LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso ook voor particulieren?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Incasso ook voor particulieren?

Ongelezen bericht door Gast »

Stel je hebt iemand veel geld geleend en daarbij netjes een contract opgesteld.

De persoon weigerd nu te betalen en het gaat om een paar duizend euro!

Kan je als partuculier ook een incasso inschakelen?

Gast

Re: Incasso ook voor particulieren?

Ongelezen bericht door Gast »

Je weet meer dan dat je vraagt, je hebt een kontrakt opgesteld, dus er is een overeenkomst tussen twee of meerder partijen.
Je zult degene een brief moeten schrijven en hem te kennen geven, dat hij zijn finenciele verplichting niet nakomt, het openstaande bedrag noemen (iets hoger aanhouden, lokt misschien een schriftelijke reactie uit), wat er al is afgelost en een redelijk termijn stellen.
Als je kunt aantonen, dat er nog een bedrag openstaat, nota's of andere bewijzen, dan kun je net als iedere schuldeiser een incassobureau inschakelen.

Gast

Re: Incasso ook voor particulieren?

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt. Ik heb het bedrag contact betaald, maar de eerste gedeelte is via bank terug betaald. De rest moet nog betaald worden, maar de persoon doet het niet.

Gast

Re: Incasso ook voor particulieren?

Ongelezen bericht door Gast »

Je moet wel zeker weten dat er nog geld te halen is, als de persoon in kwestie aan wie jij geld hebt geleend, schulden heeft . Kan het zijn dat er meerdere schuldeisers zijn en dat jouw vordering niet geeind kan worden, wel dien je de kosten van de duerwaarder te betalen.

Ik had een mooi akkefietje. Ik ging verhuizen en in mijn oude woning lag nog een laminaatvloer. De nieuwe huurster wilde deze wel overnemen voor een bedrag van € 250,00. Echter toen het tot betalen moest komen bedacht zij elke keer weer smoesje, dus ik maakte een koopovereenkomst en die tekende zij zonder mankeren. En zij beloofde met hand op haar hart dat zij zou betalen. Echter zij betaalde nooit ondanks mijn brieven. Daarom een deurwaarder ingeschakeld immers ik had een overeenkomst. Wat schetst mijn verbazing mevrouw heeft schulden en daaroor is mijn vordering niet te innen. Dus € 250,00 en een ilusie armer.

Gesloten