LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso voor bedrijf dat al 2 jaar is opgeheven

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
TUNO
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2004 16:59

Incasso voor bedrijf dat al 2 jaar is opgeheven

Ongelezen bericht door TUNO »

Hoi,

Een vier weken geleden krijg ik een brief van een incassobureau/gerechtsdeurwaarder met een vordering die ik binnen 5 dagen moet betalen. De vordering was van mijn oude accountant maar ik heb nooit een factuur gezien of een herinnering.

De brief is gestuurd op naam van mijn bedrijf dat al 2 jaar niet meer bestaat en naar een adres waar ik al een jaar niet meer woon.

Ik bel ze netjes op en geef aan dat mijn bedrijf opgeheven is en dat ik nooit een factuur gezien heb. Ze gaan het uitzoeken.

Twee weken later sturen ze dezelfde aanmanning, weer naar het oude adres, maar nu aan mij persoonlijk gericht.

Ik heb ze een fax gestuurd twee weken terug en aangegeven dat ik nooit een factuur gehad heb, dat ik al een jaar niet meer op dat adres woon, en dat ik de in rekening gebrachte kosten niet aanvaard gezien het voorgaande. Ik heb ze ook gevraagd om een kopie van de facturen.

Mijn vraag is: kunnen ze de vordering zomaar op mij persoonlijk gaan verhalen?

Groeten,


TUNO

Gast

Re: Incasso voor bedrijf dat al 2 jaar is opgeheven

Ongelezen bericht door Gast »

neen, dat kunnen ze niet ook al zullen ze er wel mee dreigen.

Gast

Re: Incasso voor bedrijf dat al 2 jaar is opgeheven

Ongelezen bericht door Gast »

Nope, tenzij je bedrijf een VOF was en/of je faillet bent gegaan met schulden.

TUNO
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2004 16:59

Re: Incasso voor bedrijf dat al 2 jaar is opgeheven

Ongelezen bericht door TUNO »

Hoi,

Na twee weken niets meer gehoord te hebben heb ik ze afgelopen weekend een fax gestuurd waarin ik aangegeven heb dat als ik voor vandaag geen antwoord kreeg op mijn vragen ik ervan uitging dat ze de zaak geseponeerd hadden en dat ik deze ook zo zou beschouwen.

Ze hebben niets meer van zich laten horen!

Kan ik er nu vanuit gaan dat de zaak geseponeerd is? Is dit rechtsgeldig?

Alvast bedankt voor de reacties.

TUNO

Gast

Re: Incasso voor bedrijf dat al 2 jaar is opgeheven

Ongelezen bericht door Gast »

Een termijn van "vandaag" niet, maar uw tegenpartij staat niet meer sterk in haar schoenen indien zij niet binnen een redelijke termijn, gangbaar is 5 tot 8 dagen, reageert.

Gesloten