LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom kopen mensen nog steeds puppy's bij een broodfokker?

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Waarom kopen mensen nog steeds puppy's bij een broodfokker?

Ongelezen bericht door MMN16 »

Ik lees hier veel verhalen over het aanschaffen van een pup bij een broodfokker.
Hoe is het mogelijk dat mensen nog steeds pups komen bij zo'n malafide handelaar ondanks dat het volgens mij algemeen bekend is dat je daar nooit een pup moet kopen?

Wat is dit,gaat het om het geld o.i.d. ik snap er in ieder geval niets van,deze kopers houden de broodfok op die manier juist in stand.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Waarom kopen mensen nog steeds puppy's bij een broodfokker?

Ongelezen bericht door Brahms »

MMN16 schreef:.....Ik lees hier veel verhalen over het aanschaffen van een pup bij een broodfokker.....
Inderdaad is dit een probleem, maar waarom nu weer een nieuw topic over hetzelfde ?
Overzichtelijker om verder te schrijven in de reeds bestaande topics, waar overigens alle in en outs al uitvoerig voorbij zijn gekomen.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Waarom kopen mensen nog steeds puppy's bij een broodfokker?

Ongelezen bericht door MMN16 »

Ik wist niet dat mijn vraag al ergens stond.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Waarom kopen mensen nog steeds puppy's bij een broodfokker?

Ongelezen bericht door moederslink »

Als je de zoekfunctie hier gebruikt en - broodfok- intoetst kom je ____tig____reacties tegen en al vanaf 2004.
Precies wat Brahms ook schrijft...het is uit en te na behandeld op dit forum.. :wink:
Desalniettemin behoeft het nog steeds aandacht. En waarom mensen dit doen? Geen idee!
Geldkwestie misschien? ..... :cry:
Laatst gewijzigd door moederslink op 10 jul 2016 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waarom kopen mensen nog steeds puppy's bij een broodfokker?

Ongelezen bericht door Moneyman »

MMN16 schreef:Ik lees hier veel verhalen over het aanschaffen van een pup bij een broodfokker.
Je had die topics toch gevonden? Dan kan je daar ook je opmerkingen kwijt. Tenzij je dezelfde discussies nogmaals wilt voeren natuurlijk...

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Waarom kopen mensen nog steeds puppy's bij een broodfokker?

Ongelezen bericht door MMN16 »

Laat maar,ik had de vraag algemeen bedoeld en niet een specifieke broodfokker.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Waarom kopen mensen nog steeds puppy's bij een broodfokker?

Ongelezen bericht door berndv »

MMN16 schreef:Hoe is het mogelijk dat mensen nog steeds pups komen bij zo'n malafide handelaar ondanks dat het volgens mij algemeen bekend is dat je daar nooit een pup moet kopen?
Ik denk dat je dit wel redelijk in algemene zin kan betrekken. Waarom kopen mensen nog steeds bij malafide autohandelaren. Je weet dat als je bijna al van het bedrijventerrein afrijdt en via de opritten van 2 andere bedrijven op een schimmig binnenplaatsje een autohandelaar treft, dit niet een grootse autodealer is. En ja, ze rijden 1 week in de auto, vinden vele problemen en dan opeens weten ze dit forum te vinden en roepen ze moord en brand over oplichting (wat feitelijk natuurlijk ook zo is)

Waarom? meestel de prijs en de mooie blauwe/groene/bruine/grijze ogen van de verkoper die spraken zoveel vertrouwen en ervaring uit dat ik wel meteen tot de koop over moest gaan. Die hoef je toch niet op te zoeken. En opzoeken, tja, hoe doe je dat eigenlijk?

edit: zag net je topic over een aangeschafte auto, ik bedoelde niet jou met mijn opmerking, over jaspers auto's is zelfs niets negatiefs te vinden

Gesloten