LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] deurwaarder

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
mary

deurwaarder

Ongelezen bericht door mary »

Ondanks dat ik een redelijk loon heb, ben ik in de financiele problemen gekomen. Het betroffen een aantal achterstanden Deze had al voor een groot gedeelte zelf opgelost. Maar ik had de zaken nog niet goed op een rij en dacht goede raad is duur ik ga hulp zoeken bij de Gemeenschappelijke Kredietbank. Deze bedachten dat ik dan maar in de schuldsanering moest. Maar ik gaf aan dat dit niet noodzakelijk was immers in mijn opinie had ik geen schulden. Maar de GKB gaf aan ja die heeft u wel en dat is u doorlopend krediet. Ik vertelde vervolgens dat mijn inkomen voldoende was om mijn afbetalingsverplichtingen na te komen. Maar nee hoor een schuld is een schuld en zo sudderde het maar door. Op een gegeven moment kwamen ze met een berekening dat ik in de schuldsanering kon komen en dan moest ik van € 170,00 per maand rondkomen . Let wel dit is voor alles kleren eten drinken enz. Nou ben ik niet verwend en doe de boodschappen bij de Aldi . Maar van dit bedrag rondkomen is haast onmogelijk, iemand die een uitkering ontvangt en in de schuldenregeling komt heeft meer. Maar waar het nu allemaal om gaat
ondertussen had ik twee aanmaningen van een deurwaarder gekregen
eentje van € 90,00 en een van rond de € 160,00. Op mijn vraag aan de GKB of zij deze wilden betalen ,immers mijn inkomen was voldoende om deze rekeningen te betalen. Gaf de GKB niet thuis want deze twee bedragjes moesten mee in de schulsanering, u weet wel waarvan ik had gezegd dat ik die niet nodig achtte. Maarja tijd gaat voorbij en ik was het ondertussen goed zat met de GKB omdat niks liep zoals het moest. Geld op de verkeerde rekeningen, zaken niet betalen, niet terugbellen. Dus bemiddeling gestopt 23 mei 2003 en 2 dagen later lagen de aanmaningen van de deurwaarders op de deurmat, en u raad het al de kosten waren fors omhoog gegaan. De ene, deurwaarderskantoor Prangers maakte het helemaal bont die had me al meteen voor de rechter gedaagd. Gebeld met dit bureau ik had namelijk mijn vakantiegeld gebeurd en wilde het bedrag per omgaande betalen dit was niet meer mogelijk omdat het al bij de rechter lag. Ik vind het van een ongehoorde machtsmisbruik van dit kantoor PRANGER. Ik vind dat zij nadat ze de brief hadden ontvangen van de GKB dat de schuldsanering niet door zou, mij alsnog al was het maar binnen 2 dagen in de gelegenheid hadden moeten stellen om te kunnen betalen. Het bedrag is al met al van € 90,00 naar ruim € 300,00 gestegen met dank aan de GKB en deurwaarderskantoor Pranger. En als klapper op de vuurpijl op mijn verzoek of ik het bedrag in 2 gedeeeltes mag betalen kreeg ik een nee . Mijn inkomen is te hoog. Die arme mensen op deurwaarderskantoor Pranger zij weten niet dat mensen ook vaste lasten hebben en dat er per maand een bedrag overblijft om van te leven. Als ik dat bedrag in een maal moet betalen houd ik niks meer over om de maand van rond te komen. Bedenk dat bedrag ad 300,00 is ongeveer 660,00 gulden. Wie heeft dat zo liggen. Nou ik niet en ik weet ook niet hoe ik dat moet ophoesten. En als je belt is net een kapot grammefonplaatje we werken conform de wet en dit herahlen ze bij ieder argument wat aanhaalt. Nee Pranger wint geen schoonheidsprijs, zijn doel is geld binnenhalen en dat lukt hem gezien bovenstaande aardig Tuurlijk dien je te betalen maar in deze kon ik niks uithalen want mijn geld ging naar de GKB waardoor ik ieder controle verloor. Graag reakties. En de vraag waar kun je een klacht indienen inzake dit soort situatie. De macht is aan de deurwaarder maar moeten wij dat ook altij accepteren.[/b]

Gast

Re: deurwaarder

Ongelezen bericht door Gast »

Je kan ook in een prive huis gaan werken.
Volgens de kranten verdien circa €1000,- per dag.
Kontneuken meer!!

mary

Re: deurwaarder

Ongelezen bericht door mary »

zielepiet, blijkbaar heb jezelf een probleempje.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: deurwaarder

