LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso voor consumenten...

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
mvschaik
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2003 14:37

Incasso voor consumenten...

Ongelezen bericht door mvschaik »

Beste medegebruikers,

Bij deze een zeer negatieve ervaring met Ladot Nederland (ActiveISP), die vooralsnog niet opgelost is.

Begin juli gaf ik Ladot opdracht een domeinnaam naar hun door te verhuizen. Aangezien ze mij echter geen mail-continuiteit konden garanderen en dat voor mij essentieel was, heb ik binnen enkele uren een annulering gefaxt. (voor de verhuizing hadden ze officieel ook een ondertekend document nodig en dit hebben ze uiteraard nooit ontvangen). Tot mijn grote genoegen kreeg ik een dag later een schriftelijke bevestiging, mbt de annulering. Hiermee verwachtte ik, dat de zaak gesloten zou zijn.

Te vroeg gejuigd. Enkele dagen later kwam ik tot de conclusie dat het domein weldegelijk naar Ladot verhuisd was. Erg vervelend, zeker gezien het feit dat ze van mij nooit de ondertekende verhuisopdracht ontvangen hadden. Sterker nog; aan het eind van de maand bleek ook nog het geld van mijn creditcard afgeschreven. Zeer vreemd, aangezien ze mij notabene schriftelijk de annulering bevestigd hebben. Dit alles bleek veroorzaakt door het enige wat blijkbaar wel vloeiend bij dit bedrijf loopt: het "provisioning" en "billing" proces.

Nu bijna vijf maanden later, heb ik al meerdere keren telefonisch hun toezegging ontvangen, dat ze het geld terug zouden storten. Uiteraard is dit nog niet gebeurd. Sterker nog; door elke keer 10 minuten aan dat 0.30E/minuut nummer te hangen, zijn de kosten alleen nog maar verder gestegen.

Ik ben deze toko dus eigenlijk zat en ik wil ze nog eenmaal schriftelijk (aan-)manen het verschuldigde bedrag binnen 10 werkdagen terug te storten. Inclusief gemaakte kosten. Betalen ze niet, wil ik verdere actie ondernemen. Heeft een van jullie ervaring met dergelijke zaken (al-of-niet met Ladot)? Wat is de positie van de consument in zulke gevallen? In mijn ogen is het namelijk gewoon diefstal.

Gesloten