LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING schiet niet op

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Katherine
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2009 19:24

ING schiet niet op

Ongelezen bericht door Katherine »

Wij gaan ons huis aan de achterkant uitbreiden. Hiervoor hebben wij een offerte van een aannemer die graag wil beginnen, we hebben een taxatie met de waarde na verbouwing en we willen dus graag aan de slag, om nog deze zomer van onze nieuwe ruimte te kunnen gaan genieten.

Nu loopt onze huidige hypotheek bij de Postbank, dat is tegenwoordig de ING. Voor de verbouwing hebben we een extra stuk hypotheek nodig en dus hebben we de ING gevraagd om voor ons een offerte op te stellen. Na aanleiding van dat verzoek hebben we een aantal berekeningen ontvangen met verschillende rentevaste perioden. We hebben besloten te kiezen voor een rentevaste periode van 5 jaar en hebben een offerte aangevraagd. Die zouden wij 3 weken geleden ontvangen, maar die is er nog steeds niet. Wanneer we bellen met de ING krijgen we te horen dat er een achterstand is op de afdeling hypotheken en wordt de offerte ons binnen een paar dagen toegezegd, maar steeds weer komt er geen offerte.

Door al dat wachten lopen we een behoorlijke vertraging op en is het waarschijnlijk niet meer mogelijk om alles voor de bouwvak te realiseren. Wanneer de ING al zo lang doet over het opstellen van een offerte, zullen ze wel jaren nodig hebben voor de daadwerkelijk aanvraag rond is. Maar een andere hypotheekverstrekker lijkt ook geen optie te zijn. Omdat we voor onze oude hypotheek een relatief lage rente betalen, is oversluiten niet voordelig.

We willen heel erg graag alles rond maken met de aannemer, keukenhandel enz. Hoe kunnen we zorgen dat de ING een beetje opschiet, zodat we weten waar we aan toe zijn en verder kunnen?

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: ING schiet niet op

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

ING heeft 3 problemen:
- de enige met euribor en heel veel mensen willen dat
- vrij scherpe tarieven door de kortingconstructies (inmiddels verhoogd, maar nog steeds)
- personeel wordt ontslagen wegens inkrimping

Toch heb ik mijn offertes vrij snel (binnen een week).

Dus: zit je adviseur achter de broek en als je een bankadviseur hebt, zoek een zelfstandige met hart voor zijn klant.

Katherine
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2009 19:24

Re: ING schiet niet op

Ongelezen bericht door Katherine »

Eindelijk hebben we gisteren de offerte ontvangen. Drie weken later dan was toegezegd, maar goed. Maar bij het doornemen viel ons al snel op dat er wel heel veel dingen niet kloppen. Met name de executiewaarden voor en na verbouwing kloppen niet (wijken 100.000 euro af van wat telefonisch was besproken). Er staat in dat ons een ander produkt is geadviseerd, maar dat wij zelf hebben besloten voor dit produkt te kiezen. Dat is niet waar, er is ons niets geadviseerd. De datum indiensttreding van mijn partner klopt niet (1-7-1994 ipv 1-9-1994). Er staat een bijzonder merkwaardig stuk in over annuleringskosten als de ING toch besluit de hyptheek niet te verstrekken (1% voor ons) en wanneer we het huis verkopen zijn we verplicht om een nieuwe hypotheek bij de ING af te sluiten.
Ik baal er zo enorm van. We beginnen echt haast te krijgen en nu moeten we morgen weer bellen en hebben we nog steeds geen offerte. Het liefst zou ik de hele hypotheek oversluiten naar een goede klantvriendelijke bank. Hiervoor zaten we bij de Rabo en daar hadden we nooit gedoe. Sinds we bij de Postbank zitten is er altijd wat. Alles duurt eindeloos, communiceren is vrijwel onmogelijk. Ik zou daar zelfs wel de veel hogere huidige rente voor op de koop toe nemen. Maar alle bijkomende kosten zijn gewoon ook niet op te brengen.
Is er nu echt niets wat we kunnen doen om een beetje beweging in de ING te krijgen?

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: ING schiet niet op

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

een goede adviseur, met dito kontakten bij ING.

trouwens: telefonisch doorgegeven? Datum indiensttreding staat niet in de offerte, executiewaarde hooguit als indicatie.

Anneleringskosten en boete bij verkoop staan in de voordeelhypotheek (waarbij je dus rentekorting hebt)

Tegenvraag: hoe communiceer jij in .... naam met ING?

