14 jaar oude schuld blijft achtervolgen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
R.Nomden
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2023 12:24

14 jaar oude schuld blijft achtervolgen

Ongelezen bericht door R.Nomden »

In 2009 heeft florius mijn woning verkocht. Onder een 3 partijen overeenkomst. Een makelaar mag onder toezicht van een notaris de woning verkopen. De makelaar verkocht hem via een andere notaris..met 149000 euro verlies.. sindsdien probeerde schuld hulpverlening.. lukte niet..werd dakloos en eind 2015 in de gevangenis. Vanaf juni 2017 weer aan het schrijven voor een schikkig. In januari 2018 werd de schuld ineens 164.000 euro.

Ik heb een woning. Werk als zelfstandige. Heb vele voorstellen gedaan tegen finale kwijting. Gemiddeld bood ik 15.000 euro over 36 maanden..over 60 maanden. In 1 keer.. ook vroeg ik nieuwe hypotheek om mijn huidige woning te kopen.. overwaarde 40 tot 70.000 euro

Alles is afgewezen.... niet goed onderbouwd.

Vorig jaar is er bankbeslag gelegd op 5000 euro.. en na 3 weken terug gedraaid
..was een foutje.

Deze september is er rdw beslag gelegd.. ik heb gevraagd wat nodig is om een oplossing te vinden.

Ik moest van 24 maanden prive en zakelijke afschriften op sturen.

Dit heb ik gedaan... maar nu 3 maanden later.. wederom afgekeurd.

Aan mijn inkomsten ligt het om een schikking te doen.

Maar hun blijven mij verwijzen naar schuld hulpverlening. 10 jaar teriug wilde ze er niet aan mee werken.

Nu ik mijn leven goed op de rit heb is dit voor hun de enige optie


Volgens mijn gemeente...moet ik mijn bedrijf beeindigen en mijn huis verlaten..omdat ik 27 euro boven de huursubsidie grens huur.

Na de gevangenis kreeg ik niks via de womningbouw.

Ik begin wanhopig te worden.... werk al weer 6 jaar fulltime.

Waar ik vind hulp en een oplossing.

Ben 49. En wil niet weer dakloos worden en van onder af beginnen.

Hoe lang moet het duren na schuldsanering voor ik weer een normale woning heb...

Mijn vriendin gaat me verlaten als ik het huis uit moet.

Ik werk.. en veel.. en moet aanmelden voor bijstand..

Wie heeft advies? Zuidweg in Hilversum kan ook niks doen

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: 14 jaar oude schuld blijft achtervolgen

Ongelezen bericht door peter17111962 »

ik denk dat uw probleem zodanig complex is dat alleen een goede professional op dat gebied U goed kan adviseren.
Of U die op deze site kan vinden daar heb ik mijn twijfels over.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: 14 jaar oude schuld blijft achtervolgen

Ongelezen bericht door Methusalah »

Wat Peter zegt. 14 jaar aan geschiedenis daar gaat niemand hier een goed advies op kunnen geven.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: 14 jaar oude schuld blijft achtervolgen

Ongelezen bericht door kuklos »

R.Nomden schreef:
13 nov 2023 12:38
Wie heeft advies? Zuidweg in Hilversum kan ook niks doen
Geen idee wat Zuidweg in Hilversum is, maar enige advies dat ik heb is professionele juridische hulp te zoeken. De mensen op het forum hebben te weinig inzicht in wat er allemaal gebeurd is om iets zinnigs te kunnen zeggen.
Moneyman is de enige professional in deze materie van de forumleden en ook hij zal te weinig informatie hebben op basis van je bericht om het op te kunnen lossen voor je.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 14 jaar oude schuld blijft achtervolgen

Ongelezen bericht door witte angora »

R.Nomden schreef:
13 nov 2023 12:38
Wie heeft advies?
Net als mijn voorgangers denk ik niet dat iemand hier je veel verder kan helpen. Toch springt in je verhaal er één ding uit:
Ik heb een woning. Werk als zelfstandige. Heb vele voorstellen gedaan tegen finale kwijting. Gemiddeld bood ik 15.000 euro over 36 maanden..over 60 maanden. In 1 keer.. ook vroeg ik nieuwe hypotheek om mijn huidige woning te kopen.. overwaarde 40 tot 70.000 euro
Je geeft aan dat dit een huurwoning is, nét boven de max voor huurtoeslag. Kennelijk wil je de woning kopen en dan direct weer verkopen met 40- tot 70.000 euro winst? Of dat je een hogere hypotheek wil vestigen dan wat je betaalt, om daarmee de schuld af te lossen? Ik kan je zo al vertellen dat dit niet gaat gebeuren. De wbv, en anders de gemeente, zullen ongetwijfeld voorwaarden stellen als een sociale huurwoning ver onder de marktprijs wordt verkocht. Daarmee wordt een eventuele overwaarde vooralsnog niet verzilverbaar, en lijkt me een hogere hypotheek niet aan de orde.

