LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies inzake Intrum

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Duwertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2020 21:12

Advies inzake Intrum

Ongelezen bericht door Duwertje »

Hallo,

Hierbij wil ik graag de volgende vraag stellen.

Wij hebben nu sinds twee weken contact met Intrum inzake een bepaalde vordering.
Deze was in 2016 al afbetaald maar blijkbaar 4 jaar later stond er nog een stukje open.
Hiervan zou via Intrum post gestuurd zijn naar het oude adres van 4 jaar geleden.

Deze gesprekken gingen erg goed en zijn uiteindelijk tot een goede oplossing gekomen.
De vordering is voldaan ( zo netjes zijn we wel) maar helaas zaten wij nog met een BKR notering die Intrum geplaatst heeft omdat ze geen contact met ons kregen via het oude adres.

Tijdens de gesprekken hebben wij constant 1 dezelfde persoon aan de telefoon gehad.
Deze heeft ons aangegeven dat als wij de vordering zouden voldoen, wij afgemeld zouden worden bij het BKR in drie stappen.
Codering A3 zou weg gehaald worden, einddatum erin en het zou beëindigd worden.
Dit omdat de correspondentie ook niet juist was. Dit is verder niet van toepassing.

Deze heer heeft van alles beloofd om ons tegemoet te komen.
De bovenste drie dingen zijn dan ook beloofd waarvan er twee zijn waar gemaakt.
De A code staat nog steeds op het BKR, deze is dus ook niet verwijderd.
De vordering is wel gesloten en er is een einddatum geplaatst maar is nog steeds een belemmering bij het afsluiten van een hypotheek.
Verder staat er niks op het BKR overzicht.

Nu heb ik zelf het gesprek opgenomen waarin meneer precies verteld wat hij gaat doen voor ons.
Dit voor ons eigen belang.

Helaas is het bestand niet terug te luisteren en staan we eigenlijk met lege handen.
Het gesprek loopt wel maar er is helaas niets te horen, je hoort alleen ruis.

Nu vroeg ik mij af (dat is dan ook de vraag) als wij alle gesprekken/tijdstippen/datums/minuten en seconden hebben kan Intrum dit terug halen/luisteren aangezien er gezegd wordt dat alle gesprekken worden opgenomen.
Dit om aan te kunnen tonen dat wij wel degelijk eerlijk zijn naar Intrum.

De man die wij hebben gesproken is sinds dinsdag niet meer actief werkzaam bij Intrum.

Hopelijk heeft een iemand hier verstand van en kan ons een juist antwoord geven.

Groetjes en alvast bedankt

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Advies inzake Intrum

Ongelezen bericht door Jablan »

Vragen naar de opvolger, in het gesprek de toezeggingen van de vorige medewerker langslopen en vragen om ook de laatste correctie bij het BKR in orde te maken. Die wijziging doorvoeren kan een paar weken duren, hou daar rekening mee.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Advies inzake Intrum

Ongelezen bericht door berndv »

Duwertje schreef:
25 jun 2020 21:37
Codering A3 zou weg gehaald worden, einddatum erin en het zou beëindigd worden.
Een A3 melding is een afboeking of kwijtschelding. Als er een A3 zonder datum staat, dan zou dat een afboeking betekenen, oftewel, de schuld blijft staan en de melding blijft ook staan, normaliter totdat de schuld wordt afgelost. Als die schuld afgelost is, zoals u gedaan heeft, zou de melding voor zover ik weet omgezet moeten worden naar een H melding, welke 5 jaar zichtbaar blijft.

Overigens zou, voor zover ik weet, de melding omgezet moeten worden door de kredietverstrekker, niet het incassobureau. Is de schuld bij de kredietverstrekker wel afgemeld?

Gesloten