LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek, maar salaris ander valuta

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
SMNG
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2016 16:16

Hypotheek, maar salaris ander valuta

Ongelezen bericht door SMNG »

Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem en vroeg me af of iemand mij kan helpen. Op dit moment ben ik opzoek naar een koopwoning en zou hierbij graag een hypotheek bij afsluiten. Alleen krijg ik betaald in een ander valuta dan euro. Mijn werkgever is gestationeerd in Engeland en betaald mij dan ook uit in Ponden. Ik ben verder een Nederlander met een NL paspoort en woon hier. Nu heb ik begrepen dat er een nieuwe wetgeving binnekort van start gaat waarin geldt dat er geen hypotheken meer afgesloten mogen worden met mensen die betaald krijgen in een ander valuta dan euros. Dit Is voor mij een groot probleem, aangezien mijn werkgever mij niet wil betalen in euros, maar alleen in ponden. Mijn vraag is weten jullie toevallig of deze wetgeving alleen van toepassing is op bepaalde banken en hoeverre dit vast staat? Bij welke hypotheker kan ik evt terrecht en mijn ponden wel accepteert? Weet iemand hier antwoors op.. Of mij wellicht meer informatie kan verstrekken? Ik heb op internet geZocht, maar hier staat niet veel op.. Heb tevens contact opgenomen met banken, die willen niet met mij in zee gaan. Hypotheker bemiddelaars zijn nog al vaagjes en weten het niet allemaal zeker.. Wie o wie kan mij een beetje vooruit helpen?? Alvast bedankt!!

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Hypotheek, maar salaris ander valuta

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Hypotheker bemiddelaars zijn nog al vaagjes en weten het niet allemaal zeker
Als je bij mij zou komen, zou ik zeggen, volgens mij kan het niet, dat kun je vaagjes noemen.
Misschien je huisbank hier in Nederland, of een Engelse bank in Nederland? Maar daar heb je zelf al aan gedacht denk ik zo?
Eigen middelen zullen zeker ingebracht moeten worden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hypotheek, maar salaris ander valuta

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zou zeggen, vraag je collega's wat zij doen of hebben gedaan!

Nederlandse banken zullen dit niet doen, tenzij je zelf ook veel kapitaal hebt. Een puur Britse bank zal het ook niet doen, omdat het onderpand (en jij...) aan de overkant van de plas is. Mogelijk dat je via (een private-banker van) een Nederlandse vestiging van een Britse bank nog iets gedaan kunt krijgen.

Of je kunt kijken of je bij je werkgever zelf geld zou kunnen lenen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hypotheek, maar salaris ander valuta

Ongelezen bericht door GJvdZ »

[off topic] Met een grote kans op een Brexit moet je misschien snel om de tafel met je werkgever om het salaris voortaan in Euro's uit te betalen. Als je ziet hoe de Pond nu al fluctueert (vooral naar beneden) bij geruchten belooft dat niet veel goed als ze over 2 weken voor een Brexit stemmen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hypotheek, maar salaris ander valuta

Ongelezen bericht door sjohie »

SMNG schreef:Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem en vroeg me af of iemand mij kan helpen. Op dit moment ben ik opzoek naar een koopwoning en zou hierbij graag een hypotheek bij afsluiten. Alleen krijg ik betaald in een ander valuta dan euro. Mijn werkgever is gestationeerd in Engeland en betaald mij dan ook uit in Ponden. Ik ben verder een Nederlander met een NL paspoort en woon hier. Nu heb ik begrepen dat er een nieuwe wetgeving binnekort van start gaat waarin geldt dat er geen hypotheken meer afgesloten mogen worden met mensen die betaald krijgen in een ander valuta dan euros. Dit Is voor mij een groot probleem, aangezien mijn werkgever mij niet wil betalen in euros, maar alleen in ponden. Mijn vraag is weten jullie toevallig of deze wetgeving alleen van toepassing is op bepaalde banken en hoeverre dit vast staat? Bij welke hypotheker kan ik evt terrecht en mijn ponden wel accepteert? Weet iemand hier antwoors op.. Of mij wellicht meer informatie kan verstrekken? Ik heb op internet geZocht, maar hier staat niet veel op.. Heb tevens contact opgenomen met banken, die willen niet met mij in zee gaan. Hypotheker bemiddelaars zijn nog al vaagjes en weten het niet allemaal zeker.. Wie o wie kan mij een beetje vooruit helpen?? Alvast bedankt!!
Wetgeving op dit vlak geldt doorgaans voor alle banken, of voor bepaalde producten. Als deze regelgeving er komt, zal elke bank zich er aan moeten houden. Ik denk trouwens dat je doelt op het Mortgage Credit Directive? De vertaling daarvan naar Nederlandse wetgeving is aan de gang, maar veel experts verwachten dat de tijd, geld en moeite die het hypotheekverstrekkers gaat kosten om systemen te bouwen die met vreemde valuta kunnen rekenen, en hoe ze bijvoorbeeld omgaan met forse valuta-fluctuaties binnen die MCD, ervoor zal zorgen dat ze hun vingers er niet aan gaan brandden voor zo'n relatief kleine groep potentiële klanten.

