LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door tenormin »

Die Tilburgse broodfokker stond van de week trouwens weer volop in het nieuws, waar hij zijn (buitenlandse hondjes) vandaan haalt. Dat zo'n zielig figuur gewoon door mag gaan, als u het begrijpt, ik niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 sep 2014 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bijdragen verwijderd

bolkebeer
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2014 20:03

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door bolkebeer »

Geachte mevrouw/meneer,

Bedankt voor uw bericht. Marktplaats is naar aanleiding van het artikel in de Telegraaf een onderzoek gestart naar de gebruiker. Wij hebben hierbij gekeken of er reeds klachten van kopers bij Marktplaats over deze verkoper bij ons bekend zijn, of dat wij vanuit de Dierenbescherming een melding hebben ontvangen over deze verkoper. Voor de gegevens die wij via het Telegraaf artikel konden achterhalen, is dit niet het geval. Vandaar dat er geen actie is genomen tegen de desbetreffende verkoper.
EN ZO KAN DEGEN DOOR GAAN !!!!!
ze staan weer op marktplaats cocker spaniel !!!
Laatst gewijzigd door bolkebeer op 11 sep 2014 18:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Zita1
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 apr 2013 17:05

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Zita1 »

[quote="mh73"]Als mensen een computer kopen, of een smartphone, dan verdiepen ze zich erin. Dit moet erop zitten en daar moet ie aan voldoen. En het mag wat kosten.

En als ze een hondje kopen, gaan ze naar het eerste adresje dat ze tegenkomen op MP met goedkope rashondjes.

Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar het gebeurt wel vaak. Een hondje is een hele verantwoordelijkheid, want als het goed is heb je het een jaar of tien, vijftien in huis. Lijkt me dan toch wel de moeite waard om je er eens in te verdiepen, voordat je er een aanschaft.[/quote

Het gaat erom dat deze man zieke honden verkoopt!!!!!!!!!
En dat deze honden uit het buitenland worden besteld en dan hierheen worden vervoerd onder embarchelijke omstandigheden en goed ziek bij hem aankomen en hij daar gewoon het schijt aan heeft en ze verkoopt!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Zita1 schreef:
mh73 schreef:Als mensen een computer kopen, of een smartphone, dan verdiepen ze zich erin. Dit moet erop zitten en daar moet ie aan voldoen. En het mag wat kosten.

En als ze een hondje kopen, gaan ze naar het eerste adresje dat ze tegenkomen op MP met goedkope rashondjes.

Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar het gebeurt wel vaak. Een hondje is een hele verantwoordelijkheid, want als het goed is heb je het een jaar of tien, vijftien in huis. Lijkt me dan toch wel de moeite waard om je er eens in te verdiepen, voordat je er een aanschaft.[/quote

Het gaat erom dat deze man zieke honden verkoopt!!!!!!!!!
En dat deze honden uit het buitenland worden besteld en dan hierheen worden vervoerd onder embarchelijke omstandigheden en goed ziek bij hem aankomen en hij daar gewoon het schijt aan heeft en ze verkoopt!

Nou idd!!spijker op zijn kop......maar...uh mag allemaal..
Overigens ik wel via mp pup,maaaaaaar gespeurd wil je niet weten,door de tel ,ik leek de cia wel...tot op de dag dar we hem gingen bekijken cq halen had ik zoiets,nog niet teveel verheugen,zeg nog tegen niemand misschien geen gelegenheidsnestje maar ordinaire...maar nee....foto,s waar hoe geboren,mama liep naast hem etc...hoewel pup meer intresse in ons had gelijk,hey wat kom jij doen;-)
Alles klopte vader op papier gezien,ook dr verklaring..bog steeds contact met waar hij vandaan komt,om de zoveel tijd vind ze het leuk even foto,s te zien en hoe het gaat..
Ze zei door tel,ja u kunt zeggen,maar ik zeg nog niet dat ik het doe,maar dat is andersom ook,gaat me aan me hard als de klik niet goed is van mijn kant ook niet...tjakka,dat is goed,maar ik foto,s gemaakt waar hij terecht kwam,maar ze zei al gelijk,ik zie het al( had dekentje meegenomen voor in auto,maart2013 sneeuw puo 9 wk,koud) etc...2,5 op me borst gelegen in de auto...ik heb mzzl gehad!!
Maaaaaar dat zeg ik ook,lang iver gedaan,mond gehoudeb tegen iedereen,wilde zelf speuren....