Katherine
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2009 19:24

Re: ING schiet niet op

Ongelezen bericht door Katherine »

Dat is inderdaad lastig. Omdat het om een verhoging van een bestaande hypotheek gaat, wil de ING alles telefonisch doen en kan er geen adviseur bij ons thuiskomen. We zijn dus steeds afhankelijk van bellen naar de ING en dan vervolgens wachten tot we door de adviseur worden teruggebeld. Dan geven wij onze gegevens door en verwerkt de adviseur van de ING dat in een berekening/offerte. En die klopt nu dus niet. Bij de offerte zit een klantprofiel die we moeten ondertekenen en daarin staan wel alle gegevens van onze werkgevers, zoals de indiensttreding. Wij moeten verklaren dat deze juist zijn. En in de offerte staat twee keer de executiewaarde genoemd na verbouwing, 1x 100.000 euro te hoog en 1x 75.000 euro te hoog. In de offerte staat ook vermeld dat wanneer de executiewaarde anders is dan in de offerte, dit gevolgen zal hebben voor het rentepercentage en de eventuele toekenning. Inmiddels waren we er zelf achter dat de voorwaarden die we vreemd vonden componenten zijn van de voordeelhypotheek. Daar hebben we helemaal niet om gevraagd en daar zitten we ook niet op te wachten.
Een vraag, een antwoord, ik krijg een beetje het idee dat je je aangevallen voelt. Werk je bij de ING? Op dit moment zijn mijn broertje en een goede vriend van ons ook bezig met een hypotheek, bij de Rabo en bij de SNS. We kunnen dus heel goed zien hoe het ook anders kan. Zij hadden binnen een week een offerte, precies volgens hun wensen. Het is toch belachelijk dat we voor een kleine aanvullende hypotheek naar een adviseur zouden moeten om goed geholpen te worden?

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING schiet niet op

Ongelezen bericht door CB »

Katherine,

Waarom ga je niet langs bij een ING kantoor, daar zijn ze voor. Daar kun je ook een afspraak maken voor een persoonlijk adviesgesprek.

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: ING schiet niet op

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Briljant advies CB, ook veel succes gewenst bij de uitvoering daarvan.

Katherina, je hebt volkomen gelijk. Als intermediair en als klant ervaar ik, dat het momenteel een grote puinhoop is bij ING. Dat ligt niet aan de veelal goedwillende medewerkers, maar aan de overang ING?Postbank en de gelijktijdige krimp van het personeelsbestand. Maar als intermediair heb je wel een betere ingang om problemen op te lossen.

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: ING schiet niet op

Ongelezen bericht door Rense »

@Katherina

Waarom zou je NIET bij een adviseur langsgaan?

Ik begrijp niet dat je alles telefonisch blijft doen terwijl er vast een goed assurantiekantoor bij jou in de buurt zit.

Bel ze op, vraag of ze ING kunnen aanbieden en maak een afspraak voor een PERSOONLIJK gesprek.

Succes......

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: ING schiet niet op

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

We zijn het dus volkomen eens Rense, nu Katharine nog.
Maar goed, een 2e hypotheek via een zelfstandig advieskantoor kost geld natuurlijk.

Wat me opviel.
Sinds we bij de Postbank zitten is er altijd wat
Ik zit nog steeds in het ING circuit (in Leeuwarden) en ik ben tevreden over de snelle afhandeling. Bel of mail gewoon mijn eigen team, per omgaande reactie. Postbank was altijd een soort van ramp.
Een vraag, een antwoord, ik krijg een beetje het idee dat je je aangevallen voelt. Werk je bij de ING?
Als je goed hebt gelezen heb je gezien dat ik zelfstandig ben, geen ING'er ook en ook geen ambities in die richting. Wat ik me wel afvraag aan de hand van jouw posts, waarom je geen aktie onderneemt.
bij de Rabo en bij de SNS. We kunnen dus heel goed zien hoe het ook anders kan. Zij hadden binnen een week een offerte, precies volgens hun wensen.
Buiten het beperkte assortiment, de ondoorzichtige tarievenstructuur en de koppelverkoop is er niets mis met Rabo. SNS is ook een ramp, maar daar komen ze nog wel achter. Maar een offerte binnen een week, traag hoor. De meeste verstrekkers slagen er in binnen 24 uur een offerte te leveren, sommigen zelfs binnen 5 minuten! :lol:
ING 4 werkdagen trouwens (gaat nog per post)

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: ING schiet niet op

Ongelezen bericht door Rense »

@een vraag een antwoord

Een tweede hypotheek bij ING of een onderhandse opname bij ING kost ook geld, dus dat kan nooit de reden zijn om niet naar een tussenpersoon te gaan!

Verder helemaal eens met jou verhaal (alweer :) )

Succes.....

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING schiet niet op

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 24 Mei 2009 21:02 door een vraag, een antwoord


--------------------------------------------------------------------------------

Briljant advies CB, ook veel succes gewenst bij de uitvoering daarvan.
Heb ik zeer veel baat bij gehad. In eerste instantie heb ik het geprobeerd via een intermediair, maar dat ging voor geen meter. Toen ben ik zelf naar een kantoor gestapt en was het zo geregeld. Heb trouwens ook nog wat aan de provisie kunnen doen, omdat er geen intemediair bij betrokken was. Koste me nog maar de helft aan provisie. :lol: :roll: :wink:

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: ING schiet niet op

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Dat van die provisie geloof ik graag, maar een afspraak maken op kantoor voor een 2e hypotheek? :oops:

Vraag maar aan Katherine, die lukt het niet.
Verhaaltje van vorig jaar CB?