Verder lees ik hier http://www.bankinfo.nl/duitsland/hypotheek/, een aantal mitsen en maren over het afsluiten van een hypotheek bij een buitenlandse (Duitse) bank. Niet alles is relevant, want dat is nog altijd in euro's, maar bijvoorbeeld het feit dat buitenlandse hypotheekverstrekkers niet vallen onder de NHG, is wel een aandachtspunt.

SMNG
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2016 16:16

Re: Hypotheek, maar salaris ander valuta

Ongelezen bericht door SMNG »

kweenie schreef:Ik zou zeggen, vraag je collega's wat zij doen of hebben gedaan!

Nederlandse banken zullen dit niet doen, tenzij je zelf ook veel kapitaal hebt. Een puur Britse bank zal het ook niet doen, omdat het onderpand (en jij...) aan de overkant van de plas is. Mogelijk dat je via (een private-banker van) een Nederlandse vestiging van een Britse bank nog iets gedaan kunt krijgen.

Of je kunt kijken of je bij je werkgever zelf geld zou kunnen lenen.
Collegas gevraagd, de meeste hebben al een woning gekocht. De meest recente is van een halfjaar geleden en toen was die wetgeving er nog niet! Dus diegene heeft nergens last van gehad. Op dit moment zijn er geen verdere collegas die van plan zijn om binnekort een huis te kopen.
GJvdZ schreef:[off topic] Met een grote kans op een Brexit moet je misschien snel om de tafel met je werkgever om het salaris voortaan in Euro's uit te betalen. Als je ziet hoe de Pond nu al fluctueert (vooral naar beneden) bij geruchten belooft dat niet veel goed als ze over 2 weken voor een Brexit stemmen.
Helaas willen zij dit niet doen, mij uitbetalen in euros. :( zou wel veel oplossen..
sjohie schreef:
Wetgeving op dit vlak geldt doorgaans voor alle banken, of voor bepaalde producten. Als deze regelgeving er komt, zal elke bank zich er aan moeten houden. Ik denk trouwens dat je doelt op het Mortgage Credit Directive? De vertaling daarvan naar Nederlandse wetgeving is aan de gang, maar veel experts verwachten dat de tijd, geld en moeite die het hypotheekverstrekkers gaat kosten om systemen te bouwen die met vreemde valuta kunnen rekenen, en hoe ze bijvoorbeeld omgaan met forse valuta-fluctuaties binnen die MCD, ervoor zal zorgen dat ze hun vingers er niet aan gaan brandden voor zo'n relatief kleine groep potentiële klanten.

Verder lees ik hier http://www.bankinfo.nl/duitsland/hypotheek/, een aantal mitsen en maren over het afsluiten van een hypotheek bij een buitenlandse (Duitse) bank. Niet alles is relevant, want dat is nog altijd in euro's, maar bijvoorbeeld het feit dat buitenlandse hypotheekverstrekkers niet vallen onder de NHG, is wel een aandachtspunt.
Ik bedoel inderdaad de MCD wetgeving. Dan vraag ik me af of het mogelijk is dat de hypotheekverstrekkers samen werken met banken uit het buitenland (waar deze wetgeving niet geldt) mij toch een hypotheek kan verstrekken? Misschien wanneer de wet in dat ander land niet geldt, mij het geld wel kan lenen? Of gaat dat niet zo aangezien het toch wordt verstrekt in Nederland.. Of wellicht werken zij samen met Engelse banken die de pond accepteert.

Advies is welkom!!

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Hypotheek, maar salaris ander valuta

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik zou persoonlijk ook nog heel even de kat uit de boom kijken vanwege dat Brexit verhaal. Ik denk overigens wel dat Engeland er uiteindelijk juist sterker uitkomt als ze uit de EU stappen , maar op de korte termijn zal de Engelse pond naar verwachting nog verder zakken en dan wordt je hypotheek in Nederland wel erg duur.