En ik wil hem niet meer kwijt...nou ja ( buiten de realiteid dan dat snap ik) maar lieverd,was 95% zindelijk en die 5% lag aan ons,wist ik veel de hints...maar snel door...bij deur zitten grommen was kom ie nog of.. :lol: dus mp kan wel,maaaaaar niet uit..streek wat begint met huiz......etc

mh73

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door mh73 »

Zita1 schreef:Het gaat erom dat deze man zieke honden verkoopt!!!!!!!!!
En dat deze honden uit het buitenland worden besteld en dan hierheen worden vervoerd onder embarchelijke omstandigheden en goed ziek bij hem aankomen en hij daar gewoon het schijt aan heeft en ze verkoopt!
En waarom verkoopt deze man zieke honden? Omdat mensen op het eerste adresje dat ze op MP tegenkomen een goedkoop rashondje gaan kopen, zonder zich er verder in te verdiepen!

Als mensen zich er wel in zouden verdiepen, zouden ze daar geen hondje kopen. Dan verkocht die man dus niets en dan zou hij dus al heel snel stoppen met puppies uit het buitenland halen.

Deze man doet iets wat niet goed is, dat is een ding wat zeker is, maar mensen vergeten hun eigen verantwoordelijkheid. Kijk eens naar oorzaak en gevolg. Er is vraag naar goedkope rashondjes, dus zorgt deze man dat hij ze leveren kan. Dat de mensen zo stom zijn om ze bij hem te kopen en dat die beestjes daarna ziek worden of dood gaan zal hem een worst wezen.

Vraag naar de moederhond. Is er geen moederhond, koop dan geen puppie!

Dus... zoals ik al zei in de tekst die je gequote hebt, verdiep je erin voordat je een pup koopt. Dan loop je niet in die val, of de kans erop is in ieder geval een stuk kleiner. En je loopt de kans dat deze trieste handel in puppies een keer stopt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door tenormin »

mh73 schreef: Dus... zoals ik al zei in de tekst die je gequote hebt, verdiep je erin voordat je een pup koopt. Dan loop je niet in die val, of de kans erop is in ieder geval een stuk kleiner. En je loopt de kans dat deze trieste handel in puppies een keer stopt.
Nou, de uitdrukking "als het kalf verdronken is dempt men de put" is er niet voor niets. Mensen leren het nooit. Kopen lukraak een o zo schattig puppy en pas daarna, als de problemen komen, gaat men op Google kijken. Niet andersom. Dus dat gedonder met die puppy 's blijft gewoon doorgaan: mensen houden deze letterlijk zwarte handel Zelf in stand. Men kan hier en overal elders waarschuwen wat men wil, die zwaar malafide handelaar gaat gewoon door.

Peer de Schuimer
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 aug 2014 11:36

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Peer de Schuimer »

Gewoon even op google kijken dan weet men precies waar men wel
of niet kan kopen.Die adressen die hier weg gehaald worden staan
er daar op.Bovendien wordt er genoeg gewaarschuwd tegen deze handel
dus zelf goed kijken en informeren.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Jullie hebben helemaal gelijk....ik weethoe die sites eruit zien...zoooo lief..
Zal eerlijk zeggen begin zoektocht,meneer rozemarijn ook kijk! Nou die heeft er zat....ik ja vind je dat niet vreemd...alle kleuren,rassen etc..ja maar kan toch prof zijn enz( ik wist broodfokkers hij nog niet zo,nou toen wel)
Ja,maar kijk die snoetjes,ik zeg niet voor 1 of ander maar die foto,s zie ik al half jr....dit zijn andere als dat je er heen gaat,neeee joh...
Ik zegt google die naam eens van die fokker...zo trok wit weg...ja,ik snap hem..

