LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jazzstal

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
Fiesta2njoy
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2011 10:42

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door Fiesta2njoy »

Vraag aan een fokker telefonisch altijd of je de pup meteen mee mag nemen.
In mijn idee is elke fokker die daar ja op zegt een slechte fokker!
(wilt u er een tasje om?)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door ciske »

Fiesta2njoy schreef:Vraag aan een fokker telefonisch altijd of je de pup meteen mee mag nemen.
In mijn idee is elke fokker die daar ja op zegt een slechte fokker!

Dat is niet altijd waar , ook bij wie je een pup meteen mag meenemen kan het zeer zeker goed gaan.

odonja
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2011 16:22

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door odonja »

Hallo,

Wij hebben maandagavond ook hier onze chihuahua dwergpincher gehaald,
en ze ligt nu doodziek bij de dierenarts ook diaree overgeven/braken en niet eten.
Dus heb je daar pas een puppy van daan laat hem onderzoeken!!

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Ben het met Ciske eens dat het niet altijd zo hoeft te zijn dat een dier dat je meteen mee kunt nemen ziek is of dat je dan per definitie met een slechte fokker te maken hebt.

Odonja,

Ik hoop dat je pup er goed door heen komt. Veel sterkte.

shaibah
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 aug 2005 21:21

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door shaibah »

Ik heb persoonlijk enkele nesten gefokt, inmiddels al jaren geleden.

Deze fokdieren waren ten eerste volledig onderzocht op erfelijke aandoeningen bepalend voor het ras, bovendien meerdere malen op show geweest, en als eerste of tweede geplaatst.

Kreeg ik aspirant kopers om kennis te maken, de pups waren tien 6 weken, de vrouw was ruim 8 maanden zwanger !

En natuurlijk helemaal verkocht bij het zien van 8 kleine mormels, om vervolgens van mij te horen dat ze bij mij geen pup konden kopen.
Bijna aan het bevallen toe, wennen aan je kindje en een pup zindelijk maken en opvoeden????????

Word wakker, van zo'n pup komt niets terecht, dat kan ik op mijn tien vingers wel natellen.

Hadden ze mij van te voren verteld dat mevrouw hoogzwanger was had ik ze de lange reis bespaard, dan had ik gezegd dat ze van mij geen pup kunnen kopen gezien de omstandigheden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door ciske »

shaibah schreef: Bijna aan het bevallen toe, wennen aan je kindje en een pup zindelijk maken en opvoeden????????

Word wakker, van zo'n pup komt niets terecht, dat kan ik op mijn tien vingers wel natellen.

Daar heb je helemaal gelijk in , ik zag toevallig straks op marktplaats een hond die gratis werd aangeboden, omdat er een kind komt. dat ik denk.....dat wist je van te voren toch? de hond is net 1 jaar, triest.

daisy0501
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2010 13:16

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door daisy0501 »

hallo allemaal,

ik heb al lang niet meer gekeken op dit forum, wilde het eigenlijk graag afsluiten voor mezelf, heb zoveel verdriet gehad van het verhaal Jazzstal. maar nu zie ik dat ze gewoon doorgaan met hun praktijken. gelukkig heb ik mijn hondje Daisy (mix chihuahua-pincher) nog. Ze heeft Parvo overleeft bij mij zei Jacqueline dat ik het hondje verkeerd gevoerd zou hebben.

Even een reactie op eerder geschreven verhalen. ik ben de dag na aankoop meteen bij mijn eigen dierenarts geweest en toen was er nog geen parvo te ontdekken. 4 dagen erna was ze bijna dood. het geluk was dat mijn man haar die ochtend voor hij ging werken wat snoepjes gekruimeld had gevoerd zodat ze toch wat in haar buikje had gehad. want alles wat ze voor de eerste keer had gegeten spuugde ze weer uit. Mijn dierenarts heeft me duidelijk gemaakt dat Parvo uit het nest kwam en dat je dat niet zelf kunt veroorzaken door verkeerd voeren. 4 dagen is ze opgenomen geweest en teruggekomen uit de dierenkliniek moest ze ook nog behandeld worden voor kennelhoest. maar ik mag blij zijn dat ze het heeft overleefd.