En verder.... Waarom wil je werkgever je eigenlijk niet in euro's betalen ? Teveel risico met wisselkoersen misschien ? Wat als je nog een poging doet om het toch in euro's te laten uitbetalen , maar tegen de actuele wisselkoers ? Dan loopt de werkgever verder geen risico dat ie jou een vastgesteld loon in euro's moet betalen. Dat ijkt me niet heel veel extra gedoe .
Een hypotheekverstrekker kan dan jou wel die hypotheek verstrekken, misschien wordt het alleen niet zo'n hoge hypotheek (juist vanwege de onzekere fluctuaties in wisselkoers tussen het pond en de euro). Maar dat lijkt me alleen maar goed en ook ter bescherming van jou. Ik bedoel, je collega die een half jaar geleden succesvol een hypotheek heeft afgesloten, kan mogelijk problemen krijgen met het opbrengen van de hypotheek als de pond verder zakt (en hij dus minder euro's krijgt als loon als voorheen).

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hypotheek, maar salaris ander valuta

Ongelezen bericht door GJvdZ »

langste adem schreef: Ik denk overigens wel dat Engeland er uiteindelijk juist sterker uitkomt als ze uit de EU stappen ,
Op basis waarvan denk je dat? In de jaren 70 waren ze op sterven na dood. Hun huidige welvaart is gekomen tijdens het EU lidmaatschap. Wat hebben ze de wereld te bieden als ze geen onderdeel zijn van een groter geheel? Zo'n beetje alles wat ze exporteren kunnen we binnen de overige EU landen ook. Waarom zou je dan moeilijk gaan doen en het van buiten de EU halen?

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Hypotheek, maar salaris ander valuta

Ongelezen bericht door langste adem »

Misschien gewoon mijn onderbuikgevoel. Ik ben dan ook een euroscepticus. Tenminste, ik ben wel voor samenwerking met andere landen en dus niet tegen europa an sich, maar zoals de EU nu functioneert werkt het gewoon niet.

Ik snap het heel goed als de Britten zelf weer mogen uitmaken of ze mogen vissen in hun eigen wateren, dat ze zelf weer willen bepalen of en zoja hoeveel vluchtelingen ze opnemen etc etc . Uit de EU stappen zal ongetwijfeld even een nadelig effect hebben op de economie. Maar dat zal zich op den duur weer herstellen. De Britten hebben nog het geluk dat ze nooit aan de euro zijn begonnen. En doen Noorwegen en Zwitserland het nou zo heel slecht ??

Wegen de voordelen van een EU wel op tegen de nadelen die de EU met zich meebrengt ? Ik betwijfel het ten zeerste , met al die zwaar overbetaalde medewerkers die er niet zitten om "het volk te dienen" maar uit zelfverrijking. Verder de geld verkwisting met onzinprojecten. Neem nou dat peperdure circus met steeds weer die idiote verhuizing tussen Brussel en Straatsburg, miljarden die naar Griekenland gegaan zijn (want anders zouden we een heel groot probleem hebben ????) enz enz. En in plaats van van de fouten te leren blijft de EU-trein maar doordenderen richting afgrond.
Nou weer een associatieverdrag met Oekraine, Nou, dat zal ons welvaart brengen !.

Maar ik dwaal een beetje af van het topic :)

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Hypotheek, maar salaris ander valuta

Ongelezen bericht door SJZ »

dat ze zelf weer willen bepalen of en zoja hoeveel vluchtelingen ze opnemen etc
Onzin, de verplichtingen jegens vluchtelingen bestaan er omdat het VK ook het vluchtelingenverdrag ondertekend heeft, al tientallen jaren vóórdat ze EU-lid werden.
Neem nou dat peperdure circus met steeds weer die idiote verhuizing tussen Brussel en Straatsburg
Idioot is het wel, maar dat kost 120 miljoen per jaar. Dus ongeveer 2 cent per EU-burger in de maand. Voor het VK is dat peanuts, geen reden om uit de EU te stappen of erin te blijven.
miljarden die naar Griekenland gegaan zijn
Volgens mij heeft het VK daar nu al weinig mee te maken, dat is een probleem van alleen de eurozone waar het VK niet bijhoort.