Ze weten precies hoe ze je met foto,s moeten lokken..schattige kopjes,..
En ja mensen zijn er gevoelig voor,gelijk bellen,ja hoor kom maar uit enthousiasme gelijk erop af en dan hang je...
Google is dan welnee xit wel goed,tot ze twee dg later bij da zitten en toch maar eens gaan googlen..

Maar is gebed zonder end...zolang kopers komen gaat het door..

Cavalierking
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2014 14:35

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Cavalierking »

Wie heeft er toevallig een cavalier king Charles uit Tilburg
Die geboren is op 11 maart 2014

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Cavalierking schreef:Wie heeft er toevallig een cavalier king Charles uit Tilburg
Die geboren is op 11 maart 2014

Heb je deze vraag ook gesteld op het hondenforum?misschien kom je dan ook verder..zijn veel sites waar je dit soort vragen neer kan zetten

HOOP NIET ELENDE,vrees van wel

Judith44
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2014 12:35

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Judith44 »

Die gasten uit Tilburg staan nog steeds op marktplaats.Snap niet dat dit allemaal zomaar kan.Wij waren er bijna ingetrapt.Maar gelukkig op tijd via internet erachter gekomen dat het een broodfokker is.
Ze bieden bijn alle hondensoorten aan op Marktplaats.Vreselijk!!!!!!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Judith44 schreef:Die gasten uit Tilburg staan nog steeds op marktplaats.Snap niet dat dit allemaal zomaar kan.Wij waren er bijna ingetrapt.Maar gelukkig op tijd via internet erachter gekomen dat het een broodfokker is.
Ze bieden bijn alle hondensoorten aan op Marktplaats.Vreselijk!!!!!!

Goed gedaan,eerst googlen!!!! Zo kan je stoppen,,googlen en denken krijg de.
Mp verdient eraan,zoveel advertenties...die steken kop in het zand..zovaak zijn die al aangeschreven

Judith44
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2014 12:35

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Judith44 »

rozemarijntje schreef:
Judith44 schreef:Die gasten uit Tilburg staan nog steeds op marktplaats.Snap niet dat dit allemaal zomaar kan.Wij waren er bijna ingetrapt.Maar gelukkig op tijd via internet erachter gekomen dat het een broodfokker is.
Ze bieden bijn alle hondensoorten aan op Marktplaats.Vreselijk!!!!!!

Goed gedaan,eerst googlen!!!! Zo kan je stoppen,,googlen en denken krijg de.
Mp verdient eraan,zoveel advertenties...die steken kop in het zand..zovaak zijn die al aangeschreven
Vind dat marktplaats helemaal geen dieren moet aan bieden dan kunnen die broodfokkers ook hun puppy's niet kwijt en stopt het misschien.Het is jammer voor de mensen die wel goedd zorgen voor beesten.Maar ja de goede moeten dan onder de kwade lijden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ciske »

Op MP kan je prima een dier uitzoeken. Alleen moet je zelf opletten dat is de fout van de mens, niet van MP.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ciske schreef:Op MP kan je prima een dier uitzoeken. Alleen moet je zelf opletten dat is de fout van de mens, niet van MP.
Idd!!

kubus0305888
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2015 13:04

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door kubus0305888 »

