LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkoop puppy's vanuit dierenwinkels

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
Cindy1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2013 11:25

verkoop puppy's vanuit dierenwinkels

Ongelezen bericht door Cindy1990 »

ik zag laatst dat in een dierenwinkel gewoon puppy's werden verkocht! Ik wit niet dat dit nog steeds werd gedaan. Kennen jullie nog andere dierenwinkels waar puppy's worden verkocht (dan weet ik direct in welke winkels ik niets meer ga kopen)?

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: verkoop puppy's vanuit dierenwinkels

Ongelezen bericht door Barman »

Cindy1990 schreef:ik zag laatst dat in een dierenwinkel gewoon puppy's werden verkocht! Ik wit niet dat dit nog steeds werd gedaan. Kennen jullie nog andere dierenwinkels waar puppy's worden verkocht (dan weet ik direct in welke winkels ik niets meer ga kopen)?
Dat zie je toch als je binnen loopt!

Ik weet er nog 1 in Maastricht en 1 in Groningen. In welke winkel ga je nu niets meer kopen? :roll:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: verkoop puppy's vanuit dierenwinkels

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Dat zie je toch zelf??

Ams zitten ze ook....

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: verkoop puppy's vanuit dierenwinkels

Ongelezen bericht door ciske »

Cindy1990 schreef:ik zag laatst dat in een dierenwinkel gewoon puppy's werden verkocht! Ik wit niet dat dit nog steeds werd gedaan. Kennen jullie nog andere dierenwinkels waar puppy's worden verkocht (dan weet ik direct in welke winkels ik niets meer ga kopen)?

Puppy's mogen niet meer in dierenwinkels verkocht worden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: verkoop puppy's vanuit dierenwinkels

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nee mag niet ciske maar gebeurd wel!!! En ach boete en ze gaan weer verder... :evil:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: verkoop puppy's vanuit dierenwinkels

Ongelezen bericht door ciske »

Steeds blijven aangeven.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: verkoop puppy's vanuit dierenwinkels

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja dat is het enige wat je kan doen,maar je weet hoe het hier in ned gaat! Boete en....weer verder,,,

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: verkoop puppy's vanuit dierenwinkels

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Cindy1990 schreef:ik zag laatst dat in een dierenwinkel gewoon puppy's werden verkocht! Ik wit niet dat dit nog steeds werd gedaan. Kennen jullie nog andere dierenwinkels waar puppy's worden verkocht (dan weet ik direct in welke winkels ik niets meer ga kopen)?
Als je aangeeft waar die dierenwinkel zit, naam van dierenwinkel dan weet iedereen dat men daar niet moet gaan kopen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: verkoop puppy's vanuit dierenwinkels

Ongelezen bericht door tenormin »

hallo cindy1990, als je in een dierenwinkel puppy 's ziet kan je ook eens bellen met 144 en vragen bij wie je precies moet zijn om dit te melden, want officieel mag het, zoals al gezegd, niet meer. Als er voldoende gemeld (geklaagd) wordt moet het op een gegeven moment toch ophouden want die lui kunnen het zich ook niet blijven permitteren om de boetes die ze krijgen, te betalen. Ja, een paar boetes, maar als het aanhoudt kappen ze er op den duur wel mee. Alleen, en dat is dan het gevaar, gaan ze "privé" verkopen en dan krijg je de broodfokkers in 't vizier; want dat zijn meestal de dierenhandelaren die zogenaamd zijn gestopt met de verkoop in hun toko.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: verkoop puppy's vanuit dierenwinkels

Ongelezen bericht door kss »

dieren mogen wel verkocht worden via winkels, het zijn gewoon goederen (niet mijn keuze, maar hoe de overheid denkt over dieren). alleen misbruik zoals inteelt of mishandeling (het arme dier de hele dag in een winkel opgesloten houden) is aan te merken als een strafbaar feit.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: verkoop puppy's vanuit dierenwinkels

Ongelezen bericht door Chocomelk »

kss schreef:dieren mogen wel verkocht worden via winkels, het zijn gewoon goederen (niet mijn keuze, maar hoe de overheid denkt over dieren). alleen misbruik zoals inteelt of mishandeling (het arme dier de hele dag in een winkel opgesloten houden) is aan te merken als een strafbaar feit.
Ik dacht toch echt dat het verkopen van honden verboden is in dierenwinkels.


Volgens deze heb je gelijk !

Wetgeving: Certificeringsysteem

In veel Europese landen, zoals het Verenigd Koninkrijk, is de verkoop van honden en katten in dierenwinkels verboden.
In België is het vanaf 2009 verboden om honden en katten te verkopen in dierenspeciaalzaken. Dierenspeciaalzaken in Nederland moeten zich houden aan de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren en de Flora- en Faunawet.
De zaken die honden en katten verkopen dienen zich ook te houden aan het Honden- en Kattenbesluit 1999.
Door de beknopte en weinig specifieke wetgeving wordt er niet gecontroleerd op de kwantiteit en kwaliteit van de voorlichting in dierenspeciaalzaken.
Ook voor de huisvesting van de dieren, bestemd voor de verkoop in dierenspeciaalzaken, zijn geen normen vastgelegd in de wet.
In 1996 is Stichting Dierbaar opgericht Deze stichting erkent bedrijven die voldoen aan de door de stichting opgestelde normen op het gebied van aantoonbare vakbekwaamheid, dierverzorging, dierenartscontrole en verdere bedrijfsvoering.
Deze erkenning is op vrijwillige basis te verkrijgen. In de regio Noord-Holland noord is 7 procent van de dierenspeciaalzaken erkend door Stichting Dierbaar.