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Laten wij het wel serieus houden! Incasso's zijn tegenwoordig aan de orde van de dag. Ook als iemand reageert op openstaande rekening omdat het op dat moment niet mogelijk is om deze te voldoen dan blijven zij toch maar de kosten verhogen! Iemand wordt gestraft omdat hij iets niet kan! Tussen niet willen en niet kunnen zit een groot verschil. Zelf heb ik ook zeer slechte ervaringen met incasso's en wordt iemand in de problemen gebracht waar hij niet om vraagt. Ik heb geen incasso bureau of rechter nodig om te weten dat de rekeningen moeten worden betaald dat fatsoen heb ik zelf wel! Maar door deze handelwijze wordt het gewoon onmogelijk gemaakt! Zo heb ik twee voorbeelden een bedrag van 893 GULDEN is thans opgelopen tot 3040 EURO! een bedrag van 294 Euro is thans ruim 1500Euro! en zo kan ik nog wel even doorgaan. Er is een tijd geweest dat mijn inkomsten 0, niks waren. Als we dan de openstaande vorderingen dan maar flink gaan verhogen dan betaalt het ineens een stuk makkelijker!

!

Re: deurwaarder

Ongelezen bericht door ! »

Als u zonder hulp uit de problemen had kunnen komen, snap ik niet, dat u bij de GKB aangeklopt heeft.
Als u dat niet kon, had u beter naar de adviezen van de GKB kunnen luisteren. Zij hebben er verstand van en bieden een prima oplossing.

Als u het maandelijks te besteden bedrag te laat vindt, en de hulp hierdoor laat afketsen, zult u het probleem zelf moeten oplossen.

Het incassobureau zal hier geen boodschap aan hebben. Op het moment dat zij naar de rechter toestappen is er een behoorlijk traject aan vooraf gegaan, waarin u de mogelijkheid heeft het bedrag te betalen. Op het moment dat zij naar de rechter stappen, zullen zij inderdaad geen medewerking meer verlenen. U heeft immers voldoende kans gehad om uw schuld te voldoen. De reden dat dit niet gelukt is, is voor hen niet van belang. Met een betalingsregeling, hoeft u dan helemaal niet meer aan te komen. Begrijpelijk in mijn ogen.

Ik weet niet hoe lang u uw geld heeft laten beheren door de GKB, maar het lijkt mij, dat de schuld al stond voordat u naar de GKB stapte. Anders kan dit nl ook niet meegenomen worden in de sanering. Dat deze situatie zo gelopen is, is dus zeker niet alleen te wijten aan het feit dat u naar het GKB gestapt bent, of dat u de hulpverlening daar beeindigd heeft.

Als u het probleem zelf wilt oplossen, zult u wel alles op alles moeten zetten. U zult dan dus ook rond moeten komen van dit kleine weekbudget. (170 euro) Ik hoop dat het u dan lukt. Want lukt dit niet, dan kunt u een fallisement tegemoet gaan, waarbij u voor de rest van uw leven aan de schulden vastzit. En dus voor de rest van uw leven van dit lage budget rond zult moeten komen.

Ik wens u veel wijsheid toe.

saneerder

Re: deurwaarder

Ongelezen bericht door saneerder »

Helaas zijn er nog steeds hele hordes die meer geld uitgeven dan zij zich kunnen permiteren. Kredietkaarten, klantenkaarten etc. maken het vaak ook wel heel gemakkelijk om betalingsverplichtingen te verschuiven naar een later tijdstip. Als je de verlokking niet kunt weerstaan is nog altijd de beste oplossing niet met plastic, maar met echt geld te betalen. Is de beurs leeg, valt er niets meer te besteden. Kan men de verlokking van kopen op krediet toch niet weerstaan, is het altijd raadzaam met de leverancier contact op te nemen en niet te wachten tot de aanmaningen van het ingeschakelde incassoburwau in de brievenbus vallen. Met de leverancier valt soms nog wel eens een afbetalingsregeling te treffen. Doet men dat pas nadat het incassobureau in de brievenbus ligt, wordt dat al een stuk moeilijker. Want die kosten moeten ook betaald worden. Advies: niet meer geld besteden dan men heeft. Doet men dat toch, tijdig betalen of in elk geval tijdig contact opnemen met de leverancier om hem te vragen de mogelijkheid te bieden in termijnen te betalen. Doch in elk geval niemand dan jezelf de schuld geven dat je meer hebt uitgegeven dan je je kunt permiteren! Schulden maak jezelf, dat doen anderen niet voor jou!

