LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Quion bouwdepot

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
kiske
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 apr 2005 20:16

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door kiske »

Na een vrij grote brandschade legde quion beslag op de schadepenningen van de opstalverzekering in de vorm van een bouwdepot, vanaf het begin ging het al heel erg mis.
de aannemer werd rechtstreeks betaald er bleef een bedrag over van 4200,- EURO, oa aan zelf uitgevoerde werkzaamheden, het exertiserapport werd simpelweg op de grote hoop gegooid en quion ging zijn eigen gang...

Omdat ik bij de aannemer getekend had dat ik hoofdelijk aansprakelijk was voor de aanneemsom a 72000,- EURO wilde ik spijkerharde garantie van quion dat dit bedrag ook daadwerkerlijk betaald was, Nu dit was al erg moeilijk hoor voor quion, voordat ik dit ook daadwerkelijk op schrift had waren er al een aantal maanden verder
Omdat ik aangegeven had dat het om een vrij groot bedrag ging, had ik aangegeven dat ik een schaderekening had gelieve aub naar het inleveren van de bonnetje dat bedrag op mijn schaderekening te storten, dit was voor quion al vrij moeilijk eigelijk betaalden zij alleen maar uit aan een bij hun bekende rekening...rechstreeks betalen aan een leverancier kon wel maar bleek later ook wel erg moeilijk te zijn waardoor ik nog zelfs een aanmaning kreeg dat ik onterrecht een achterstand had in mijn hypotheek van 613,- euro
Kortom kun je wel stellen dat de mensen van quion niet goed de door ons aangeleverde informatie verwerken(misschien een leesbrilletje??)
en hun systeem voldoet niet aan de eisen die je mag verwachten.

Elke betaling elke transactie zaten fouten in en daar waren problemen mee.
elke keer moest ik weer een keer of 20 bellen met quion

Pijnlijk verrast las ik in dit forum dat er meerdere problemen waren met het quion bouwdepot(het ligt dus toch niet aan mij!)
Voor mij is het gelukkig voorbij alles is afgesloten en alles zit weer lekker op de rit, maar ik zal deze topic met byzondere belangstelling volgen!

Smantha
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2012 22:38

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door Smantha »

Oh jee net een hypotheek afgesloten bij argenta hopen dat quion de regels qua bouwdepot heeft aangepast want de berichten over deze instelling zijn niet best! We gaan het zien!

Mthijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2012 22:57

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door Mthijs »

Ik heb mijn hypotheek begin november afgesloten bij Argenta. Hierbij ook een bouwdepot genomen welke via Quion loopt. Ik kan niets anders zeggen dan de volle lof voor Quion. Afgelopen maandag mijn complete depot opgemaakt aan aanvragen voor het uitkeren van bonnetjes en betalen van de keuken-leverancier. Vandaag al op de rekening!
Toevallig had ik vandaag naar Quion gebeld, omdat de keukenleverancier aan de telefoon had gehangen in verband met betalen. (ik was weer veel te laat met het regelen hiervan) Toen kon een aardige mevrouw mij ook melden dat er een afgewezen opname in het systeem stond, maar dat ze deze wel even handmatig kon goedkeuren. (ging om de notaloze opname, welke aan het einde van het depot opgenomen mag worden.)

Gesloten