LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
FrankF
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 nov 2008 18:40

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door FrankF »

Hallo Johan Ve,

Ook ik be zeer geinteresseerd in jouw advokaat.

En zeer bedankt voor het uitbrengen van de resultaten van de rechtsgang, echt super (geldt uiteraard ook voor double trouble).

Er gloort weer hoop aan de horizon en ik ga dan ook zeker weer aan de slag met die o zo eerlijke, transparante leverancier van hypotheken. :lol:

JohanVe
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 nov 2008 10:48

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door JohanVe »

Allen die erin geïnteresseerd zijn. Mijn advocaat is Jac Stevens van Goorts & Coppens advocaten [email protected].
Swalmerstraat 61 • 6041 CW Roermond • Postbus 458 • 6040 AL Roermond
T 0475 420033 • F 0475 316182 • E [email protected] • I http://www.gca.nl.

Je moet maar even met hem overleggen over hoe de zaak aan te pakken. Daar heb ik nog niets met hem over afgesproken.

Het vonnisnummer enz. volgt als het binnen is.

Verder heeft nu de VEH ook gevraagd naar het vonnis van DoubleTrouble en mij. Ze willen er nu toch werk van gaan maken. Ben benieuwd wat zij voor elkaar krijgen.

Doeg doeg, Johan

FrankF
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 nov 2008 18:40

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door FrankF »

Ik heb reeds contact gezocht met de advocaat van Johan Ve. Ik was echter verbaasd te horen dat niet meerdere mensen dit ook reeds hebben gedaan. Ik vind dat ook jammer. Ik ga zeker door met deze advocaat want hij heeft op mij een uitstekende indruk gemaakt. Groeten - Frank.

bewaarder
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jan 2009 17:27

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door bewaarder »

Iedereen is na het nieuws toch aan het kijken wat voor hem/haar het beste is. De drempel is vaak hoog om zelf naar een advocaat te stappen. Advocaten zijn over het algemeen duur is de eerste gedachte

Zelf ben ik in de beginfase. Ik ben op de hoogte gesteld ( hier op het forum ) waar ik zeer blij om ben en het is positief nieuws. Ik ben een van de weinigen die twee weken ervoor heeft getekend denk ik, dus ik zit in de fase onder welke voorwaarden en tekst val ik. Uit dit forum blijkt dat de tekst hetzelfde blijkt te zijn als van 2006 en 2007

Kan mij nog steeds niet voorstellen dat ik zo bij de 20e de offerte heb getekend en de 10 dagen later wordt de opslag zomaar naar 1.35 gebracht. De 5e November ligt alles bij de Notaris. Dit onder de noemer we wisten het nog niet dat we gingen verhogen

Momenteel ligt mijn klacht dan ook bij mijn tussenpersoon met de gegevens die ik tot nu toe heb.

Het wachten is op hun reactie en daarna over stappen naar fase twee

peter1974
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2009 12:20

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door peter1974 »

Tussenpersoon lijkt me wat bevooroordeeld, ik zal eens kijken of ik uberhaupt hier papieren van heb gekregen. Wij hadden eerst 7 jaar vaste periode en zijn toen overgestapt maar hebben volgens mij geen kleine lettertjes gezien,,,te klein.

hou je op de hoogte :o

Oracle
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 nov 2008 11:02

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door Oracle »

Zojuist de mail met stukken naar de verzekering gestuurd. Die waren toch ook wel erg geïnteresseerd nu!

Ze vroegen wel nog naar dossier nummers (vergemakkelijkt het zoeken), dus als die nog via eventueel een persoonlijk berichtje kunnen worden doorgegeven, zou ik dat erg op prijs stellen.

We gaan in elk geval nu proberen op basis van beide uitspraken ons gelijk ook te halen.

Nogmaals bedankt!

hansconsument
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 nov 2008 11:56

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door hansconsument »

bewaarder, peter1974,

Tussenpersoon is een wat vreemd begrip bij een Hypotheek van Obvion.

Daar Obvion, in tegenstelling tot nagenoeg alle andere hypotheekverstrekkers, niet zelf hypotheken verkoopt maar dit overlaat aan anderen (vaak tussenpersonen genoemd) is die andere dus juridsch geen tussenpersoon, maar een verkoper van Obvion.
Obvion is hierdoor volledig aansprakelijk voor het handelen van deze verkopers.