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: deurwaarder

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Ho ho ho! nu moet ik toch even iemand tot de orde roepen. Als iemand een bedrijf heeft en de bank vertikt het om de rekeningen te betalen dan komen er kosten en boetes bovenop waar iemand niet om vraagt! Ik zelf noch mijn vrouw geven ook maar iets uit als het niet is verantwoord. Op één gulden ja één gulden tekort heb ik een naheffing gekregen van 950 Euro! Het is niet alleen dit bedrag wat je dan moet betalen maar ook nog eens extra de btw omdat dit uit de omzet moet worden betaald. Hierdoor moet de energienota dus even opschuiven heb je dan dit geld weer bij elkaar dan is er inmiddels weer een verhoging bij gekomen dus weer extra btw waardoor de huur achter gaat lopen. En zo kan ik dus nog wel een tijdje doorgaan. Ook als je zegt dat het even niet kan dan wordt er toch een incasso of een deurwaarder op af gestuurd. Al men dan bedenkt dat het met ca. 3 euro per uur bij elkaar werd verdient dan kan men zo ongeveer uitrekenen hoeveel uren er extra gewerkt moest worden. Als je dan ook nog eens 2 inbraken binnen een week meemaakt waarbij spullen van klanten worden gestolen dan houd het ook nog eens echt op. De criminelen gaan vrij rond en het slachtoffer wordt nog eens extra gestraft omdat hij iets niet kan. Hiermee heb ik toch wel enige vooroordelen de wereld uit geholpen hoop ik. En dat wilde ik wel even kwijt.

Vr gr Hans.

bambi

Re: deurwaarder

Ongelezen bericht door bambi »

Zowiezo vind ik dat er nogal makkelijk tegen aan gekeken word door mensen die nog nooit met een deurwaarder of incassobureau te maken hebben gehad...Je bent niet altijd zelf de schuldige aan een probleem..Een samenloop van omstandigheden heeft er voor gezorgd dat ik heel erg in de problemen kwam..ik moest maanden het ziekenhuis in en ik had al mijn rekeningen op automatisch betalen gezet...wel jammer dat de instellingen dat dan vervolgens niet door..gewoon een foutje in de pc heeft er voor gezorgd dat ik alles maar dan ook letterlijk alles ben kwijt geraakt...en ja, dit is buiten mijn schuld om!!! fuckzooi

Gast

Re: deurwaarder

Ongelezen bericht door Gast »

Yep ken het verhaal het ene probleem creeerd het andere.

Je betaald eerst 1000 euro aan iets anders en dat wil je zsm de deur uit hebben voordat daar weer btw en rente overheen komt.
Maar aan de andere kant moet je weer een andere rekening laten staan, die dus ook weer oploopt, totdat je daar weer een melding van krijgt ondanks gemaakte afspraken, en dan krijg je ook nog de melding dat het automatisch wordt gegenereerd door de computer.
Dus je gaat maar weer lekker betalen aan het andere, en voor je het weet zit je tot je nek in de ****.

En dan kunnen een andtal mensen wel op deze site zeggen dat het eigen schuld dikke bult is, dat zij ik vroeger ook altijd.
Maar ik ben nu wel totaal omgeslagen, en ik kan je vertellen dat zelfs tot aan je bankboekjes en foto's kleding etc etc verdwijnt, ondanks dat er niet eens beslag op is gelegt.
En ik hoor van alle kanten dat ik recht op mijn inboedel heb als ik binnen 3 maanden betaal, en dat is ook wel zo, maar ik heb het niet.
En zelfs met gemaakte kosten bij een rechter krihg ik niet eens mijn inboedel boven water.
Zelfs niet als ik via de consumentenbond, gemeente, rechter, advo, en evt andere instanties contact opneem, deze beschouwen de zaak als afgehandeld.

Hmm wordt maar crimineel of zo want dat maken ze op deze manier wel van je.
En dan maar denken dat je als hardwerkende man rechten hebt.
Ik heb zelf het vermoeden dat het opslag bedrijf de boel heeft belazerd, maar ja kom maar eens met bewijzen.
Je moet veel in nederland maar kom vooral niet voor je eigen rechten op, dan zul je zien wat kastje muur politiek is, en daar wordt je niet happy van, maar eerder verry pist off.

Ok ik dwaal af, Ik hoop dat je het kunt oplossen, en zorg er aub voor dat je je gehele inboedel op foto en papier hebt staan en leg die bij een kennis of ouders neer, zodat je later altijd nog bewijs hebt.
Heb je dat niet dan heb je geen poot om op te staan, dan is het jouw woord tegen die leugenachtige woorden van hun.

Gesloten