LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanmaning zonder rekening of herinneringen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Aanmaning zonder rekening of herinneringen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bram248 schreef:
17 jan 2020 11:38
Zeker niemand die weet wat ik het beste kan doen na mijn vorige reactie?
Ik zou zelf dit advies opvolgen:
berndv schreef:
16 jan 2020 09:04
De rekening betalen, exclusief de aanmaningskosten. Laat ze maar gaan procederen als u zo zeker bent dat die niet gestuurd is, en zij hebben geen bewijs dat die gestuurd is, dan kunnen ze niet zoveel.
Maar in plaats van gestuurd stellen dat hij niet is aangekomen.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Aanmaning zonder rekening of herinneringen

Ongelezen bericht door Kolibrie »

U heeft ooit (een jaar geleden) een abonnement gehad en nooit opgezegd zegt u.
De kosten daarvan werden met een automatische incasso maandelijks van uw rekening betaald.
Nu beweert Basic Fit dat u een automatische incasso gestorneerd hebt, wanneer Basic Fit u heeft laten weten welke maand dat geweest is kunt u een kopie van die afschrijving naar Basic Fit mailen.
Wordt het abonnement nu gewoon elke maand van uw rekening afgeboekt of heeft u het abonnement ondertussen opgezegd?
Het is niet helemaal duidelijk wat er nu speelt, u had een abonnement, is dat nu opgezegd of niet?
Dat u een of meerdere incasso's gestorneerd zou hebben is toch eenvoudig te controleren, als dat niet het geval is, waar maakt u zich dan druk over, ga anders met de bewijzen naar Basic Fit, ik neem aan dat u toch gaat sporten als u een abonnement t heeft.

Bram248
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2020 14:14

Re: Aanmaning zonder rekening of herinneringen

Ongelezen bericht door Bram248 »

@Kolibrie
Ik heb mijn abonnement ondertussen opgezegd, het gaat dus maar over 1 afschrijving.
Ze kunnen me verder niks vertellen over welke maand het was en ze kunnen hier ook geen bewijs van sturen.
Ik heb geen incasso gestorneerd. En ik heb het abonnement afgesloten en eigenlijk bijna nooit meer iets mee gedaan. Zonde natuurlijk, maar daarom moet je het minstens voor een jaar afsluiten.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Aanmaning zonder rekening of herinneringen

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Bram248 schreef:
17 jan 2020 12:39
@Kolibrie
Ik heb mijn abonnement ondertussen opgezegd, het gaat dus maar over 1 afschrijving.
Ze kunnen me verder niks vertellen over welke maand het was en ze kunnen hier ook geen bewijs van sturen.
Ik heb geen incasso gestorneerd. En ik heb het abonnement afgesloten en eigenlijk bijna nooit meer iets mee gedaan. Zonde natuurlijk, maar daarom moet je het minstens voor een jaar afsluiten.
Maar het bewijs heeft u toch zelf, de bankafschriften, wanneer daaruit blijkt dat u alles (voor een jaarabonnement) betaald hebt en volgens hun Algemene voorwaarden op tijd opgezegd hebt, zou ik me niet druk maken.
Dus goed nakijken of u alles betaald hebt, is dat zo, dan stuurt u een bericht naar Basic Fit dat u het nagekeken heeft en alles betaald is en dat u verder niet meer op hun aanmaningen zult reageren.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aanmaning zonder rekening of herinneringen

Ongelezen bericht door witte angora »

witte angora schreef:
16 jan 2020 11:21
Bram248 schreef:
16 jan 2020 09:22
Ze kunnen geen foto van de eerste mail sturen, zegt ze,
Dan is hij dus ook niet verzonden. :mrgreen:
Klaar... :D

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Aanmaning zonder rekening of herinneringen

Ongelezen bericht door berndv »

Bram248 schreef:
17 jan 2020 12:39
Ze kunnen me verder niks vertellen over welke maand het was en ze kunnen hier ook geen bewijs van sturen.
raar dat ze er niets over kunnen verstellen. Dat ze geen bewijs kunnen sturen van een niet-gedane betaling kan ik me wel voorstellen. Laat hun eerst dan maar in ieder geval met info komen over welke termijn u gemist heeft.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aanmaning zonder rekening of herinneringen

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
17 jan 2020 11:43
Bram248 schreef:
17 jan 2020 11:38
Zeker niemand die weet wat ik het beste kan doen na mijn vorige reactie?
Je dacht dat je daar hier antwoord op kreeg? :lol:
Helaas is tros radar verworden tot een plek waar ‘juristen’ elkaar vliegen proberen af te vangen en verder met alles en iedereen in discussie gaan. Concrete en praktische antwoorden waar je iets mee kan hoef je hier niet te verwachten.
Dan heb je slecht gelezen.

Gesloten