De verkopers zijn dus zeker in het geval van Obvion absoluut niet objectief, maar werken dus in dienst van Obvion.

bewaarder
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jan 2009 17:27

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door bewaarder »

Uiteraard is een tussenpersoon een soort van verkoper. Hij krijgt zijn provisie en dergelijke.

In dit geval zat er 16 maand tussen het aandragen van Obvion en mijn beslissing om in zee te gaan met Obvion dus van enige voorkeur vanuit de tussenpersoon is geen sprake. Ik ben zelf bij hem binnengelopen en heb gezegd het wordt Obvion met de variabele rente.

Ook met de wetenschap dat ik vrijwel zeker wist dat de ECB de rente's zou gaan verlagen want het zag er niet best uit. Dat het zo laag terecht zou komen had ik ook niet gedacht. Moment van afsluiten was toch 5,2 variabel.

Maar de eventuele Rechtsbijstand komt daar ook vandaan en wil ik graag wel even de te volgen procedure volgen

Vraag mij alleen af of dit ook onder Rechtsbijstand valt. ( heb wel het voledige pakket ) maar ik weet niet of dit daar ook onder gaat vallen.

Zo niet dan zal ik mij ook even aanmelden '' bij de eventuele bovenstaande advocaat ''

Het mooiste zou zijn een geheel en met zijn allen. Maar ja hoe krijg je als deze mensen bij elkaar

Blijf in ieder geval het forum weer dagelijks volgen en hoop dat het hoger beroep snel gaat dienen.

Nog mooier zou zijn dat Obvion kenbaar maakt dat ze de opslag weer terug draaien en de kosten vergoeden en erkennen ( dit als belangrijkste ) dat ze fout zaten

JohanVe
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 nov 2008 10:48

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door JohanVe »

Bewaarder. Hopen op een snel hoger beroep is niet zo lucratief voor jou als je denkt.
Als ik win hoeft Obvion echt alle anderen nog niet het geld terug te geven. Het is namelijk een individuele uitspraak. Als ik verlies zal Obvion nog harder volharden dat ze gelijk hebben.

Hetgeen wat op dit moment echt helpt is dat zoveel mogelijk anderen ook een rechtzaak aanspannen en winnen voor het hoger beroep. Hoe meer onafhankelijke rechters in ons voordeel vonnissen, hoe kleiner de kans dat Obvion een hoger beroep zal winnen.

Voor iedereen die nog twijfelt of bang is van een rechtzaak wil ik graag benadrukken dat dit juist erg eenvoudig is. Voor mij was dit ook de eerste keer en dus spannend. Maar het is juist erg eenvoudig en de rechters zijn hele gewone aardige mensen waar je niet bang voor moet zijn. Je kan de advocaat het werk laten doen en rustig genieten van het proces. Ik vond het erg leuk en leerzaam. Enne denk eraan. Met gemiddelde hypotheek van € 250.000 en een extra opslag van 0,7% over 30 jaar met rente op rente gaat het toch over ongeveer € 100.000 als je wint! Als Obvion nogmaals de opslag verhoogt, gaat het over nog meer. Omdat het over zo ontzettende veel geld gaat, was voor mij snel de keuze voor een rechtzaak gemaakt.

Verder zou het kunnen zijn dat ook meer publiciteit in ons voordeel zal werken. De Vereniging Eigen Huis en de Ombudsman zijn op dit moment nog erg passief. Wat als de 2 vonnissen in ons voordeel in de kranten en op het nieuws komen? Zoiets als dit:
OBVION VERLIEST RECHTZAKEN: DE VASTE OPSLAG BLIJKT TOCH VAST!!
Obvion gebruikte de kleine lettertjes om een vaste opslag op de rente te verdubbelen. Meerdere onafhankelijke rechters hebben inmiddels Obvion in het ongelijk gesteld en bepaald dat de vaste opslag tot St Juttemis vast is.

FrankF
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 nov 2008 18:40

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door FrankF »

Op 31 maart heb ik contact gehad met VEH en kreeg de volgende feedback:

"Wij volgen deze uitspraken op de voet. Wij hebben contact met de advocaat, die de zaak in Roermond in behandeling heeft. Ook zijn wij bezig met een eigen zaak tegen Obvion, maar hierbij wachten wij even op de uitspraak die gedaan wordt in Roermond. Afhankelijk hiervan kan actie ondernomen worden tegen Obvion"

Deze uitspraak is rond 13 mei 2010 heb ik inmiddels begrepen van mijn (toekomstige) advocaat.

bewaarder
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jan 2009 17:27

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door bewaarder »

Goedemorgen

Heb inmiddels een antwoord gehad van Obvion via tussenpersoon en ik twijfel of ik deze weg moet volgen

Obvion wil dat ik nogmaals ( reeds eerder gedaan ) een klacht indien. Deze zal dan door de Juridische Afdeling worden behandeld en het antwoord zal rechtstreeks naar de klant worden verzonden.