mijn dierenarts heeft een verklaring getekend dat ik daar was geweest en dat ze parvo had en heeft tegen mij gezegd dat ik een aanklacht moest indienen bij de raad van de dierenbescherming maar dat ik wel moest uitkijken. want Jacqueline heeft haar contract zo opgesteld dat ze bijna niet aansprakelijk gesteld kan worden. de dierenarts zei dat als ze kwaad wilde doen ze nog wel eens erg moeilijk tegen mij zou kunnen gaan doen. Ze had mij immers aangeboden om de hond terug te brengen naar haar en hem te ruilen voor een nieuwe. ik heb wel melding gemaakt bij de raad en heb haar gebeld en ben heel boos op haar geweest. heb haar gezegd dat ik geen geld van haar wilde maar medeleven voor ons gezin.

nu heb ik het een plaatje gegeven en geniet van mijn mooie kleine sterke vriendinnetje. mensen in een gelijke situatie zou ik graag heel veel sterkte willen wensen.

groetjes Karin.

ps ik zou graag nog eens in contact komen met de eigenaars van de broertjes van daisy. zij is geboren op 5 januari 2010. (zegt ze haha)

roy1982
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 dec 2011 13:17

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door roy1982 »

Hallo,

Ook wij hebben hier een hond gekocht. Het leek allemaal heel betrouwbaar. De hondjes liepen vrij in de achtertuin rond.
Verder niet gekeken, we waren op slag verliefd op dat ene hondje.
Dus besloten deze de dag erna op te halen.

Voor de zekerheid zijn we naar onze eigen dierenarts geweest, bleek dat hij een agressieve mijt bij zich droeg. Vandaar de kale plekjes, en niet van een wondje. Ook het paspoort klopte niet, omdat er geen datums van entingen e.d. in stonden, alleen de stickers. (dus waarschijnlijk geen entingen gehad) Achteraf nogal logisch omdat hier ook de stempel van [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] in arendonk in stond. Wij contact opgenomen met [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] waar we hem gekocht hebben. De enige reactie die we kregen "breng hem maar, dan zal ik hem eens behandelen". We kregen i.i.g. ons geld niet terug.
We zijn met hem naar de dierenarts blijven gaan tot ie helemaal gezond was, daarna hebben we hem verkocht. ( 2 weken dierenarts, alles bij elkaar 650 euro en probeer een kind van 4 maar eens duidelijk te maken waarom haar hondje weer weg moet).

Als je nu op marktplaats blijft kijken zie je dat deze vrouw verschillende nestjes aanbied, met verschillende emailadressen. Wel hetzelfde telefoonnummer!! Toets in de categorie dieren en toebehoren het trefwoord steensel maar in, en check de telefoonnummers! Ze heeft altijd 4 a 5 nestjes jonge hondjes zitten!

Al met al kan ik zeggen dat ik mensen die een hond willen verder moeten kijken dan hun neus lang is. En koop zeker geen hond bij deze vrouw.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 jan 2015 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

kerstmannetje
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 dec 2011 18:47

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door kerstmannetje »

Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

roy1982
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 dec 2011 13:17

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door roy1982 »

kerstmannetje schreef:
We zijn met hem naar de dierenarts blijven gaan tot ie helemaal gezond was, daarna hebben we hem verkocht. ( 2 weken dierenarts, alles bij elkaar 650 euro en probeer een kind van 4 maar eens duidelijk te maken waarom haar hondje weer weg moet).
Je koopt een hondje dan is dat diertje voor 650 euro nagekeken en gezond en dan verkoop je dat diertje....vind je het gek dat een kind van 4 dit niet begrijpt :mrgreen:

Ja, als je achteraf allemaal de verhalen leest van deze vrouw, zakt je de moed in de schoenen.
Dan kan je toch niet meer van de pup genieten?
Ik tenminste niet, want had er gelijk een dubbel gevoel bij!

S. Amson
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 sep 2011 20:40

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door S. Amson »

Ik vind het zielig voor het het kindje en voor de pup. Geen echte dierenvriend dus.

roy1982
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 dec 2011 13:17

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door roy1982 »

S. Amson schreef:Ik vind het zielig voor het het kindje en voor de pup. Geen echte dierenvriend dus.

Als jij een pit bull bij je kindje rond laat lopen, waarvan je de afkomst niet eens weet, moet je zelf weten.