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: ING schiet niet op

Ongelezen bericht door Z4 »

Hoi Katherine, is het al gelukt met de 2de hypotheek?

Ik had ook hele slechte ervaring met het vroegtijdig oversluiten bij de ING- bank.
Werd geholpen door een balie medewerkster van een kantoortje die er alleen belang bij had mij een poot uit te draaien!! (provisie?)
Ik werd totaal genegeerd en moest me als een mak lammetje laten afslachten ...die houding werd je gedrukt.

Natuurlijk ging ik niet met hun in zee, maar ze bleven mij meerdere malen telefonisch opzoeken om mij van gedachten te doen veranderen en voor hun nieuwe voorstel te kiezen.
Heb nu alles ondergebracht bij een andere bank die tenminste wel een luisterend oor heeft voor klanten en in mijn geval tegen veel betere voorwaarden.
ING............ voor mij nooit meer!!!

Moet wel zeggen dat de medewerkers op het hoofdkantoor wel weer netjes waren. En ook het restantbedrag hebben terug gestort.


(heb mijn tekst een beetje aangepast was inderdaad onduidelijk)
Laatst gewijzigd door Z4 op 27 mei 2009 03:47, 1 keer totaal gewijzigd.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING schiet niet op

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 25 Mei 2009 22:07 door een vraag, een antwoord


--------------------------------------------------------------------------------

Verhaaltje van vorig jaar CB?


Nee hoor, ongeveer 2 maanden geleden. Zoals ik al zei, het ene kantoor is kennelijk het andere niet. Ben gewoon naar binnen gestapt en kon zo een afspraak maken. Kon zelfs kiezen thuis of op kantoor. Nee hoor, helemaal geen klagen perfect geregeld. Voortaan doe ik het rechtstreeks. Snel en een stuk goedkoper.

Sprookjesboot
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 apr 2009 18:31

Re: ING schiet niet op

Ongelezen bericht door Sprookjesboot »

z4?

Ik heb mijn best gedaan, maar ik begrijp echt niet wat je bedoeld.
Ik lees dat je ervaring niet prettig was, maar verder kan ik er geen hoedje van vouwen.

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: ING schiet niet op

Ongelezen bericht door Z4 »

Kan kloppen begreep het zelf ook niet helemaal.
Ik kwam voor een informatie gesprek, maar het draaide uit op een vervelende belerende gesprek, alleen haar wijsvingertje ontbrak nog.
Ze gaf een gevoel mee ..."zo snotneus ik heb je en ik zal je ff flink te grazen nemen"


Ik wilde ongeveer 3 jaar geleden vervroegd oversluiten bij de ING-bank waar de hypotheek al liep, de rente was toen gunstig alleen werd mij niet verteld wat voor percentage ik volgens haar in aanmerking kwam....wilde ze niet zeggen.
Wat ik wilde werd totaal niet naar geluisterd, de wil van de baliemederwerkster die er geen kaas van gegeten had was doorslaggevend, zo werd het gespeeld, zij wist wat goed voor mij was, en zij wilde graag dat ik in mijn huis kan blijven wonen, hup weer een verzekering ect ect. en verder moest ik mijn mond houden, dat toontje werd gebezigd (snap je?)
was allemaal verplicht die polissen ...ik zei van niet.
Om het kort te houden, een hoop dom gelul en geen enkele info waar ik wat aan had.
Wel een hoop verzekeringen en andere ongein en veel onnodige prijsopdrijvende zaken waar ik niet eens om vroeg of enig belang bij had.

Daarom ben ik naar een andere bank gestapt en werd vervolgens daar prima geholpen zonder verzekeringen of rotzooi, gezien de zeer ruime overwaarde op het huis ook totaal niet nodig..
De waarde van mijn aandelenpolis die gekoppeld was aan de oude ING-hypotheek kreeg ik pas nadat alles eerst ingelost was.
Vervolgens stuurde ze het moedwillig naar een niet meer bestaande ING-hypotheek rekening zodat het voorgoed zou verdwijnen, terwijl ik haar nog duidelijk gevraagd had dit beslist niet te doen, maar gewoon naar mijn eigen bankrekening.

Alleen het hoofdkantoor kon het geld nog traceren maar niet gelijk want het was eigenlijk gewoon weg.

Gelukkig had ik alleen maar een hypotheek lopen bij de ING en verder niets, werd door haar letterlijk het kantoor uitgekeken toen ik om me eigen geld vroeg....dus heb mijn bedenkingen.

Gesloten