En ik zou maar geen vergelijking met Noorwegen maken. Dat is een oliestaat met 5 miljoen inwoners. Wel of geen EU-lid, Noorwegen loopt binnen op olie en wordt daar schatrijk van.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Hypotheek, maar salaris ander valuta

Ongelezen bericht door langste adem »

SJZ schreef:
dat ze zelf weer willen bepalen of en zoja hoeveel vluchtelingen ze opnemen etc
Onzin, de verplichtingen jegens vluchtelingen bestaan er omdat het VK ook het vluchtelingenverdrag ondertekend heeft, al tientallen jaren vóórdat ze EU-lid werden.

Dat zou kunnen, maar verdragen kunnen ook bijgesteld of opgezegd worden als daartoe aanleiding is. Maar dat kan met een EU lidmaatschap niet meer als het gewoon wordt opgelegd door Brussel,
Neem nou dat peperdure circus met steeds weer die idiote verhuizing tussen Brussel en Straatsburg
Idioot is het wel, maar dat kost 120 miljoen per jaar. Dus ongeveer 2 cent per EU-burger in de maand. Voor het VK is dat peanuts, geen reden om uit de EU te stappen of erin te blijven.

Die 120 miljoen is nog een voorzichtige schatting, daarbij komen ook nog de reiskosten van alle ambtenaren. En ook al is het maar 2 cent per EU-burger, het blijft weggegooid geld dat beter voor nuttige zaken gebruikt zou kunnen worden die wel in het belang zijn van het Engelse volk.
miljarden die naar Griekenland gegaan zijn
Volgens mij heeft het VK daar nu al weinig mee te maken, dat is een probleem van alleen de eurozone waar het VK niet bijhoort.

Maar het VK is wel lid van de EU en betaalt dus ook indirect mee aan de verkwisting van de EU. Griekenland was maar een voorbeeld. Wat te denken van de deal met Turkije, het associatieverdrag met Oekraine . Van de week las ik weer in de krant over een plan om miljarden over te maken naar Africa, om ervoor te zorgen dat er minder vluchtelingen van daar naar de EU komen.
Ik snap dat gewoon niet. Als de EU nu al niet de problemen binnen de huidige grenzen aankan, waarom dan dit alles ?


En ik zou maar geen vergelijking met Noorwegen maken. Dat is een oliestaat met 5 miljoen inwoners. Wel of geen EU-lid, Noorwegen loopt binnen op olie en wordt daar schatrijk van.
Dus Noorwegen zou volgens ook met een EU-lidmaatschap nog steeds zo schatrijk worden ?
Ik denk dat het alleen de armere landen zijn die toe willen treden baat hebben van het EU-lidmaatschap vanwege de EU-steun die ze dan ontvangen. Maar dat geld komt natuurlijk wel ergens vandaan
,

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Hypotheek, maar salaris ander valuta

Ongelezen bericht door SJZ »

Code: Selecteer alles

Onzin, de verplichtingen jegens vluchtelingen bestaan er omdat het VK ook het vluchtelingenverdrag ondertekend heeft, al tientallen jaren vóórdat ze EU-lid werden.

Dat zou kunnen, maar verdragen kunnen ook bijgesteld of opgezegd worden als daartoe aanleiding is. Maar dat kan met een EU lidmaatschap niet meer als het gewoon wordt opgelegd door Brussel, 
Het VN-vluchtelingenverdrag is door het VK zelf ondertekend, kunnen ze ook opzeggen als ze willen.
"Brussel" heeft daar niets over te zeggen. Landen sluiten zelf internationale verdragen.
(En ik durf te beweren: ook NA een Brext gaan ze dit verdrag niet opzeggen.)
Dus Noorwegen zou volgens ook met een EU-lidmaatschap nog steeds zo schatrijk worden ?
Zeker weten!

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Hypotheek, maar salaris ander valuta

Ongelezen bericht door langste adem »

