LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alektum incasso.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Alektum incasso.

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Die maken het bont zeg,

Gaat over scheermesjes van van Flexifront, bij de allen wel bekent denk ik.
Niets besteld, wel ontvangen en keurig terug gestuurd, onder het mom, nee, heb ik niet om gevraagd! Ik had het ook kunnen houden, ik weet.
Daarna hebben ze nog mesjes verstuurd en ik keihard terug gestuurd, niet besteld.
De hoofdsom is is in totaal € 18,37, de incasso van deze ellende is € 44,03.

Ik vraag me echt af, of ze het aan durven om met mij naar de rechter te stappen!
Ergens denken ze dat ik zo dom ben om te betalen, want ze zijn wel bereid om het in de minne te schikken...............

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Alektum incasso.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als je niets besteld hebt, en ze sturen iets op, is het zelfs 'gratis' - en zou je het zelfs mogen houden.

Als een incassoburo moeilijk doet , antwoord ze (per brief, aangetekend, of per email) en geef aan dat jij de vordering niet erkent omdat je nooit iets bij dit bedrijf besteld hebt.

Geef aan niet meer lastig gevallen te willen worden.

Bewaar alles, ook verzendbewijzen e.d. voor een eventueel dossier.
Er staan meer Tono/FlexiFront topics, doe daar even op zoeken voor meer tips.

Enneh, je hebt dit item dubbel geplaatst, zou de tweede kunnen wissen?

123_ik
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2010 15:02

Re: Alektum incasso.

Ongelezen bericht door 123_ik »

Hier nog een gedupeerde!
Die mensen weten niet van ophouden!
Ik heb nu 2 incasso brieven gekregen van Alektum.
Ik heb een brief geschreven naar flexi front en gereageerd op hun site.
Ik heb de 2 pakketjes terug gestuurd en moest er zelfs voor betalen op het postkantoor.
Ik heb ze geschreven dat ze mij niet meer mogen benaderen en dat ik absoluut niet gediend ben van hun dreiging over een gerechtelijke procedure!
Ik ben benieuwd..

teun43zutphen
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2013 18:42

Re: Alektum incasso.

Ongelezen bericht door teun43zutphen »

DOSSIER: 228374
E-mail: [email protected]
Betreft: Uw schuld aan Courlux International SA ad € 63,30 T Wouterse







Amsterdam, 28-5-2013



Geachte heer/mevrouw,



Helaas blijkt uit onze administratie dat u onze vordering à € 63,30 nog altijd niet heeft voldaan. Om u alsnog de mogelijkheid te bieden uw vordering te voldoen, willen wij u éénmalig een voorstel ter finale kwijting aanbieden. Alektum Incasso B.V. biedt u éénmalig een creditering aan van 30% onder de voorwaarde dat onder boven genoemde vordering in maximaal 2 termijnen wordt voldaan. De eerste betaling dient uiterlijk op de laatste dag van deze maand op onze bankrekeningnummer 60.75.60.304 t.n.v. Stichting Derdengelden Alektum Incasso te zijn bijgeschreven.



Wellicht ten overvloede delen wij u mede dat indien genoemde betaling niet voor de laatste dag van deze maand wordt voldaan, het kwijtingsvoorstel terstond komt te vervallen en het totaal openstaand bedrag à € 63,30 per direct opeisbaar is.



Voor bovenstaand aanbod dient u contact op te nemen met Alektum Incasso middels onderstaand telefoonnummer of email adres.



Telefoonnummer: +31 20 4177 177 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:30 uur)

E-mail: [email protected]



LET OP: Vermeld altijd uw Dossiernummer bij correspondentie en/of betalingen.



Faxnummer +31 (0)20 4080424, KvK Amsterdam 34256168, Website: www.alektum.nl, Alektum Incasso B.V. wordt ingeschakeld om openstaande vorderingen voor haar opdrachtgevers te innen bij zowel particulieren als bedrijven. Uitstel van betaling heeft mogelijk negatieve gevolgen voor toekomstige kredietaanvragen.



op ligters een ken ik se niet twee be stel ik niks op inter net winkel is heer op de hoek winkels zat heer op de hoek allen winkels dus zwaar op ligtes ik hep niks be stel nog iets ge kreegen anderen punt sta ik ook nog onder kurator schuld hulp veer lening maar iest be stelt hep ik noit en be gin ik niet eens aan dit is puuren op ligting en meer is het niet teun rijk wouterse

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Alektum incasso.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

teun43zutphen schreef: op ligters een ken ik se niet twee be stel ik niks op inter net winkel is heer op de hoek winkels zat heer op de hoek allen winkels dus zwaar op ligtes ik hep niks be stel nog iets ge kreegen anderen punt sta ik ook nog onder kurator schuld hulp veer lening maar iest be stelt hep ik noit en be gin ik niet eens aan dit is puuren op ligting en meer is het niet teun rijk wouterse
@ Teun,

als jij zeker weet dat jij nooit iets besteld hebt, en ook niemand bij jou thuis - dan zou je kunnen vragen aan de schuldhulpverlener om deze cowboys eenmalig een mail of fax te sturen dat er geen overeenkomst is tussen jouw en courlux (en je bent niet de enige die hier last van heeft, al probeert courlux door sommigen hier ons anders te doen denken) - en dat zij met klem verzocht worden deze onrechtmatige vordering te laten vervallen, en anders rechtsgeldig bewijs van overeenkomst en bewijs van daadwerkelijke levering dienen te geven.

Trouwens, Courlux is de 'baas' achter "kwaliteitsmerken" als Tono, Miriale etc. - dus check of je toevallig iets van die clubs hebt gehad.

Gesloten