijn schoonzoon werkt bij de Rabobank. Hij had me kunnen waarschuwen. Maar nu, binnen een maand, de hypotheek bij de ING al opzeggen omdat ik er geen gat in zie ? Nee, dat gaat me echt te ver.


Ik zie uit naar aanvullende suggesties.
mmm hiermee wordt het een klaagtopic en heeft het niets met juridisch / financieel te maken. Gevalletje kletscorner dus. Zonde van de tijd / energie.

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Hypotheek ING opbergen

Ongelezen bericht door e-chec »

Hallo een vraag een antwoord, sjohie en witte angora. Ik beantwoord jullie reacties in dit geval gezamenlijk omdat ze in elkaars verlengde liggen.

Ik heb veel plezier met jullie berichten. Allereerst omdat er blijkbaar veel gelachen wordt. Dat gebeurt niet al te vaak op dit forum en dat was ook zeker mijn doel. Maar het doet mij vooral goed dat de kern van mijn verhaal helder is overgekomen.

Daarom, nu even serieus. De post, die ik kreeg, was geen massapost, die zonder naam aan honderdduizenden klanten of niet klanten wordt gestuurd. Nee, het betrof post die heel persoonlijk op mij was gericht en die gegevens bevatte, die op het contract tussen ING en mij sloeg. De post was meegestuurd met de mooie, oranje ING-map en het was ongetwijfeld de bedoeling van de ING dat die post in die map zou komen.

Dus een vraag, een antwoord, ja, daar is inderdaad niet goed over nagedacht. Dat is het immense probleem dat dag in dag uit groeit, het persoonlijke in de contacten tussen burgers en de steeds kolossalere bedrijven verdwijnt meer en meer. Er worden prima producten bedacht en gedistribueerd, maar men vergeet een medewerker te benoemen die als klant zo’n product ontvangt en daar zijn ervaringen over terug meldt. Anders gezegd, men vergeet op de stoel van de klant te gaan zitten en terug te kijken naar het bedrijf.

Dan sjohie. De opmerking over massapost was mede gericht op uw reactie. Het gaat hier om een aan mij persoonlijk gerichte brief, die in die map moet komen. Die brief krijgt bij het opstellen veel aandacht en die aandacht zou nog moeten worden verlengd door de brief van gaten te voorzien.

Met de opmerking van witte angora ben ik het helemaal eens. Die ING-klapper is geen product dat dagelijks uit de kast wordt gehaald en weer teruggezet. Daarvoor zou een heel degelijke opslag met vier gaten effectief en nuttig kunnen zijn. Voor deze toepassing zijn twee perforaties inderdaad afdoende.

Terwijl ik deze reactie schrijf wordt het bericht van angel1978 toegevoegd. Die denkt er weer heel anders over. Interessant.

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Hypotheek ING opbergen

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

angel1978 schreef:
e-chec schreef:Leuk, al die reacties. Ik stel ze zeer op prijs en zal ook graag op elke reactie ingaan, tenzij het er teveel worden.

CB -Naar de ING sturen zou inderdaad kunnen. Maar ik ben er van overtuigd dat de ING dit bericht wel zal lezen. Ik zie op dit forum het profiel van het Ingwebcareteam. Het laatste bezoek is van zondag 20 okt 2013 11:36. Dus zelfs actief in het weekend.

En het onderschrift luidt: Het ING Webcare Team reageert op internet op vragen, klachten en problemen. Wij kunnen niet overal op reageren maar wij proberen zoveel mogelijk te lezen en actie te ondernemen.

eleven - Als ik de inlegmappen verplaats naar een andere klapper gebruik ik de ING map niet. Ik vind dat ik dat niet kan maken.

angel1978 – Alle mogelijkheden van de 2 – gats perforator benutten. Dat is inderdaad een mogelijkheid. Maar is het niet veel eleganter als ING dan zelf maar gaatjes aanbrengt in haar hypotheekcorrespondentie? Dus meedenkt met de klant? Ik vind van wel.

witte angora –Mijn schoonzoon werkt bij de Rabobank. Hij had me kunnen waarschuwen. Maar nu, binnen een maand, de hypotheek bij de ING al opzeggen omdat ik er geen gat in zie ? Nee, dat gaat me echt te ver.


Ik zie uit naar aanvullende suggesties.
mmm hiermee wordt het een klaagtopic en heeft het niets met juridisch / financieel te maken. Gevalletje kletscorner dus. Zonde van de tijd / energie.
Het leukste vind ik dan nog dat jij er toch energie in steekt.
Ik vind het topic best wel waardevol, ik ervaar dat ING enorm veel geld verspilt door ons postbedrijf fiks te ondersteunen, een maandelijkse ergernis voor mij. Ik hoor het ook van mijn klanten, ze informeren erg uitgebreid, maar wel in verschillende enveloppen, die binnen een week in je brievenbus vallen.
Nu komt iemand iets dergelijks op de proppen, moment van bezinning voor ING dus.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hypotheek ING opbergen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het leukste vind ik dan nog dat jij er toch energie in steekt.
Ik steek / stak tijd in de 1e initiële vraag ( die een echte vraag leek te zijn ). Als het echter een zeurtopic blijkt te worden, dan haak ik af.