Het VN-vluchtelingenverdrag is door het VK zelf ondertekend, kunnen ze ook opzeggen als ze willen.
"Brussel" heeft daar niets over te zeggen. Landen sluiten zelf internationale verdragen.
(En ik durf te beweren: ook NA een Brext gaan ze dit verdrag niet opzeggen.)
Maar wat heeft Engeland (en wij ook trouwens) nog zelf te zeggen als de EU verplichte quota oplegt aan de lidstaten ?
Zeker weten!
Toch wel in veel mindere mate denk ik ? Op wikipedia lees ik de volgene argumenten van Noorwegen tegen toetreding :
- Toetreding zou betekenen dat Noorwegen veel soevereiniteit zou moeten afstaan aan de EU.
- De EU zou niet democratisch genoeg zijn. De leden van de Europese Commissie bijvoorbeeld worden niet rechtstreeks verkozen door de bevolking of het parlement.
- Noorwegen heeft ook een hoog BBP per inwoner (na Luxemburg het hoogste van de wereld), heeft niet zoveel landbouw en weinig onderontwikkelde gebieden. Hierdoor is de kans aanzienlijk dat Noorwegen meer aan de EU zal moeten afdragen dan het zal ontvangen.
-Noorwegen wil graag zijn controle over de vis-, olie- en gasreserves in zijn territoriale wateren behouden, die een aanzienlijk deel uit maken van de Noorse economie. Die voorraden zouden bij toetreding dan onder de bevoegdheid vallen van de Europese Commissie.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hypotheek, maar salaris ander valuta

Ongelezen bericht door GJvdZ »

langste adem schreef: Ik snap het heel goed als de Britten zelf weer mogen uitmaken of ze mogen vissen in hun eigen wateren,
Dit is nu uitgerekend een voorbeeld waarvoor de EU zo goed is. Zonder EU vangstbeperkingen waren de zee-en leeggevist. Geen enkel land met zee zou vrijwillige beperkingen hebben ingevoerd.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Hypotheek, maar salaris ander valuta

Ongelezen bericht door langste adem »

GJvdZ schreef:Dit is nu uitgerekend een voorbeeld waarvoor de EU zo goed is. Zonder EU vangstbeperkingen waren de zee-en leeggevist. Geen enkel land met zee zou vrijwillige beperkingen hebben ingevoerd.
Daar heb je deels wel gelijk in, Maar het blijft natuurlijk wrang voor de Engelsen als zij niet meer mogen vissen met hun kottertjes in hun eigen wateren als grote schepen (zeg maar gerust varende visfabrieken) uit het buitenland dat weer wel mogen met goedkeuring van die EU.
Hetzelfde zie je met het verbod op plofkippen wat op zich een goede zaak is voor het dierenwelzijn . Maar als er vervolgens met medewerking van de EU tonnen en tonnen aan plofkip wordt ingevoerd vanuit de Oekraine gaat er toch wel iets mis lijkt me.

Maar goed, ik zou er nog lang over kunnen discussieren maar het is niet erg netjes om dit topic daarvoor te kapen wat uiteindelijk ging over hypotheken. Mijn welgemeende excuus daarvoor SMNG !

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Hypotheek, maar salaris ander valuta

Ongelezen bericht door SJZ »

Code: Selecteer alles

De EU zou niet democratisch genoeg zijn. De leden van de Europese Commissie bijvoorbeeld worden niet rechtstreeks verkozen door de bevolking of het parlement.
Dat argument hoor ik in Nederland ook vaak. Zit wat in, maar kiezen wij rechtstreeks de premier, de ministers en de staatssecretarissen? Ik denk zelfs: dat gebeurt in geen enkel land.

Wordt in de praktijk nog knap ingewikkeld als je voor elke functie een verkiezing wilt organiseren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hypotheek, maar salaris ander valuta

Ongelezen bericht door sjohie »

SJZ schreef:

Code: Selecteer alles

De EU zou niet democratisch genoeg zijn. De leden van de Europese Commissie bijvoorbeeld worden niet rechtstreeks verkozen door de bevolking of het parlement.
Dat argument hoor ik in Nederland ook vaak. Zit wat in, maar kiezen wij rechtstreeks de premier, de ministers en de staatssecretarissen? Ik denk zelfs: dat gebeurt in geen enkel land.

Wordt in de praktijk nog knap ingewikkeld als je voor elke functie een verkiezing wilt organiseren.
Als je bijvoorbeeld kijkt hoeveel mensen als lemmingen blind in de woekerpolissen zijn gestapt, of hoe een op papier klip en klaar referendum over het associatieverdrag met de Oekraïne finaal uit de bocht vliegt, ben ik van mening dat de gemiddelde burger helemaal niet gekwalificeerd is om al dat soort benoemingen te beoordelen, en dus elke keer met een verkiezing een gefundeerde keuze te maken. Dan ben ik bang voor wat in Griekenland al sinds het kolonelsregime aan de gang is, men kiest diegene met de mooiste beloften, niet de realist. En voor je het weet krijg je wat Pasok & co jaren deed, belangengroepen paaien met douceurtjes (zo komen sommige beroepsgroepen daar aan die fantastisch lage pensioenleeftijd). Ik krijg al buikpijn als ik denk wat er gebeurd als dat bij EU verkiezingen er in sluipt in zeg de oost-Europese lidstaten, brr.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Hypotheek, maar salaris ander valuta

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik wilder er over ophouden maar ik kan het weer niet nalaten om hierop te reageren...