2015/01/15 Ik kocht een hond in Tilburg Franse bulldog. het was allemaal ok. We brachten hem naar huis op de weg van de dag kreeg hij diarree pośmyśleliśmy dat het door dit dat het nieuwe huis een nieuw klimaat, maar in de avond kreeg hij diarree met bloed, zijn we naar de dierenarts kreeg zijn injecties verbeterd, maar slechts voor twee dagen. Zondagavond werd gezwollen oog, op maandag kreeg diarree met bloed weer. Dus nogmaals, namen wij hem naar de dierenarts kreeg een sterk antibioticum. de volgende dag niets dat hij niet te maken had niet bereikt gezwollen rode ogen (de dierenarts zei dat bacteriën zijn sterk en beginnen om het in te voeren op het oog) wordt diarree met bloed en plas te doen met bloed had. voordat ze naar de dierenarts belde naar beneden naar de eigenaar van de cultuur die we hebben een hond naar de dierenarts geef het, zei hij dat we het moeten brengen om hem zo ziek hond zal ik trek uit 200 km. na de 6e dag van onze bulldog overgeslagen ziekte, namen we het terug kreeg geld voor een hond kosten van de behandeling van de grote dame met lange nagels en een solarium zei dat we geen geld terug te krijgen. 01/22/15 Vandaag kregen we een SMS-bericht, kunt u ophalen van uw hond voor een paar dagen Ik voel me goed in orde is en het zal een paar dagen om te ontvangen. We hebben een verschrikkelijk trauma na de eerste 6 dagen, weet niet wat we doen? of om het te beantwoorden of niet !!! we zouden willen dat hij zeer binnenkort we elkaar vastgebonden met ons zijn. maar we weten niet of het de moeite waard we gaan weer 200km en na enige tijd weer om hem te weerhouden ... PLEASE !!! ANDEL
heeft iemand ontvangt een hond van hen dat is eigenlijk een hond of genezen? Ik bedoel, de heer en mevrouw Tilburg die een witte Mercedes en leven op een industriële straat!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

1 x welgenoeg en zie mijn antwoordop je andere topic...

Probeer het wat duidelijker te omschrijven,

Nosepowder
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2015 19:52

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Nosepowder »

Beste leden,

wij zijn al een tijdje bezig geweest met het zoeken naar een pup, gelukkig nu een goede kunnen vinden bij een vertrouwelijk persoon. Helaas wel slechte gevoelens gehad bij sommige andere fokkers en graag wil ik dan ook dat mensen hiervoor gewaarschuwd worden. We hebben vele fokker kunnen vinden (als zijnde broodfokker), maar deze kwam nog niet voor

Het gaat hier om [persoonsgegevens verwijderd] (verdere gegevens beschikbaar maar mag het helaas niet plaatsen) Ik ben bij hem geweest en hij had zogezegd nog 1 pup te koop en moeder was ook in huis. Het leek allemaal super goed en in orde te zijn, al vond ik hem wat afstandelijk naar moeder toe. Eenmaal thuis toch heel goed gaan spitten op internet, maar niks tegen gekomen. Totdat ik op zijn en zijn vriendin dr facebook kwam. Hier stonden recente foto's van hun nieuwe huis, zoals wij het ook gezien hebben, met de hondenmand die er toen ook stond.. maar dan met een totaal andere hond. Nog meer foto's gevonden van die andere hond en hem hier ook mee geconfronteerd. Was te merken dat hij zich aangevallen voelde en het gevoel werd alleen maar slechter, Ik heb het dan ook niet gedaan.

Vandaag opnieuw een advertentie gezien op marktplaats en hij heeft nu (een week later) ineens 4 pups te koop staan. Het onderbuik gevoel was al niet lekker, nu is het helemaal slecht.

Ik hoop dat dit bijdraagt aan de stop van de koop van deze pups op deze oneerlijke manier en mensen hem op deze manier ook via een googletje tegenkomen.

Als jullie meer info willen dan hoor ik het graag.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 mei 2015 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Welke regio ongeveer,friesland? Brabant..dat mag je wel zeggen hoor...alleen geen namen en adressen..
Maar bv wel hoe de fokker adverteerd...

Goed van j sat gespeurd hebt!!! Top,zo zie je,je hebt jezelf behoed..

En zo kan je ook andere weer waarschuwen...ik kijk vaak op mp en als ik er een dubbele advertentie per ongeluk op zet dan krijg ik mail eraf gehaald,neeeee dat dan,zelfde staan er tich keer op,maar zullen wel betalen,

Ben blij dat je wel mooie goede pup gevonden hebt!veel plezier geluk ermee!

Zonnetje28
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2016 00:26

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Zonnetje28 »

kubus0305888 zou je alsjeblieft contact met mij willen opnemen?

Gesloten