Ik denk niet alleen dat je je moet laten adviseren, maar vooral ook dat je de gegeven adviezen goed moet overwegen en je hoop niet moet vestigen op dingen die niet te realiseren zijn. Vragen stellen en mogelijkheden bespreken prima - maar als iets niet kan, dan kan het niet.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 14 jaar oude schuld blijft achtervolgen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Deskundige hulp zoeken is inderdaad het beste advies. Toch even twee punten/ opmerkingen:

1) Doe een beroep op verjaring. Bij een dergelijke vordering is er sprake van een verjaringstermijn van 5 jaar na executieverkoop. Geef aan dat je je beroept op verjaring, dat je de bewijsstukken wilt ontvangen waaruit blijkt dat de verjaring tijdig is gestuit, en geef aan dat je eerst na ontvangst van deze bewijsstukken met een verdere inhoudelijke reactie zult komen.

2) Bedenk -als er geen sprake blijkt te zijn van verjaring- dat zowel een betalingsregeling als een aanbod tegen finale kwijting een gunst van de schuldeiser zijn. En als jij een fatsoenlijke afloscapaciteit hebt, kan je in beginsel gewoon je schuld afbetalen. Dat de schuldeiser zegt "dan maar een MSNP of WSNP" is niet heel gek: op die manier is er immers een stok achter de deur in de vorm van een professional die de financiële zaken behartigt. Tegelijk kan dat onredelijk zijn. Een goede adviseur kan beoordelen of een kort geding (executiegeschil) een goede oplossing kan zijn om een regeling af te dwingen. Als jij een redelijk voorstel doet, en de schuldeiser onredelijke eisen stelt, slaagt dat soms. Een voorbeeld van een dergelijke afweging vind je in dit artikel over een heel bekende zaak.

Ik ga er vanuit dat de zaak door een gerechtsdeurwaarder wordt behandeld, gezien de gelegde beslagen. Dat is gunstig, omdat daardoor de beroeps- en gedragsregels van toepassing zijn.

Succes!

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: 14 jaar oude schuld blijft achtervolgen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met uw gemeente voor hulp (https://hilversum.nl/sociaal-plein/loke ... pverlening). Hun hebben de juridische kennis om u te kunnen helpen.
Daarnaast geven hun u hulp.

Ook kunt u voor juridische vragen terecht bij www.juridischloket.nl.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 14 jaar oude schuld blijft achtervolgen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
13 nov 2023 16:23
Neem contact op met uw gemeente voor hulp (https://hilversum.nl/sociaal-plein/loke ... pverlening). Hun hebben de juridische kennis om u te kunnen helpen.
Daarnaast geven hun u hulp.
Lees je de OP niet? De door hun geboden hulp wil TS juist niet.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: 14 jaar oude schuld blijft achtervolgen

Ongelezen bericht door Ivo.w »

kuklos schreef:
13 nov 2023 14:18
R.Nomden schreef:
13 nov 2023 12:38
Wie heeft advies? Zuidweg in Hilversum kan ook niks doen
Geen idee wat Zuidweg in Hilversum is, maar enige advies dat ik heb is professionele juridische hulp te zoeken. De mensen op het forum hebben te weinig inzicht in wat er allemaal gebeurd is om iets zinnigs te kunnen zeggen.
Moneyman is de enige professional in deze materie van de forumleden en ook hij zal te weinig informatie hebben op basis van je bericht om het op te kunnen lossen voor je.
Zuidweg (&partners) is een financieel advieskantoor in Hilversum.
Zij richten zich met name op advisering en (schuld)hulpverlening aan ondernemers en ex-ondernemers.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: 14 jaar oude schuld blijft achtervolgen

Ongelezen bericht door kuklos »

Ivo.w schreef:
13 nov 2023 17:05
Zuidweg (&partners) is een financieel advieskantoor in Hilversum.
Zij richten zich met name op advisering en (schuld)hulpverlening aan ondernemers en ex-ondernemers.
Dank.
Als een financieel adviesbureau niks kan (die hoogstwaarschijnlijk inzage hebben gehad in het dossier), wat kan TS dan verwachten dat de goedwillende deelnemers op het forum kunnen die het dossier niet hebben ingezien.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 14 jaar oude schuld blijft achtervolgen

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
13 nov 2023 17:13
Als een financieel adviesbureau niks kan (die hoogstwaarschijnlijk inzage hebben gehad in het dossier), wat kan TS dan verwachten dat de goedwillende deelnemers op het forum kunnen die het dossier niet hebben ingezien.
Zuidweg & Partners is een prima bureau, juist gericht op deze cases, dus jouw vraag is absoluut legitiem. Ik ben benieuwd waarom zij er geen been in zien.

Plaats reactie