Wat het natuurlijk ook ingewikkeld maakt in de EU zijn de grote verschillen in culturen en inzichten tussen alle deelnemende landen die je in een superstaat wil stoppen, Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken.
Maar ingewikkeld of niet, toch vind ik democratie een groot goed. Wat dat betreft is het referendum zoals in Engeland het ultieme middel van democratie. En wat mij betreft mogen er ook in de rest van de EU landen dergelijke referenda worden gehouden die dan ook bindend zijn.
Of je nu voor- of tegenstander bent van de EU. de mening van de meerderheid van de bevolking zou moeten tellen.
Als er geen goed draagvalk is voor de huidige EU , dan zal de zeepbel vroeg of laat toch wel klappen, en dan kun je maar beter ten halve keren dan ten hele dwalen.
Als je bijvoorbeeld kijkt hoeveel mensen als lemmingen blind in de woekerpolissen zijn gestapt, of hoe een op papier klip en klaar referendum over het associatieverdrag met de Oekraïne finaal uit de bocht vliegt, ben ik van mening dat de gemiddelde burger helemaal niet gekwalificeerd is om al dat soort benoemingen te beoordelen, en dus elke keer met een verkiezing een gefundeerde keuze te maken.
Maar als ik iedere keer weer absurde berichten over de EU lees, lijkt het mij dat juist de EU nogal incompetent gebleken is. Kan weleens gebeuren, maar laten ze dan eerst de EU maar eerst eens reorganiseren in plaats van steeds maar door te denderen op dezelfde manier , en steeds maar weer koste wat het kost willen uitbreiden.
Het komt bij over dat het juist de EU is die ons allemaal als lemmingen in een megawoekerpolis willen laten stappen , De gemiddelde burger is toch niet capabel om het allemaal te begrijpen.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Hypotheek, maar salaris ander valuta

Ongelezen bericht door arvandongen »

SMNG schreef:Hallo iedereen,
(...) Mijn werkgever is gestationeerd in Engeland en betaald mij dan ook uit in Ponden. Ik ben verder een Nederlander met een NL paspoort en woon hier. Nu heb ik begrepen dat er een nieuwe wetgeving binnekort van start gaat waarin geldt dat er geen hypotheken meer afgesloten mogen worden met mensen die betaald krijgen in een ander valuta dan euros. (...) Bij welke hypotheker kan ik evt terrecht en mijn ponden wel accepteert? !
Misschien een UK-bank zoeken die in NL actief is. Bijv Lloyds? Of deze investeerder? http://fd.nl/ondernemen/1116266/britse- ... erstrekken Bij een UK bank in NL heb je nog de meeste kans, want die ontvangen graag ponden.

Je kan ook een UK-bank zoeken in de UK, maar die de mogelijkheid biedt om leningen tegen onderpand op "the continent" te verstrekken. Na de aanschaf van je huis heb je vervolgens niets meer met koersrisico te maken. De lening in GBP, de rente/aflossing in GBP en het salaris in GBP.

Een beetje exotisch: Je kan een crowdfunding project opstarten en daarmee je huis betalen. Je betaalt rente en aflossing terug aan de crowd die jou en jouw carriere vertrouwen.

Je kan ook een BV opstarten die aan jou salaris uitbetaald in Euro's. De inkomsten van de BV zijn in Ponden. Misschien krijg je dan weer geen hypotheek omdat je dan een ondernemer zou zijn.....

Anders wordt het flink sparen of huren. Succes!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Hypotheek, maar salaris ander valuta

Ongelezen bericht door SJZ »

Code: Selecteer alles

Het komt bij over dat het juist de EU is die ons allemaal als lemmingen in een megawoekerpolis willen laten stappen 
Het wordt steeds gekker. Er zij in Nederland veel woekerpolissen verkocht, maar de EU heeft daar helemaal niks mee te maken.
De EU bedacht ze niet, verkocht ze niet en drong ze ons niet op. Integendeel: het zijn juist eigenlijk allemaal puur Nederlandse instellingen die ze bedacht hebben.

Gesloten