Ik heb deze hond gekocht omdat er een "stamboom" bij zat. (niet dus)
En als er iemand een echte dierenvriend is, dan ben ik het wel!

Maar mijn kind staat boven een hond!! Laat dat duidelijk zijn.

S. Amson
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 sep 2011 20:40

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door S. Amson »

Geen dierenvriend dus :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door ciske »

S. Amson schreef:Ik vind het zielig voor het het kindje en voor de pup. Geen echte dierenvriend dus.

Ik vind het niet alleen zielig, ik vind het harteloos, hoe ken je een hond verkopen omdat je een conflict hebt en hier nog lopen zei-ken. Totaal geen dier waard ben je.
Dan kan je toch niet meer van de pup genieten
wat een reactie zeg.

roy1982
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 dec 2011 13:17

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door roy1982 »

ciske schreef:
S. Amson schreef:Ik vind het zielig voor het het kindje en voor de pup. Geen echte dierenvriend dus.

Ik vind het niet alleen zielig, ik vind het harteloos, hoe ken je een hond verkopen omdat je een conflict hebt en hier nog lopen zei-ken. Totaal geen dier waard ben je.

Ik heb liever dat jij het zegt, dan iemand met zijn volle verstand!


Dan kan je toch niet meer van de pup genieten
wat een reactie zeg.
Zo denk ik erover. Hij is ook niet zomaar met de eerste de beste meegegaan!
Bij de mensen waar hij nu is, weet ik zeer zeker dat ie goed behandeld word!

roy1982
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 dec 2011 13:17

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door roy1982 »

Was net toevallig op marktplaats aan het kijken, en ze heeft weer 4 nestjes zitten.

- franse bulldog
- bordercollie
- boomer
- mopshondjes


Dat moet toch op een of andere manier te stoppen zijn??

alysjaymax
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2012 16:25

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door alysjaymax »

hallo, ik heb vorig jaar mijn eerste chihuahua/dwergpincher bij haar gehaald. Ze was heel vriendelijk en ik mocht eerst een half uurtje met hem spelen en na kijken. Ik nam hem mee naar huis en een paar dagen later werd hij ziek, ik heb hem bij de dierenarts gebracht en ze vertelde dat hij niet lang meer had en erg was uitgedroogd. Ik belde Jaqueline op en die zei kom hem maar brengen. Jay is 2 weken daar geweest en helemaal aangesterkt en opgeknapt, ik snap niet waarom iedereen problemen met haar heeft. Ze heeft er alles aan gedaan om mijn 2 chihuahua's beter te maken! Ik heb een half jaar later nog 1 gehaald. Ze zijn nu helemaal gezond
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jun 2012 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door ciske »

alysjaymax schreef:hallo, ik heb vorig jaar mijn eerste chihuahua/dwergpincher bij haar gehaald. Ze was heel vriendelijk en ik mocht eerst een half uurtje met hem spelen en na kijken. Ik nam hem mee naar huis en een paar dagen later werd hij ziek, ik heb hem bij de dierenarts gebracht en ze vertelde dat hij niet lang meer had en erg was uitgedroogd. Ik belde Jaqueline op en die zei kom hem maar brengen. Jay is 2 weken daar geweest en helemaal aangesterkt en opgeknapt, ik snap niet waarom iedereen problemen met haar heeft. Ze heeft er alles aan gedaan om mijn 2 chihuahua's beter te maken! Ik heb een half jaar later nog 1 gehaald. Ze zijn nu helemaal gezond

Hoeveel geld heeft ze geboden om dit te plaatsen?
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jun 2012 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

alysjaymax
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2012 16:25

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door alysjaymax »

Wees maar niet bang Ciske, ik heb verder geen privé contact met haar. Heb al overigens al maanden niet gesproken. Heb eerst een tijd getwijfeld over mijn 2e pup die ik bij dr wilde halen. maar heb het toch gedaan en ben blij dat ik het heb gedaan, ze allebei kern gezond en heb geen problemen of wat dan ook gehad

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door ciske »

ik ben niet bang, maar vind het erg tegenstrijdig met de vele berichten die hier staan.

Gesloten