Bron: http://nhn.dierenbescherming.nl/voorlic ... iettekort-

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: verkoop puppy's vanuit dierenwinkels

Ongelezen bericht door ciske »

kss schreef:dieren mogen wel verkocht worden via winkels, het zijn gewoon goederen (niet mijn keuze, maar hoe de overheid denkt over dieren). alleen misbruik zoals inteelt of mishandeling (het arme dier de hele dag in een winkel opgesloten houden) is aan te merken als een strafbaar feit.
Dieren mogen niet meer verkocht worden in winkels, althans honden niet.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: verkoop puppy's vanuit dierenwinkels

Ongelezen bericht door riddert »

ciske schreef:
kss schreef:dieren mogen wel verkocht worden via winkels, het zijn gewoon goederen (niet mijn keuze, maar hoe de overheid denkt over dieren). alleen misbruik zoals inteelt of mishandeling (het arme dier de hele dag in een winkel opgesloten houden) is aan te merken als een strafbaar feit.
Dieren mogen niet meer verkocht worden in winkels, althans honden niet.
dieren mogen nog altijd in winkels verkochte worden, zelfs honden.

https://hondenbescherming.nl/nieuws/201 ... -verkopen/

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: verkoop puppy's vanuit dierenwinkels

Ongelezen bericht door witte angora »

Pfff... als iemand honden fokt is het een broodfokker, en guttegut, dat mag niet. Nu worden die beesten in winkels verkocht, en guttegut, dat mag ook weer niet.

Wat mag er nog wel als iemand aan een hond wil komen? De gratis bastaardjes van Mien en Sien van 3hoog achter?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: verkoop puppy's vanuit dierenwinkels

Ongelezen bericht door tenormin »

witte angora schreef:Pfff... als iemand honden fokt is het een broodfokker, en guttegut, dat mag niet. Nu worden die beesten in winkels verkocht, en guttegut, dat mag ook weer niet.

Wat mag er nog wel als iemand aan een hond wil komen? De gratis bastaardjes van Mien en Sien van 3hoog achter?
Gewoon, men kan naar een asiel, zitten (te) veel honden op een baasje te wachten of, als je liever een pup hebt naar een goed bekend staande, liefst een (hobby) fokker. En al tig maal geschreven: zoek eerst goed uit wat je wilt. De hondjes in de winkel zijn meestal (foute) impuls aankopen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: verkoop puppy's vanuit dierenwinkels

Ongelezen bericht door witte angora »

tenormin schreef:
witte angora schreef:Pfff... als iemand honden fokt is het een broodfokker, en guttegut, dat mag niet. Nu worden die beesten in winkels verkocht, en guttegut, dat mag ook weer niet.

Wat mag er nog wel als iemand aan een hond wil komen? De gratis bastaardjes van Mien en Sien van 3hoog achter?
Gewoon, men kan naar een asiel, zitten (te) veel honden op een baasje te wachten of, als je liever een pup hebt naar een goed bekend staande, liefst een (hobby) fokker. En al tig maal geschreven: zoek eerst goed uit wat je wilt. De hondjes in de winkel zijn meestal (foute) impuls aankopen.
Jep, maar iedere hobby-fokker wordt dus sommigen ook uitgescholden voor broodfokker.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: verkoop puppy's vanuit dierenwinkels

Ongelezen bericht door tenormin »

@Witte Angora, je gaat toch zeker niet naar 'iedereen' luisteren. Men moet zich er gewoon eerst eens in verdiepen, wat voor soort hond er bij jou, of je gezin past. Je neemt geen St, Bernhard op een flatje. Althans, niet als je marbles hebt. En zo is er veel meer research vooraf te doen, alvorens tot aankoop over te gaan.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: verkoop puppy's vanuit dierenwinkels

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
kss schreef:dieren mogen wel verkocht worden via winkels, het zijn gewoon goederen (niet mijn keuze, maar hoe de overheid denkt over dieren). alleen misbruik zoals inteelt of mishandeling (het arme dier de hele dag in een winkel opgesloten houden) is aan te merken als een strafbaar feit.
Dieren mogen niet meer verkocht worden in winkels, althans honden niet.
Ja wel
Deze vraag krijgen we bij de Koninklijke Hondenbescherming vaak. Helaas is de verkoop van pups door dierenwinkels niet verboden. De Hondenbescherming is tegen de verkoop van pups door dierenwinkels.
https://hondenbescherming.nl/nieuws/201 ... -verkopen/

Gesloten