LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foutje Griffie....bedankt!!!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
leoverdi

Foutje Griffie....bedankt!!!

Ongelezen bericht door leoverdi »

Ik denk dat ik dit net op het verkeerde forum heb geplaatst dus ik doe het hier nog even opnieuw.

Hoe gek kan je het maken.

Ik heb een dagvaarding gekregen waarin stond dat ik gedaagd werd voor de rechter. Ik was het niet eens met sommige dingen in de dagvaarding en stuurde een verweer naar de Griffie van het Kantongerecht. Eind mei moest ik voorkomen.

Begin juni kreeg ik echter een tussenvonnis van een andere zaak en daarin zat het verweer van zaak nummer 1. Ik de Griffie gebeld van 'hee hier klopt iets niet'. Griffie zei toen dat ik half juni bij verstek zou worden veroordeeld maar ik moest een en ander maar snel weer terug sturen. Dat heb ik gedaan.

Ondertussen heb ik al die tijd niets meer gehoord en heb vandaag de Griffie weer eens gebeld. Op 10 juni ben ik dus bij verstek veroordeeld en dat is dan jammer. Dat ik wel verweer heb gemaakt maar dat zij een fout hebben gemaakt is dan jammer.

Klopt dit, is hier niets meer aan te doen. Ik heb natuurlijk kopieën gemaakt van mijn verweer waar een stempel op staat wanneer heb bij de Griffie is binnengekomen en onder welke zaak zij het hebben opgeborgen (de verkeerde). Ik zeg niet dat ik de zaak zou winnen maar nu word ik bij verstek veroordeeld terwijl er een verweer ergens in het kantoor rondzwierf (dat is een fout) maar toen ik het retour moest zenden hebben ze het blijkbaar nu echt verdonkeremaand (en dan noem ik het geen fout meer).

Hoe gek kan je het maken.

Ik heb een dagvaarding gekregen waarin stond dat ik gedaagd werd voor de rechter. Ik was het niet eens met sommige dingen in de dagvaarding en stuurde een verweer naar de Griffie van het Kantongerecht. Eind mei moest ik voorkomen.

Begin juni kreeg ik echter een tussenvonnis van een andere zaak en daarin zat het verweer van zaak nummer 1. Ik de Griffie gebeld van 'hee hier klopt iets niet'. Griffie zei toen dat ik half juni bij verstek zou worden veroordeeld maar ik moest een en ander maar snel weer terug sturen. Dat heb ik gedaan.

Ondertussen heb ik al die tijd niets meer gehoord en heb vandaag de Griffie weer eens gebeld. Op 10 juni ben ik dus bij verstek veroordeeld en dat is dan jammer. Dat ik wel verweer heb gemaakt maar dat zij een fout hebben gemaakt is dan jammer.

Klopt dit, is hier niets meer aan te doen. Ik heb natuurlijk kopieën gemaakt van mijn verweer waar een stempel op staat wanneer heb bij de Griffie is binnengekomen en onder welke zaak zij het hebben opgeborgen (de verkeerde). Ik zeg niet dat ik de zaak zou winnen maar nu word ik bij verstek veroordeeld terwijl er een verweer ergens in het kantoor rondzwierf (dat is een fout) maar toen ik het retour moest zenden hebben ze het blijkbaar nu echt verdonkeremaand (en dan noem ik het geen fout meer).

Heeft iemand tips wat ik nu kan gaan doen??

Naar boven


leoverdi
Gast

Geplaatst op 29 Jul 2004 17:54 door leoverdi


--------------------------------------------------------------------------------

Nog even een aanvulling;

Ik moest het dus terugsturen want dan zou ik niet bij verstek veroordeeld worden en zou het alsnog bij de stukken gevoegd worden.

Dat ik nooit een vonnis heb ontvangen schijnt ook standaard te zijn, ik heb vandaag met de desbetreffende deurwaarder kontakt gehad (ik was al aan het afbetalen maar betaal nu misschien wel meer dan ik had moeten doen als mijn verweer wel behandeld was) en ben dus inderdaad bij verstek veroordeeld.

In hoger beroep kan niet.

Ik moest het dus terugsturen want dan zou ik niet bij verstek veroordeeld worden en zou het alsnog bij de stukken gevoegd worden.

Dat ik nooit een vonnis heb ontvangen schijnt ook standaard te zijn, ik heb vandaag met de desbetreffende deurwaarder kontakt gehad (ik was al aan het afbetalen maar betaal nu misschien wel meer dan ik had moeten doen als mijn verweer wel behandeld was) en ben dus inderdaad bij verstek veroordeeld.

Iemand tips wat ik nu nog kan doen want ik wil het hier echt niet bij laten zitten.....

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Foutje Griffie....bedankt!!!