Over de kans van slagen doet Obvion geen uitspraken.

Iemand een tip wat de volgende stap moet zijn / globale kosten via de reeds genoemde advocaat

Heb een rechtsbijstand verzekering en ben lid van VEH

Groet

Bewaarder

JohanVe
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 nov 2008 10:48

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door JohanVe »

Hé bewaarder,

De weg via Obvion lijkt me inderdaad een beetje raar. Die hebben we allemaal al gevolgd met het bekende resultaat. Wellicht bedoelen ze dat met de nieuwe jurisprudentie er iets anders wordt geantwoord maar dit lijkt me toch onwaarschijnlijk. Met name vanwege het dreigement met een hoger beroep na een gewonnen rechtzaak.

Voor de rechtsbijstand kunnen we wel proberen te adviseren maar ik denk dat één telefoontje naar je verzekering veel sneller werkt. Heb ik ook gedaan en alles bleek verzekerd te zijn. Meestal werkt het zo dat je klacht naar een expert/advocaat gaat. Als de advocaat inschat dat er een redelijke kans van slagen is, adviseert hij om om verder te gaan. Als hij adviseert om verder te gaan zal hoogst waarschijnlijk je verzekering alle kosten van de advocaat en de rechtzaak betalen. Maar, even checken bij je verzekering is volgens mij de juiste weg.

Doeg doeg, Johan

bewaarder
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jan 2009 17:27

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door bewaarder »

Goedemorgen

Iemand nog nieuws ? van of over onze hypotheek verstrekker Obvion

Ondanks de lage rente reageert de euribor behoorlijk op dat gedonder in Europa

Hoop niet dat hij in hetzelfde tempo omhoog gaat als dat hij naar beneden is gegaan. Anders zitten we in 2011 weer ergens bij de 5%

Straks krijgen we weer een opslag omdat de banken weer gaan lijden onder de volgende crisis

Iemand een andere mening

Rendement op staatslening knalt naar beneden maar daar doen de banken ook niks mee. Normaal had de 10 jaars rente al onder de 4 moeten staan

We zitten op 3.02% en normaal zou daar iet van 0.75 bovenop komen als je een hypotheek afsluit van 10 jaar. Dat waren vroeger in ieder geval de voorwaarden. '' ja vroeger '' zeg ik met weemoed

FrankF
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 nov 2008 18:40

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door FrankF »

m.b.t. de zaak in Roermond kan ik melden dat de uitspraak die op 12 mei zou plaatsvinden nu is aangehouden tot 9 juni.

nog even geduld dus.

Oracle
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 nov 2008 11:02

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door Oracle »

Ook wij hebben een zaak aangespannen. Dankzij Double Trouble de zaak sterker kunnen maken, waarvoor dank!

JohanVe
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 nov 2008 10:48

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door JohanVe »

De uitspraak in de zaak Roermond is weer vertraagd, nu tot begin juli.

FrankF
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 nov 2008 18:40

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door FrankF »

Johan, enig idee waarom? In mei werd er ook al uitgesteld.

JohanVe
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 nov 2008 10:48

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door JohanVe »

Dat heb ik idd voor de zekerheid maar direct nagevraagd. Dit is volgens de advocaat gewoon omdat de rechtbank het heel erg druk heeft. Dus geen zorgen.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Deze relatief kleine opslag maakt de gewenning aan straks 8% wat makkelijker.
Geld is niet gratis, en zeker geleend geld niet. Wie nu al zo moet knijpen, gaat bij een echte tegenvaller (en die gaan zeker komen) echt in problemen komen. Dat wil dan zeggen: geen vakantie meer, sokken stoppen, onderbroek omgekeerd aantrekken en bonensoep.

Mvg.

B+

FrankF
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 nov 2008 18:40

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door FrankF »

Jammer dat je de essentie van de zaak niet begrijpt belegger+.

Gesloten