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Hypotheek ING opbergen

Ongelezen bericht door e-chec »

Jammer dat u afhaakt, angel1978. Ieders bijdrage wordt met belangstelling gelezen. Ieders mening wordt gerespecteerd en geaccepteerd. Ook de uwe.

Alle overige reacties en meningen blijven van harte welkom.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Hypotheek ING opbergen

Ongelezen bericht door CB »

Ze zijn te koop net als de 2 gaats.

http://www.tonerencartridge.nl/perforat ... 3godUGEAsA

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hypotheek ING opbergen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als je een huis kunt kopen kan een 4-gats perforator er toch ook wel van af?

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Hypotheek ING opbergen

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Om maar even weer constructief mee te denken: wat denk je er van om de A4 documenten te vouwen, zodat de perforatiegaten over elkaar vallen en vervolgens op deze wijze op te bergen.
Op deze wijze kun je 2 documenttypes overzichtelijk onder elkaar opbergen!

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Hypotheek ING opbergen

Ongelezen bericht door e-chec »

Ik ben dit topic maandag gestart omdat ik mij ergerde aan het niet klantgericht denken van de ING. U kunt het geloven of niet, maar het aantal en de inhoud van de reacties heeft mij verrast. Hoewel ik wel lezers aanmoedigde om te reageren had ik er niet zoveel verwacht.

Maar het onderwerp is wat mij betreft nu wel voldoende uitgediept en daarom wil ik mijn reacties op berichten van lezers afronden.

CB Ik heb tot zojuist helemaal niet gezocht naar de prijs van een 4 gaats perforator. Ik schatte die gevoelsmatig in op enkele tientallen Euro’s. Nu zie ik op Beslist.nl dat er wel enkele honderden exemplaren worden aangeboden, variërend in prijs van 5 tot 400 Euro. Maar daar ging het mij niet om. Ik zal dat in de volgende reactie toelichten.

GJvdZ Natuurlijk kan ik zelf een 4 gaats perforator kopen. Ik zal u uitleggen waarom ik dat niet doe.

Ik had voor de hypotheek bij ING een hypotheek bij Argenta. De correspondentie daarover kwam jaarlijks van Stater, een organisatie die voor het Belgische Argenta zaken in Nederland verzorgt. De 3 of 4 A4-tjes met de jaarrente kon ik gebruiken voor de belastingaangifte. Daarna borg ik de papieren op in een hangmap in een ladekast.

De prachtige, oranje ING map, voorzien van 9 tabbladen, is een bedrijfsreclame van ING. Zo’n map is best bruikbaar, maar je moet er dan als bedrijf wel voor zorgen dat aan alle voorwaarden voor plezierig gebruik is voldaan. De map wordt door ING bij vele duizenden ingekocht en kost dan 1 of 2 Euro per stuk.

Wil ik die map nu echt gaan gebruiken dan moet ik voor 3 of 4 A-viertjes per jaar of een 4 gaats perforator kopen, of jaarlijks gaan klooien met een 2 gaats perforator om na dat klooien te constateren dat de gaatjes toch weer niet op de goede afstand zitten. Als ING er echter zelf voor zorgt dat papieren, die de hypotheek betreffen, keurig van 4 gaatjes zijn voorzien, dan is aan alle voorwaarden voldaan en zou ik de map gemakkelijk gaan gebruiken.

Nu is dat niet het geval. De ING heeft een goed functionerende afdeling Hypotheek Uitrekenen en een perfect werkende afdeling Promotie, maar die afdelingen zijn niet op elkaar afgestemd. Ik krijg een map, maar om die te kunnen gebruiken moet ik een investering doen die een veelvoud is van de kosten van die map.

En is die dan ING map dan handiger dan een hangmap? Nu, ik ga niet de kosten maken en het uitproberen. De uitstekende, oranje ING map, voorzien van 9 tabbladen, verdwijnt binnenkort in de grijze container.

een vraag, een antwoord Een reactie op uw laatste bijdrage is in feite al opgenomen in het voorgaande bericht.

ING Gisteren heeft het ingwebcareteam dit forum bezocht en heeft gereageerd op een topic van mymobile bij het onderwerp Banken. Ik neem aan dat dit topic over Hypotheek ook gelezen is, maar dat is besloten om niet te reageren. Bij een vluchtige controle van de topics onder het onderwerp Hypotheek, waar ING in de titel staat, zag ik dat ING in tegenstelling tot de inhoud van het onderschrift bij het Profiel maar weinig reageert. Slechts in ca. 25 % van de gevallen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hypotheek ING opbergen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Is dit eigenlijk wel een serieus onderwerp, of zit TS zich gewoon te vervelen. Of kunnen we concluderen dat het gewoon veel te goed gaat in Nederland dat een GRATIS ordner met vier ringetjes onze problemen zijn?

Gesloten