LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Offerte getekend, maar ik wil niet passeren.

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Walbon74
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2008 09:23

Offerte getekend, maar ik wil niet passeren.

Ongelezen bericht door Walbon74 »

Enige weken geleden heb ik besloten om mijn hypotheek overtesluiten naar Moneyou. Daar heb ik de offerte getekend en volgende week kunnen we passeren bij de notaris.

Alles is dus rond, maar... door de enorme dalingen van de rente wil ik hem nu toch (nog) niet vast zetten voor 10 jaar. Mijn huidige verstrekker (fortis) wil mij een korte variabele (lage) rente aanbieden zodat ik over een half jaar als nog van de (waarschijnlijk) lagere tariven kan profteren.

Met wat voor kosten krijg ik te maken als ik de notaris afzeg? Aangezien ik de offerte al getekend heb en die vanuit moneyou ok bevonden is, en zelfs de polisen voor de overlijdens risico verzekering (ook via moneyou) al binnen heb.

De notaris zal wel een vergoeding willen hebben, en ook het taxatierapport zal betaald moeten worden, maar zal moneyou mij zomaar laten gaan? Of ben ik een boete verschuldigd? En die OVR, kan ik daar ook zomaar vanaf.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Walter

Dirko
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 apr 2007 16:23

Re: Offerte getekend, maar ik wil niet passeren.

Ongelezen bericht door Dirko »

Tjah dat is het risico van een hypotheek afsluiten en dat allemaal zelf willen regelen. Als je goed advies had gevraagd was je gewezen op de dalende rente of had je een dalrenteclausule kunnen opnemen.

En dan afgeven op de onbetrouwbare tussenpersoon. Ik vind dit een voorbeeld van een onbetrouwbare klant.

MvSJ
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2008 13:21

Re: Offerte getekend, maar ik wil niet passeren.

Ongelezen bericht door MvSJ »

@ Dirko; hoe zinvol denk je dat jouw reactie is...?? hier heeft walter toch niets aan..??

@ walter ; als het goed is staat er in de offerte vermeld of je kan annuleren, en zo ja, tegen welke kosten e.d. Beste lijkt mij om MoneYou een mail te sturen met je vragen, of ff op hun website te zoeken... Verder durf ik het ook niet te zeggen.

Succes!
Laatst gewijzigd door MvSJ op 11 dec 2008 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Dirko
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 apr 2007 16:23

Re: Offerte getekend, maar ik wil niet passeren.

Ongelezen bericht door Dirko »

Totaal niet zinvol maar dat zijn zoveel reacties op dit forum. Volgens mij ben ik ook altijd nog vrij om mijn mening te geven als iets me niet zint.

Het is gewoon te hypocriet voor woorden dat een consument zomaar alles kan doen en laten, maar wel de hele wereld bij elkaar roept als de geldverstrekker of tussenpersoon iets verkeerd doet.

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: Offerte getekend, maar ik wil niet passeren.

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Leve de AFM en de Wft!

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Offerte getekend, maar ik wil niet passeren.

Ongelezen bericht door jonis »

Dirko...als Walter spijt heeft van een eerdere beslissing, mag hij daar zeker toch op terug komen...dat het financiële consequenties heeft had hij al begrepen.
Nergens geeft hij in dit topic af op de tussenpersoon dus vanwaar je "zinvolle" reactie???

Als hij eventueel gaat afzien van iets en hij voldoet aan de eventuele ontstane verplichtingen hebben de betrokken partijen niets te klagen, wat jij dan als onbetrouwbaar ziet is dan zelfs het tegenovergestelde....hij komt alle verplichtingen na....dus:
Het is gewoon te hypocriet voor woorden dat een consument zomaar alles kan doen en laten, maar wel de hele wereld bij elkaar roept als de geldverstrekker of tussenpersoon iets verkeerd doet.
doet helemaal niet ter zake hier....hij is op zoek naar advies.

Dirko
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 apr 2007 16:23

Re: Offerte getekend, maar ik wil niet passeren.

Ongelezen bericht door Dirko »

@Jonis
Dat is toch vreemd dat als Obvion de opslag verhoogd er dan een topic is met 400 reacties. Dit staat ook gewoon in de voorwaarden dat het mag. Dus moet volgens jou ook niet over gezeurd worden.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Offerte getekend, maar ik wil niet passeren.

Ongelezen bericht door jonis »

punt:
1- het staat niet in alle voorwaarden van Obvion dat dat mag
2- stond er het woordje "vast" niet in de voorwaarden was er sowieso geen discussie, ongeacht wie er dan ook nu gelijk mag krijgen of recht van klagen heeft.
3- Wat heeft Walter hier mee te maken, waar "zeurt" hij
Enige weken geleden heb ik besloten om mijn hypotheek overtesluiten naar Moneyou. Daar heb ik de offerte getekend en volgende week kunnen we passeren bij de notaris.

Alles is dus rond, maar... door de enorme dalingen van de rente wil ik hem nu toch (nog) niet vast zetten voor 10 jaar. Mijn huidige verstrekker (fortis) wil mij een korte variabele (lage) rente aanbieden zodat ik over een half jaar als nog van de (waarschijnlijk) lagere tariven kan profteren.

Met wat voor kosten krijg ik te maken als ik de notaris afzeg? Aangezien ik de offerte al getekend heb en die vanuit moneyou ok bevonden is, en zelfs de polisen voor de overlijdens risico verzekering (ook via moneyou) al binnen heb.

De notaris zal wel een vergoeding willen hebben, en ook het taxatierapport zal betaald moeten worden, maar zal moneyou mij zomaar laten gaan? Of ben ik een boete verschuldigd? En die OVR, kan ik daar ook zomaar vanaf.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Als je nu eens wat antwoorden op zijn vragen geeft heeft hij er misschien nog wat aan.

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: Offerte getekend, maar ik wil niet passeren.

Ongelezen bericht door Jack747 »

@Walbon,

Zojuist een chatsessie op de site van MoneyYou gevoerd:
MoneyYou: Goedendag, mijn naam is …. ik ben hypotheekadviseur bij MoneYou. Waarmee kan ik u van dienst zijn?

Bezoeker: Dag …, gesteld ik heb een hypotheekofferte van jullie, getekend en door jullie akkoord bevonden. Er kan gepasseerd worden. Er is meen ik geen sprake van dalrente in de offerte. Nu besluit ik om af te zien van de hypotheek. Krijg ik dan van uw kant ook te maken met kosten, en zo ja welke?

MoneyYou:: Zolang u de offerte niet verlengd heeft kunt u zonder kosten annuleren

Bezoeker: U bedoelt met verlengen, verlengd voordat de geldigheidsdatum van de oorspronkelijke offerte is vervallen of zou gaan vervallen?

MoneyYou: Goedendag, mijn naam is ….ik neem de vraag even over. Op moment dat u afziet van de hypotheek en u bent nog niet bij de notaris geweest, dan kan de offerte kosteloos geannuleerd worden.

Bezoeker: Oke, hartelijk dank voor de duidelijke beantwoording
Lijkt me dus duidelijk, geen kosten bij annulatie voor passeren. kun je daar iets mee?

groet,

Jack

Gesloten