Ongelezen bericht door berendjan »

ook al heb je beide teksten herhaald, ik blijf het een vreemde zaak vinden. Je schrijft dat op de kopie van jouw verweer een ontvangststempel van de griffie staat, maar een verkeerd nummer. Daar had je dus direct op moeten letten en op moeten reageren. Want net als op zovele plaatsen in de maatschappij is ook bij de rechtbank het zogenaamde rolnummer belangrijk. Daaronder, en niet onder je naam, staat de zaak geregistreerd. Ik begrijp dat je meer dan een zaak hebt lopen en in dat geval is het sowieso zeer belangrijk dat je oplet dat het goede rolnummer wordt genoteerd. Maar bovendien is het aan te raden het rolnummer zelf bovenaan je verweer te vermelden. Wanneer je voor de Kantonrechter geen verweer voert, word je bij verstek veroordeeld. Dat vonnis krijg jij (of als je een zg gemachtigde hebt de gemachtigde) altijd toegezonden door de griffie van de rechtbank. Tegen een verstekvonnis kun je ( ik meen me te herinneren binnen een termijn van 2 weken na verzenddatum van het vonnis) beroep aantekenen bij de kantonrechter. Doch ook dan het goede rolnummer vermelden en als het foute op de stukken staat moet je dit corrigeren. Laat je de termijn verstrijken, dan is het vonnis definitief.

leoverdi

Re: Foutje Griffie....bedankt!!!

Ongelezen bericht door leoverdi »

Op de dagvaarding van de deurwaarder stond geen rolnummer maar stond alleen een dossiernummer. Onder dat dossiernummer heb ik verweer gevoerd.

Mijn dochter had ook een zaak lopen en wij hebben dezelfde achternaam alhoewel ik ook gedaagd ben via mijn gehuwde naam en meisjesnaam, die heb ik ook keurig in het verweer vermeld.

Toen er een tussenvonnis kwam van mijn dochter's zaak bleek dat men mijn verweer bij haar stukken had gevoegd incl. het rolnummer van haar zaak!!

Ik heb toen direct kontakt opgenomen met de Griffie en daar werd mij gezegd dat ik mijn verweer moest terug sturen.

Op de dagvaarding staat dus

Van het vonnis heb ik geen kopie gehad volgens de Griffie is dat niet ongewoon. geen rolnummer alleen een dossiernummer, ik heb meteen kontakt opgenomen met de Griffie toen ik erachter kwam dat mijn verweer op een verkeerde plek was terecht gekomen. Toen werd mij gezegd dat een en ander in orde zou komen. Naar nu blijkt is mijn verweer nogmaals bij de Griffie kwijtgeraakt en ben ik alsnog bij verstek veroordeeld.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Foutje Griffie....bedankt!!!

Ongelezen bericht door berendjan »

Die opmerking van de griffie dat jij geen exemplaar van het vonnis krijgt is niet juist. Als jij persoonlijk partij bent moet je een exemplaar van het vonnis krijgen. Hoe kun je anders weten wat de uitspraak van de rechter is? De zitting van een kantonrechter is altijd openbaar en als jij partij bent kun je naar de zitting toe gaan. Gebruikelijk is echter dat het verweer schriftelijk wordt gevoerd. Het enige advies dat ik je kan geven is om schriftelijk beroep aan te tekenen tegen de gang van zaken en in dat verweer precies aan te geven wat er allemaal fout is gegaan ter griffie. Maar ik blijf het maar een vreemde gang van zaken vinden. Zeker de uitspraak dat jij als partij een kopie van het vonnis krijgt. Trouwens een dagvaarding wordt altijd uitgebracht op de voluit geschreven voor - en achternamen. En voor het geval dat die identiek zijn wordt ook nog de geboortedatum gebruikt om te voorkomen dat misverstanden ontstaan over wie nu precies wordt gedagvaard. En bij gehuwde vrouwen die de achternaam van hun echtgenoot hebben aangenomen is de vermelding meisjesnaam echtgenote van achternaam partner.

leoverdi

Re: Foutje Griffie....bedankt!!!

Ongelezen bericht door leoverdi »

Een verstekvonnis wordt alleen naar de eisende partij gestuurd en pas als het vonnis betekend wordt krijgt de andere partij daar een exemplaar van. Het wordt dus niet betekend omdat ik al lang en breed dingen heb geregeld met de deurwaarder maar nog in afwachting was van eventuele verweren van de eisende partij. Die kwamen dus niet omdat ik al veroordeeld was omdat men tot twee keer toe mijn verweer heeft weten kwijt te raken.

De dagvaarding is verder korrekt. Ik heb ook verder alle informatie uit die dagvaarding overgenomen. Zoals ik al aangaf, ik heb geen fouten gemaakt maar de Griffie van de Rechtbank dus wel. Inmiddels heb ik een klacht ingediend. Gisteren had ik een fax gestuurd met daarin kort het 'verhaal' en de stukken die erbij hoorde. Drie maal raden....die zou nog onderweg zijn en was niet binnengekomen.

Vanochtend nl. nog maar een keer gebeld en toen werd er heel onbeschoft gedaan of de eis dan onterecht was. Alsof dat verder terzake doet, ik heb verweer gevoerd en het is aan de kantonrechter te oordelen of ik al dan niet een punt heb. Het lijkt het Nuon wel zeg :)

Wordt vervolgd. Tweede fax is verstuurd en klacht is ook verstuurd en afwachten maar.

Gesloten